Hitem loňského roku v prodeji audivizuální elektroniky byly chytré televizory. Podle průzkumu, který si v prosinci 2012 nechala zpracovat společnost LG Electronics CZ, si loni čtvrtina Čechů pořídila nový televizor a z toho 82 procent sáhlo po Smart TV. Z toho vyplývá, že si každá pátá česká domácnost zakoupila chytrý televizor. Za nejčastější důvod k jeho koupi respondenti uváděli v 66 procentech případů rychlý přístup k informacím na internetu, u 36 procent zákazníků hrála roli možnost sledovat filmy a videa z videopůjčoven a YouTube.
K TÉMATU: DigiZone.cz pořádá už příští týden TVCON 2013, konferenci o aplikacích pro Smart TV
Téměř polovina z 626 dotazovaných přesně věděla, co Smart TV umožňuje a jaké má funkce (konkrétně 44 procent respondentů). Důležitou roli v rozhodování, zda si pořídit chytrý televizor, podle průzkumu hraje i obchod, v němž se zákazník rozhoduje. Víc než polovina zákazníků, přesněji 61 procent, nadále dá na přímý kontakt v kamenném obchodu, kde si může televizor vyzkoušet. Menší zájem je o kupování televizí přes internetové obchody.
ČTĚTE TAKÉ: Seriál DigiZone.cz Průvodce světem Smart TV – chytrých televizorů
A jaké funkce chytrých televizorů Češi nejvíce využívají? Nejoblíbenější aktivitou je vyhledávání informací na internetu, kterému se věnuje 61 procent dotázaných. Sledování dokumentů, filmů a seriálů z online půjčoven uvedlo 33 procent respondentů a 32 procent zaujala možnost sledovat na televizní obrazovce videa z internetového videoportálu YouTube.
„Spotřebitelé postupně objevují výhody, které jim televize s funkcí Smart TV v každodenním životě přinášejí. Sledovat pořady a videa online, sdílet své fotografie nebo být v neustálém kontaktu s přáteli a blízkými jsou jen některé z nich. Pro společnost LG jsou Smart TV oblastí, do které chce investovat i v budoucnosti, aby svým zákazníkům přinesla nejen výbornou kvalitu obrazu, ale i jedinečné interaktivní zážitky,“ prohlásil mluvčí LG Electronis CZ Martin Malý.