Hlavní navigace

Prima teď nepotřebuje víc diváků, říká její šéf. Reklamy je tak akorát

14. 9. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
14. 9. 2010

Televizi Prima se daří zaplňovat reklamní časy na obou programech tak, že aktuálně nepotřebuje dosahovat vyšší sledovanosti. Na trhu totiž není podle generálního ředitele Primy Marka Singera dostatek peněz od inzerentů, aby se dala vyšší sledovanost efektivně zhodnotit. Naše sledovanost je v tuhle chvíli taková, jakou potřebuji. Když bude víc reklamních peněz, tak budu samozřejmě potřebovat víc sledovanosti. Ale to zatím tak není, uvedl Singer v rozhovoru pro Lidové noviny.

K TÉMATU: První zářijový týden přinesl Primě letošní rekord v podílu na divácích

Ideálem pro Primu je dosáhnout hlavním programem průměrného denního podílu 20 procent na dospělém publiku. Dvacet procent je ideál a v posledních měsících pomalu sledovanost tím směrem stoupá. Ale v podstatě by ta úvaha u komerční televize měla jít obráceným směrem. Není to totiž o tom, že sledovanost má být 20 nebo 17 procent. Ale jde o to, kolik je na trhu peněz a kolik se dokáže umístit, vysvětluje Singer.

ČTĚTE TAKÉ: Prima včera poprvé porazila se svou talentovou show Novu

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Dvacetiprocentní podíl na trhu byl podle ředitele Primy odhad, jak velkou sledovanost by potřebovala tato televize, aby stačila umístit všechny reklamní peníze, které byly svého času k dispozici na trhu. V tuhle chvíli máme sledovanost Primy a Primy Cool akorát a dobře nám tenhle propočet vychází. To je vlastně ideální stav, protože na jedné straně mám určitou sledovanost a na druhé straně ji všechnu dokážu prodat, vysvětlil Singer v rozhovoru pro LN.

V jiné situaci je lídr trhu, televize Nova. Té se ani v nadcházející podzimní sezóně nedaří vyprodávat veškeré reklamní časy a vyšší sledovanost je jí na obtíž. Prima aktuálně dosahuje průměrného denního podílu okolo 18 procent, Prima Cool do tří procent v cílové skupině diváků starších patnácti let. U skupiny diváků ve věku od 15 do 54, na kterou prodává reklamu, je souhrnný podíl obou programů okolo 22 procent.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).