Vlákno názorů k článku Projekt Sodor (2/2): Reklama na Internetu funguje od Jirka Lahvička - I kdyz je to slozite, me staci jednoduche...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 9. 2000 16:47

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    I kdyz je to slozite, me staci jednoduche odpovedi :-).
    Jaka byla hypoteza a jaka alternativa? Byly analogicke tem v mem predchozim prispevku? Na jake hladine spolehlivosti se potvrdila hypoteza oproti alternative?
    Sla by zminena castka na zisk jednoho uzivatele, ktery zna znacku Sodor, uvest jako onen interval s 95procentni spolehlivosti (+- 2 smerodatne odchylky)?
    Nemyslim, ze by odpovedi zabraly vice nez deset radku a ostatni ctenare by to take mohlo zajimat.
    V shrnuti na zminene adrese jsem to nenasel.
  • 25. 9. 2000 16:12

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    V podrobnejsim shrnuti prace na www.fincentrum.cz/sodor se techto problemu dotykam. Takze jen strucne: Ano, dnes bych volil vetsi vzorek pro pretest, nicmene i stavajici vysledky jsou pro vysledky prace signifikantni, na cemz jsem se shodl s mentory prace doc. Bartovou (PSYMA / KMAR VSE) i doc. Koudelkou (KMAR VSE).
    Otazce reprezentativnosti vyberu se venuji take ve zminenem shrnuti. Neni zde dostatek prostoru na popis problemu, ale na zaklade pouzite metodiky se domnivam, ze vysledky z VSE lze ramcove zobecnit s relativne malou chybou (kterou vsak nemohu kvantifikovat). Naopak verim, ze vzhledem k charakteristice pocitacove site VSE a vyberu ze studentu VSE jsou vysledky spise podceneny. Napriklad proto, ze mezi respondenty bylo jen minimum heavy users, kteri do intranetu VSE pristupuji z jinych terminalu, nez ktere byly vyuzity pro vyzkum. Cele je to proste mnohem slozitejsi.
  • 25. 9. 2000 10:29

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Dle meho nazoru je velikost vzorku pro pretest (355) vzhledem k poctu tech, kteri znali znacku (2), natolik mala, ze zavery jsou prinejmensim pochybne. Na jake hladine spolehlivosti se potvrdila hypoteza oproti alternative? Predpokladam, ze alternativa byla, ze znacku bude znat o tolik vetsi proporce vzorku, kolik odpovida tem, kteri klikli na banner (tj. ze zadne pusobeni banneru samo o sobe neexistuje), a hypoteza, ze znalost znacky stoupla vice (tj. jsou ovlivneni i nekteri z tech, kteri nekliknuli).

    Nesouhlasim s tim, ze studenti VSE jsou reprezentativnim vzorkem ze skupiny tech, kteri pouzivaji internet jednou do mesice. Predpokladam vsak, ze behem dotazovani se cetnost pouzivani internetu zjistovala a ze odpovedi tech, kteri "nezapadali", byly ignorovany.

    U cisel v zaveru clanku (treba u tech 15,80 Kc na "sodorizovaneho" uzivatele) bych ocekaval nejaky interval spolehlivosti, napr. na zaklade vyzkumu muzeme rici, ze naklady na jednoho uzivatele znajiciho znacku Sodor s pravdepodobnosti 95 % lezi v intervalu 9,60 az 34,50 Kc. Opet predpokladam, ze v podrobne verzi studie neco takoveho je - bylo by mozne konkretne tento udaj k clanku doplnit?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).