Hlavní navigace

První výsledky O2 po rozdělení: výnosy z mobilních dat stouply o 6,6 %

29. 7. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: O2
Zvýšení čistého zisku o 54 % a růst hlavně na Slovensku a v mobilních datech. Tarifních zákazníků nepřibývá, předplacených karet ubývá.

Čistý zisk 2,325 miliardy Kč (to je meziročně 54% nárůst) můžete číst i tak, že stesky operátorů, jak jsou na tom špatně, se musí brát s hodně velkou rezervou. „Klíčovou oblastí růstu zůstávají mobilní data a O2 Slovakia,“ tvrdí operátor. V jeho číslech za první pololetí letošního roku se dají najít i další zajímavé údaje.

Ke konci června mělo O2 (které se 1. června oddělilo od firmy CETIN, provozující infrastrukturu) celkem 4,945 milionů zákazníků mobilních služeb (v první půlce loňského roku to bylo 5,060 milionu). Počet těch tarifních stagnuje (3,252 milionu letos, 3,253 milionu v prvním pololetí loňského roku), počet klientů s předplacenými kartami dokonce klesá (1,693 milionu letos, 1,807 milionu v loňském prvním pololetí).

Dvě třetiny všech mobilních zákazníků podle O2 používají neomezené tarify Free. A stoupá zájem o internet v mobilu. Počet zákazníků, kteří jej mají zapnutý, vzrostl na 1,5 milionu (14% meziroční růst) a výnosy z mobilních dat oproti loňsku stouply o 6,6 %.

Pevný internet od O2 využívá 799 tisíc lidí (1,1% meziroční růst, v absolutních číslech šlo za první půlrok o 5 tisíc nových klientů). 51 % zákazníků používá VDSL. 

ebf - partner 1

Podle čísel O2 také stoupá počet uživatelů chytrých telefonů. V síti operátora jich je už 43,7 % a více než čtvrtina z nich podporuje LTE. 

„Z operačních systémů dominuje v síti O2 s 74,2 % jednoznačně Android. Rozložení zbývajících sil je následující: iOS – 9,4 %, Windows Phone – 7,1 %, Blackberry – 1,4 %. Podíl telefonů s operačním systémem Symbian meziročně klesl téměř o 12,4 p. b. na 6,6 %,“ dodává operátor.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).