Americká Digital Advertising Alliance, sdružení několika set významých hráčů na poli on-line inzerce, mezi jejímiž členy je mim jiné Google, se ve čtvrtek podvolilo tlaku americké administrativy a nevládních organizací na ochranu zákazníků, a slíbila, že podpoří zavedení nové funkce „Do Not Track“ do všech hlavních webových prohlížečů. Tlačítko by mělo uživatelům umožnit jednoduše vypnout automatizovaný sběr osobních údajů, který většina webů provádí, aby maximalizovala zisky z inzerce. Iniciativa byla oznámena ve stejný den, kdy Bílý dům předložil kongresu svůj návrh „listiny práv na soukromí“ – zákona, který má chránit uživatele internetu před nevybíravými obchodními praktikami inzerentů a poskytovatelů obsahu.
Tlačítko Do Not Track již funguje ve Firefox a Internet Exploreru, obdobná funkce se objevila také v betaverzi nového OS X Mountain Lion. Google ji slíbil do svého prohlížeče Chrome implementovat v nejbližších měsících.
Tlačítko je sice jednoduché, není však samospásné: data se budou sbírat dál, jen u uživatelů, kteří si zapnou tuto volbu, nebudou využívána k cílení reklamy. Nadále je však provozovatelé webů mohou využívat k „průzkumu trhu“, „vývoji produktů“ a také je poskytovat policii a tajným službám.
Zdroj: Wall Street Journal