Hlavní navigace

Prima Zoom minulý týden poprvé za celý den pod 2%, nejvíc stoupala ČT 1

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Pokles zájmu o nový dokumentární kanál Primy se nezastavil ani minulý týden. Rostla ale Prima family.

Doba čtení: 3 minuty

Na nejhorší průměrný celodenní podíl na publiku starším 15 let od svého startu se dostala minulý týden Prima Zoom. Dokumentární kanál Primy zároveň poprvé v týdenním podílu klesl pod hranici dvou procent, když jej denně v průměru sledovalo 1,99 procenta dospělého publika. To je o 0,23 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Největší mezitýdenní nárůst vykázala ČT 1, která si polepšila o 0,76 procentního bodu na hodnotu 16,46 procenta. Nejvíce klesala ČT Sport, a to o 0,49 procentního bodu na podíl 3,31 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Z pohledu tří největší televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, jejíž volně šířené programy dosáhly podílu 32,02 procenta. To bylo o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 1,02 procentního bodu více než loni. Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 28,19 procenta, rovněž o 0,40 procentního bodu vyšším než minule (meziročně ale klesla o 1,28 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group si polepšila jen nepatrně: její sourhnný podíl vzrostl o šest setin procentního bodu na hodnotu 24,34 procenta (meziročně rostla o 0,10 procentního bodu).

K TÉMATU: Předminulý týden nejvíce rostla TV Barrandov, naopak klesala zpravodajská ČT 24

V meziročním srovnání s 15. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšily neměřené „ostatní televize“. Zájem o ně stoupnul o 1,03 procentního bodu z loňských 7,88 na letošních 8,91 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,84 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta. Obdobně velký pokles ale zaznamenala i Prima family, která klesla o 1,76 procentního bodu na podíl 16,29 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 15. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,46 + 0,76 – 0,32
ČT 2 3,96 – 0,13 - 0,01
ČT Sport 3,31 - 0,49 – 0,49
ČT 24 4,46 + 0,26 – 0,46
Nova 24,21 + 0,08 - 1,84
Nova Cinema 4,73 + 0,29 – 0,22
Fanda 1,35 – 0,06 – nevysílal –
Smíchov 0,91 + 0,09 – nevysílal –
Telka 0,82 0 – nevysílala –
Prima family 16,29 + 0,64 – 1,76
Prima Cool 3,85 – 0,40 – 0,08
Prima love 2,21 + 0,05 – 0,04
Prima Zoom 1,99 – 0,23 – nevysílala –
TV Barrandov 4,64 – 0,46 – 0,88
Atmedia 1,90 + 0,07 0
ostatní TV 8,91 – 0,46 + 1,03

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, která zajímá především komerční televize a nákupčí reklamních časů, si minulý týden nejvíce polepšila Nova Cinema. Podíl jí narostl o 0,86 procentního bodu na hodnotu 6,71 procenta, zatímco největší pokles – o 0,43 procentního bodu na 5,71 procenta – vykázala Prima Cool. Poměrně velký pokles o 0,34 procentního bodu (na hodnotu 2,09 procenta) vykázala i Prima Zoom. Naopak zpravodajská ČT 24 rostla o 0,21 procentního bodu na hodnotu 2,60 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden vedla jasně nejlépe Nova Group. Oslovila v průměru 37,87 procenta publika, což bylo o 1,18 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 2,29 procentního bodu více než před rokem. Na druhou příčku se dostala Prima Group s podílem 23,22 procenta, který byl ale o 0,70 procentního bodu horší než v předminulém týdnu a meziročně si skupina pohoršila o 0,19 procentního bodu. Česká televize dosáhla kumulovaného podílu 22,79 procenta, o tři setiny procentního bodu lepšího než minule, ale o 1,89 procentního bodu horšího než před rokem.

KL18_hlasování

Meziročně v porovnání s 15. týdnem 2012 si v celodenním průměrném podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšily stanice zastupované agenturou Atmedia. Jejich souhrnný podíl stoupnul o 0,55 procentního bodu na hodnotu 2,83 procenta. Naopak největší pokles potkal Primu family, která si pohoršila o 2,11 procentního bodu na podíl 12,66 procenta. Velké poklesy vykazovaly i další plnoformátové televize: Nova o 1,75, ČT 1 o 0,89 a TV Barrandov o 0,92 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 15. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,46 + 0,10 – 0,89
ČT 2 3,63 – 0,09 + 0,15
ČT Sport 4,10 – 0,19 – 0,59
ČT 24 2,60 + 0,21 – 0,56
Nova 27,22 + 0,05 – 1,75
Nova Cinema 6,71 + 0,86 + 0,10
Fanda 1,66 – 0,01 – nevysílal –
Smíchov 1,42 + 0,18 – nevysílal –
Telka 0,86 + 0,10 – nevysílala –
Prima family 12,66 - 0,01 - 2,11
Prima Cool 5,71 - 043 – 0,17
Prima love 2,76 + 0,08 0
Prima Zoom 2,09 – 0,34 – nevysílala –
TV Barrandov 4,33 – 0,28 – 0,92
Atmedia 2,83 + 0,18 + 0,55
ostatní TV 8,97 – 0,41 + 0,18

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?