Téměř padesát z dvou set marketingových ředitelů firem, které patří k největším inzerentům v České republice, nezná výhody a možnosti zemského digitálního vysílání. Zjistila to společnost Mather Communications, která provedla průzkum mezi budoucími klienty obchodních oddělení digitálních televizí. Výsledek je poněkud tristní.
I když 65 procent zadavatelů inzerce chce v následujících třech letech nakupovat reklamní časy na nových digitálních stanicích, ani mezi experty není dostatečná znalost principu digitálního vysílání. Čtvrtina největších inzerentů nezná všechny možnosti digitální televize a téměř polovina si ani v praxi nevyzkoušela příjem digitálních programů. Navýšení reklamních rozpočtů v souvislosti se startem nových televizních stanic inzerenti z valné většiny nechystají. V tomto smyslu se vyjádřilo pouze pět procent respondentů.
Čtvrtina firem vůbec nepočítá s tím, že by do svých reklamních plánů zařadily digitální stanice. V letošním roce s nimi kalkuluje pouze deset procent největších inzerentů. Do budoucna jeví zájem o reklamní prostor na digitálních stanicích zejména maloobchodní firmy a většina telekomunikačních společností. Určitý zájem projevily také banky, finanční fondy a pojišťovny. Oproti tomu automobilky zatím zájem nemají.
Jako nejčastější výhodu digitálního vysílání uváděli oslovení manažeři interaktivní služby včetně možnosti objednat si inzerovanou službu nebo výrobek přímo přes dálkový ovladač televizoru a tematické zaměření digitálních kanálů, které umožní vybírat užší cílové skupiny pro reklamní sdělení.