Hlavní navigace

Proč přišel Snowden o e-mail a kdy nejsou Google Analytics správným řešením

25. 5. 2014
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Internet vynalezli v Belgii, webdesignerská nirvána, fotky zdarma, showrooming na vzestupu a Facebook měnící nastavení neexistujícího soukromí. Co přinesl právě končící #tyden?

Fira Sans, nový Open Source font od Mozilly. A to vůbec není marné. Viz Try Out Fira Sans: a Free, Open Source Typeface Commissioned by Mozilla

The New Emphasis On Link Building: What’s Behind It And How To React je hodně dlouhé a řekl bych že i hodně dobré povídání na téma linkbuilding. Což je taková ta věc, co se dřív dělala levou zadní (a pro Seznam a jeho „vyhledávač“ se tak stále dělá). Dnes už ale staré levné triky nefungují.

25. květen? Co to jenom připomíná? Ručníkový den

Ručníkový den je tu

Selfie steampunk se konečně dostanou do slovníku. Viz Merriam-Webster to Finally Acknowledge „Selfie“ and „Steampunk“. A samozřejmě tam putují i jiná slovíčka. Třeba freegan, tweep unfriend.

Google to v Evropě nemá vůbec lehké. A možná to je i způsob odplaty Evropy za NSA. Viz In Europe, Taming Google is Payback for NSA Allegations

TELEgraficky

100 milionů uživatelů produktů od Evernote ■ Mladí lidé nevěří informacím z Twitteru ■ Google koupil Divide ■  Už jste zkusili www.sumall.com? ■ Nebo třeba www.buzzsumo.com? ■ #iamgoogle je stále velmi populární

HARDWARE

Dočkáme se barevných e-ink displejů? Spíš ne, jsou příliš drahé a klasické barevné LCD se vyplatí více. Viz The once-bright future of color e-paper

Jaké je to používat pouze Chromebook? I am working exclusively from a Chromebook – here's how and why obsahuje pár tipů.

Tak už někdy před sto lety v Belgii vynalezli Internet. Viz A forgotten Belgian genius dreamed up the internet over 100 years ago

WEBDESIGN, INTERNET

Může být e-mail responzivní stejně jako webové stránky? Odpověď snad i najdete v Can Email Be Responsive?

Proč někdy nejsou Google Analytics správné řešení řeší Why pay for a tool when there is Google Analytics? A zmiňuje i jednu z věcí, která často vede k problémům: Google místo všech dat používá pouze vzorek. A někdy bohužel zrovna vybere vzorek špatně.

Ikona je důležitější než tisíc slov. Viz An Icon is Worth 1,000 Words a k tomu ideálně třeba Icons vs Labels vs Both

Webdesignerská nirvána (pro ty, kdo ještě neviděli ) – říká @plavacek a má pravdu http://www.lingscars.com/. A mimochodem, nezapomeňte vyzkoušet i mobilní verzi.

DuckDuckGo – www.duckduckgo.com – redesignovalo. Budete používat nový vyhledávač? Viz DuckDuckGo Relaunches & Starts To Look Like A Real Search Engine

Nene, guest blogging není mrtvý. Není mrtvý. Není mrtvý. A nemůže být mrtvý. Viz Never Fear Google Again: The Smart Person’s Guide to Guest Blogging

Vhodné čtení pro PR agentury posedlé VELKÝMI PÍSMENY. Using Small Caps & Text Figures on the Web je ale hlavně o typografii a webdesignu. Nicméně pointa je stále stejná, titulky se „ALL CAPS“ prostě nepíší, od toho jsou formátovací funkce a v ideálním případě použití správného fontu. 

Chcete lepší konverze? Odstraňte ze stránky zbytečné prvky a jděte k věci. Viz Remove Page Elements For Higher Converting Pages

Webmaster Guidelines for sneaky redirects updated vypadá jako další návod od Googlu, který přidělá webmasterům ještě více práce. A titulek, ten je pěkný. Sneaky redirects. Záludná přesměrování.

Delší čtení se spoustou ukázek: The Opportunity in Typography for Conversions – With Proof aneb jak může typografie ovlivnit konverze.

SOFTWARE

Pokud máte v oblibě Minecraft, podívejte se do 12 Amazing Creations People Have Built In The Game ‚Minecraft‘.

Watchdog trailer je tu: 

Nevíte, kde sdílet soubory na Internetu či kam si je ukládat? V 20 Online File Sharing Tools You Should be Using najdete dvě desítky tipů. Chronicky známým Dropboxem počínaje.

High Fidelity by mělo být něco jako lepší Second Life. Společného mají hlavně Philipa Rosedala, ale jinak by to mělo fungovat odlišným způsobem. Konec závislosti na serverech s virtuálními světy, tady se rodí myšlenka distribuce všeho potřebného po uživatelských počítačích. Viz Inside High Fidelity, the virtual reality successor to ‚Second Life‘

Any.do má 10 milionů uživatelů. A také webovou aplikaci. Viz More Than 10 Million Users, But Why? Mobile Todo-List Any.do Adds Web App

Co třeba nějaké ty pokročilé filtry pro Gmail, které ve skutečnosti vůbec v Gmailu nenajdete? Viz Advanced Gmail Filters That Aren’t Available in Gmail

MARKETING A KOMUNIKACE

Huawei to v reklamě umí pěkně rozjet:

McDonald's má nového maskota a vypadá to, že se stane legendou. Otázka je, jestli v pozitivním nebo negativním smyslu. Viz McDonald's terrifying new mascot was made for the meme age

What's the Problem with Yelp? je zajímavé čtení o tom, jak je Yelp v řadě případů zneužíván – k trikům v SEO i k poškozování konkurence.

400 tisíc fotografií ve vysokém rozlišení ke stažení zdarma: A navíc z umělecké kolekce Metropolitního muzea. Viz Download 400,000 high-res images from Metropolitan Museum of Art’s collection

44 % zákazníků ve Velké Británii používá k nakupování showrooming. V kamenném obchodě si zboží prohlížejí a zkoušejí, na Internetu si pak najdou levnější cenu. Viz ‘Showrooming’ rise continues apace with 44% of consumers now indulging

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Gmailu se prostě nevyhnete. Podle A majority of your email in Gmail, even if you don’t use it je to prosté. Nemusíte ho používat, ale lidé okolo vás ano. A ti vám posílají maily, zatímco vy posíláte maily jim.

Bruce Schneier píše o tom, proč doma používá otevřenou Wifi a proč se nebojí. Právníků, policie, RIAA ani zlých lidí. Viz My Open Wireless Network

Zakladatel Lavabitu vysvětluje, proč byl přinucen k vypnutí e-mailu Edwarda Snowdena a zavření celé firmy. Nepěkné čtení. Viz Secrets, lies and Snowden's email: why I was forced to shut down Lavabit

Na světě je jisté jenom jedno. Vaše hesla a informace nejsou nikde v bezpečí. Další od koho unikly data uživatelů je… eBay! Viz eBay Inc. To Ask eBay Users To Change Passwords

Facebook přestane novým uživatelům přednastavovat soukromí příspěvků na „Veřejné“, nově to bude „Přátelé“. Což je samozřejmě na jednu stranu správně, na druhou stranu je to pořád stejný falešný pocit soukromí. Viz Facebook Stops Irresponsibly Defaulting Privacy Of New Users’ Posts To “Public”, Changes To “Friends”

Mail.ru spuštěno v USA jako My.com. Viz Mail.ru launches in America as My.com, CEO admits Russian government could grab user data

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

11 Twitter „Tips“ and „Tricks“ That Don't Actually Work je docela dobrý přehled věcí, které se na Twitteru opravdu nedělají. Ne, že by tedy nefungovaly, ale nikam nevedou.

Neuvěřitelné, Linkedin konečně umožnilo sdílet fotky z mobilů a tabletů. Nic nesvědčí o zabrzděnosti víc, než tohle. Viz LinkedIn Announces Mobile Photo Sharing, kde dostanete studenou sprchu: potrvá ještě týdny, než to zprovozní.

Tápete s Pinterestem? 9 Unlikely Brands Rocking Pinterest for Their Marketing se může hodit s ukázkami těch, kteří netápou a funguje jim. Třeba takové Lowe's má 3,4 milionu sledujících. A kdo by řekl, že Random House Inc, tedy knižní vydavatelství, bude mít skoro 1,5 milionu.

Twitter překládá tweety přes Bing, což by ještě ušlo, ale bohužel některé uživatele překvapil tím, že překládá všechno, co vidí,  včetně jejich vlastních tweetů. A je to poněkud nevypnutelné, byť jsou překlady (naštěstí) vidět jenom v „rozbaleném“ tweetu. Poměrně charakteristické pro Twitter v poslední době – nemyslí na uživatele. Nejzábavnější na tom je, že tohle Twitter zkoušel zhruba před rokem. A bylo to fiasko, uživatelé na to nadávali, kde mohli.

Google je nově k nalezení na Instagramu jako @google. Pár dní po spuštění má dvě fotky a 46 tisíc sledujících.

MOBILNÍ APLIKACE

Facebook do mobilní aplikace doplňuje rozpoznávání hudby a tv seriálů podle zvuku, tedy něco, co znáte z Shazamu. Jako by jejich mobilní aplikace nebyla už dost bloatware. Viz Facebook Adds Shazam-Style Audio Recognition To Help You Automatically Tag Posts With TV Shows And Songs. A ještě jedna věc na tom může být zajímavá – ve Facebook makes another creepy information power grab se na to dívají z pohledu, že vůbec není dobré, že Facebook začne šmírovat zvuky okolo nás.

Apple konečně bude řešit ztrácející se SMS. Tedy přesněji, nedoručování SMS lidem, kteří dříve měli iPhone a už nemají. Odesílající iPhone je totiž nepošle jako SMS, ale stále je chce doručit skrz servery Apple. Viz Fix For iMessage Related Bug Coming In A Future Update, Should Help Platform Switchers

Apple z App Store vyloučil aplikace, které učily správně masturbovat. A autorům doporučil, ať to vydají knižně, to prý vadit nebude. Viz Too sensitive: Apple prohibits masturbation game from App Store

STARTUPY A EKONOMIKA

Twitter si prý brousí zuby na Soundcloud. Což je trochu parodie, protože je to právě Twitter, kdo už jednu hudební službu pohřbil. Viz Twitter Is Considering a Deal to Buy SoundCloud

Spotify ohlásilo 10 milionů uživatelů (samozřejmě teoreticky platících). A vypadá to, že hodně uteklo konkurenci. Viz třeba Spotify's paid subscriber count soars to 10 million

INFOGRAFIKA

Why Women are the Real Power Behind Social Media ukazuje, že jsou to možná hlavně ženy, kdo stojí za vším na sociálních sítích.

E-KNIHY

Když chce Amazon zatlačit na vydavatelství a získat lepší podmínky, má na to zjevně jednu dobrou páku: až na týdny prodlouží dodací lhůty jejich knih. Viz Publisher accuses Amazon.com of deliberately delaying sending its books.

Pokud byste si o předchozím mysleli, že to nemůže nijak gradovat, tak omyl. Směrem ke konci týdne došlo na další kroky. Viz Amazon takes away pre-orders on many Hachette titles, messes with search, categories and recommendations a věnuje se tomu nakonec i New York Times v As Publishers Fight Amazon, Books Vanish.

CIF24

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).