Asiana provozuje v Česku portál s letenkami Letuška.cz. Kromě letenek jeho prostřednictvím nabízí ale také cestovní pojištění či rezervaci hotelů. V Bulharsku bude firma nejprve prodávat výhradně letenky, další cestovní služby mají následovat později. Web používá stejnou grafiku jako Letuška.cz, firma si ale pro bulharský trh zvolila značku Airmeti.
Chceme tímto projektem otestovat tamní trh, pokud splní naše očekávání, otevřeme do roka v Bulharsku kamennou pobočku,
uvedl šéf Asiany Josef Trejbal. Podle něj je expanze na východ v době, kdy se firmě na tuzemském trhu daří stabilně zvyšovat tržby, logickým krokem. Loni firma dosáhla tržeb 1,66 miliardy korun, což bylo o 10 % více než v roce 2011. Zisk před zdaněním činil 36 milionů korun.
Bulharsko se tak stalo třetí zahraniční zemí, ve které Asiana začala rozvíjet své obchodní aktivity. V lednu letošního roku spustila prodejní portál na Slovensku a již dříve začala ve spolupráci s partnerskou firmou prodávat turistické zájezdy v Gruzii. V Bulharsku vidí příležitost pro další růst.
Bulharský trh prodeje letenek není nasycen jako u nás a vidíme tam jasný potenciál růstu našeho byznysu,
vysvětluje důvody spuštění bulharské mutace webu Josef Trejbal. Vstup na bulharský trh je podle všeho součástí větší zahraniční expanze. Firma si totiž zaregistrovala doménu Airmeti i v sousedním Polsku.
Bulharský trh není poslední, kde chce Letuška zdomácnět,
potvrzuje Trejbal.