Hlavní navigace

O soutěž na prodej reklamy na ČT zatím projevily zájem tři firmy

15. 7. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
15. 7. 2010

Tři společnosti zatím projevily zájem zúčastnit se tendru na prodejce reklamních časů a dalších reklamních formátů v České televizi. Výběrové řízení se týká zakázky na léta 2011 až 2015. Koncem letošního roku totiž skončí smlouva mezi ČT a společností Media Master, která pro Kavčí hory tuto službu zajišťuje. Zadávací dokumentaci k tendru si dosud vyzvedly firmy Media Master, At Media a Medea. Novinářům to po včerejším jednání Rady ČT řekl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.

K TÉMATU: Česká televize vybírá nového prodejce reklamy na roky 2011 až 2015

Medea ale od úmyslu zúčastnit se soutěže odstoupila, protože předmět jejich činnosti to nedovoluje, vysvětlil Kvapil, podle něhož si ČT vymínila, že z tendru vyškrtne všechny mediální agentury. Pokud bychom jim totiž umožnili prodávat reklamní časy ČT, mohli by získat přístup k citlivým datům zadavatelů, kteří nejsou jejich klienti a tito zadavatelé by logicky nechtěli inzerovat na ČT, vysvětlil Kvapil.

ROZHOVOR: Jiří Janeček: Reklama na ČT ano, ale výnosy by neměly jít televizi

wt100 2024 EARLY

Výběrové řízení počítá s dvěma variantami smlouvy s vítězem tendru, podle toho, zda parlament povolí ČT vysílat reklamu i po roce 2012, nebo nikoli. Při výběru agentury budou hrát z 85 procent roli ekonomická kritéria a z 15 procent byznys plán projektu. Výše provize agentury bude uvažována z 50 procent, bankovní záruka firmy z 35 procent, upřesnil Kvapil. Při minulém tendru na prodejce reklamních časů na ČT nehrála výše provize agentury tak velkou roli.

Do výběrové komise si ČT pozve podle svého obchodního ředitele odborníky vně Kavčích hor, ale zasednou v ní i finanční, obchodní a provozní ředitel ČT a právní zástupce veřejnoprávní televize. K otevírání obálek s nabídkami dojde 30. srpna, ČT je poté chce vyhodnotit do čtrnácti dnů. Smlouva s novým prodejcem reklamního prostoru na ČT bude platit od 1. ledna příštího roku.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).