Analytická společnost IDC zveřejnila údaje o celosvětových prodejích tabletů v letošním třetím čtvrtletí. Ačkoli se zvýšily ve srovnání s předchozím kvartálem o 24 procent a oproti loňsku dokonce o 260 procent, koupili si zákazníci o milion tabletů míň, než analytici očekávali. Zatímco v poslední předpovědi tvrdili, že půjde o 19,2 milionu kusů, skutečné číslo je „jen“ 18,1 milionu.
Protože ale před svátky dorazily na trh nové výrobky schopné konkurovat dominantnímu iPadu – zejména Kindle Fire a Barnes & Noble Nook Tablet – domnívá se IDC, že čtvrté čtvrtletí výrobcům mírné zpomalení odbytu víc než vynahradí. Celoroční prognózu proto zvýšili na 63,3 milionu prodaných kusů z předchozích 62,5 milionů.
Zdaleka nejsilnější pozici má nadále iPad od Applu, kterého se od července do září prodalo 11,1 milionu kusů. Patří mu tedy 61,5 procenta trhu. Druhým nejsilnějším hráčem je Samsung s jedním milionem prodaných tabletů, na třetí příčce najdeme HP s 903 tisíci prodanými kusy, za ním následuje knihkupectví Barnes & Noble a Asus.
Kindle Fire a Nook podle analytiků IDC ve vánočním kvartálu pomůže tabletům s Androidem zvýšit tržní podíl z 32 na 40 procent.
Zdroj: Computerworld