Dvě největší české komerční televize, Nova a Prima, navýší povinné podíly reklamních investic svých inzerentů na tematických kanálech Nova Cinema a Prima love. Obě televize už nyní nutí inzerenty umisťovat část kampaní i mimo hlavní televizní kanál na menší tematické stanice. Začala s tím Prima, od letošního roku se přidala i Nova. Od jara obě televize podíly tematických kanálů na nasmlouvaných kampaních ještě navýší, informoval server MediaGuru.cz.
K TÉMATU: Nova začne prodávat reklamu jen na diváckou skupinu D15+ jako Prima
Prima dosud rozděluje reklamní peníze tak, že 82 procent prostředků z každé kampaně směřuje na hlavní kanál Prima family, 15 procent na Primu Cool a tři procenta na Primu love. Od března se ale podíl nejmladšího kanálu ze skupiny Prima, ženské Primy love, zvýší na pět procent, zatímco podíly Primy family a Primy Cool se sníží o jeden procentní bod na 81, respektive 14 procent.
ČTĚTE TAKÉ: Prima zvýší v roce 2012 cenu reklamy. Reaguje na rostoucí sledovanost
O měsíc později, tedy od dubna, navýší podíl ze všech reklamních kampaní na svém tematickém kanálu Nova Cinema i televize Nova. Nyní se na hlavní Nově odehraje 89 procent všech zadaných spotů, a zbývajících 11 procent připadá na Novu Cinema. Od dubna se podíl hlavního kanálu sníží na 85 procent a podíl Novy Cinema stoupne na 15. Nova ještě koncem loňského roku slibovala, že po startu plánovaného Kanálu 5 přejde jedno procento všech kampaní na tuto novou televizi (s jejímž startem však nyní otálí).