Hlavní navigace

Proč jste vystřihli ze Zemanova projevu Bakalu? ptá se Rada pro vysílání České televize

19. 12. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Od rozhodnutí editora zpravodajství se už dříve distancoval generální ředitel ČT Petr Dvořák. Ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal viníka přeřadil na jinou práci a snížil mu plat.

Kauzou vystřižené části projevu prezidenta Miloše Zemana na konferenci o svobodném podnikání, v níž hlava státu přirovnává podnikatele Zdeňka Bakalu k podvodníkovi s kuponovými knížkami Viktoru Koženému, se začala zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Na svém posledním zasedání tento týden odhlasovala výzvu ČT, aby do 20 dní vysvětlila, proč se rozhodla prezidentův projev cenzurovat. Kavčí hory už dříve přiznaly chybu, odpovědný editor zpravodajství byl přeřazen na jinou práci a byl mu snížen plat.

Lupa tip MF temata2

K TÉMATU: Radní České televize: Umělé kauzy ve zpravodajství médium zbytečně poškozují

„Rada (…) žádá provozovatele Česká televize, (…), o podání vysvětlení, z jakého důvodu dne 13. listopadu 2014, v rámci zpravodajské relace Události, vysílané na programu ČT1 od 19:00 hodin, v reportáži věnované konferenci o svobodném podnikání, byla z odvysílaného výroku prezidenta Miloše Zemana vystřižena zmínka o Zdeňku Bakalovi. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy,“ stojí v zápisu z jednání RRTV. Editorským zásahem do Zemanova projevu se už zabýval Etický panel ČT i Rada ČT. Ta se hodlá k problému vrátit ještě v lednu.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.