Na nejhorší průměrný celodenní podíl na publiku starším 15 let od svého startu se dostala minulý týden Prima Zoom. Dokumentární kanál Primy zároveň poprvé v týdenním podílu klesl pod hranici dvou procent, když jej denně v průměru sledovalo 1,99 procenta dospělého publika. To je o 0,23 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Největší mezitýdenní nárůst vykázala ČT 1, která si polepšila o 0,76 procentního bodu na hodnotu 16,46 procenta. Nejvíce klesala ČT Sport, a to o 0,49 procentního bodu na podíl 3,31 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Z pohledu tří největší televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, jejíž volně šířené programy dosáhly podílu 32,02 procenta. To bylo o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 1,02 procentního bodu více než loni. Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 28,19 procenta, rovněž o 0,40 procentního bodu vyšším než minule (meziročně ale klesla o 1,28 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group si polepšila jen nepatrně: její sourhnný podíl vzrostl o šest setin procentního bodu na hodnotu 24,34 procenta (meziročně rostla o 0,10 procentního bodu).
K TÉMATU: Předminulý týden nejvíce rostla TV Barrandov, naopak klesala zpravodajská ČT 24
V meziročním srovnání s 15. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšily neměřené „ostatní televize“. Zájem o ně stoupnul o 1,03 procentního bodu z loňských 7,88 na letošních 8,91 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,84 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta. Obdobně velký pokles ale zaznamenala i Prima family, která klesla o 1,76 procentního bodu na podíl 16,29 procenta.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,46 | + 0,76 | – 0,32 |
ČT 2 | 3,96 | – 0,13 | - 0,01 |
ČT Sport | 3,31 | - 0,49 | – 0,49 |
ČT 24 | 4,46 | + 0,26 | – 0,46 |
Nova | 24,21 | + 0,08 | - 1,84 |
Nova Cinema | 4,73 | + 0,29 | – 0,22 |
Fanda | 1,35 | – 0,06 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,91 | + 0,09 | – nevysílal – |
Telka | 0,82 | 0 | – nevysílala – |
Prima family | 16,29 | + 0,64 | – 1,76 |
Prima Cool | 3,85 | – 0,40 | – 0,08 |
Prima love | 2,21 | + 0,05 | – 0,04 |
Prima Zoom | 1,99 | – 0,23 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,64 | – 0,46 | – 0,88 |
Atmedia | 1,90 | + 0,07 | 0 |
ostatní TV | 8,91 | – 0,46 | + 1,03 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, která zajímá především komerční televize a nákupčí reklamních časů, si minulý týden nejvíce polepšila Nova Cinema. Podíl jí narostl o 0,86 procentního bodu na hodnotu 6,71 procenta, zatímco největší pokles – o 0,43 procentního bodu na 5,71 procenta – vykázala Prima Cool. Poměrně velký pokles o 0,34 procentního bodu (na hodnotu 2,09 procenta) vykázala i Prima Zoom. Naopak zpravodajská ČT 24 rostla o 0,21 procentního bodu na hodnotu 2,60 procenta.
Pohledem tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden vedla jasně nejlépe Nova Group. Oslovila v průměru 37,87 procenta publika, což bylo o 1,18 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 2,29 procentního bodu více než před rokem. Na druhou příčku se dostala Prima Group s podílem 23,22 procenta, který byl ale o 0,70 procentního bodu horší než v předminulém týdnu a meziročně si skupina pohoršila o 0,19 procentního bodu. Česká televize dosáhla kumulovaného podílu 22,79 procenta, o tři setiny procentního bodu lepšího než minule, ale o 1,89 procentního bodu horšího než před rokem.
Meziročně v porovnání s 15. týdnem 2012 si v celodenním průměrném podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšily stanice zastupované agenturou Atmedia. Jejich souhrnný podíl stoupnul o 0,55 procentního bodu na hodnotu 2,83 procenta. Naopak největší pokles potkal Primu family, která si pohoršila o 2,11 procentního bodu na podíl 12,66 procenta. Velké poklesy vykazovaly i další plnoformátové televize: Nova o 1,75, ČT 1 o 0,89 a TV Barrandov o 0,92 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,46 | + 0,10 | – 0,89 |
ČT 2 | 3,63 | – 0,09 | + 0,15 |
ČT Sport | 4,10 | – 0,19 | – 0,59 |
ČT 24 | 2,60 | + 0,21 | – 0,56 |
Nova | 27,22 | + 0,05 | – 1,75 |
Nova Cinema | 6,71 | + 0,86 | + 0,10 |
Fanda | 1,66 | – 0,01 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,42 | + 0,18 | – nevysílal – |
Telka | 0,86 | + 0,10 | – nevysílala – |
Prima family | 12,66 | - 0,01 | - 2,11 |
Prima Cool | 5,71 | - 043 | – 0,17 |
Prima love | 2,76 | + 0,08 | 0 |
Prima Zoom | 2,09 | – 0,34 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,33 | – 0,28 | – 0,92 |
Atmedia | 2,83 | + 0,18 | + 0,55 |
ostatní TV | 8,97 | – 0,41 | + 0,18 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch