K článku dvě poznámky:
- přestaňte furt s tím buzzwordem "sdílená ekonomika". Stejně jako Airbnb je obyčejná nabídka ubytování a Uber je obyčejná autodoprava, Lime je naprosto obyčejná půjčovna koloběžek a "sdíleného" na tom není naprosto nic.
- kdo jezdí koloběžkou (či na kole) po chodníku (chodník od slova "chodit", nikoliv jezdit), si samozřejmě bude namlouvat, jak zrovna jeho jízda je naprosto bezpečná, neohrožující a neobtěžující. A jak chodci obdivují jeho dokonalý stroj. Skutečnost je taková, že si svoje problémy řeší na úkor chodců a tudíž je to obyčejné bezohledné hоvadо. A je v zásadě jedno, zda se po silnici, kam patří jezdit bojí, protože autodoprava a nebo se mu nechce třeba na ty kočičí hlavy, protože má moc línou prdeƖ na to, aby chodil pěšky a zároveň je moc velká socka na to, aby si pořídil buď pořádný stroj nebo jezdil taxíkem či autem. Pořád je to o tom, že si svoje problémy hodlá řešit obtěžováním či ohrožováním ostatních a to se ve slušné společnosti nedělá.
Lime bych okamzite z prahy vypakoval, jsou to jen smejdi bez zodpovednosti, kolobezky se vali uprostred chodniku, vcera byla jedna zaparkovana uprostred najezdu pro vozickare prekazela nejen jim, ale i vsem matkam s kocarkama. Klidne ati si nekdo provozuje pujcovnu, ale at si ohlida pravidla. Mesto nemelo za stavajicich podminek davat nekumu na neco takoveho svoleni. Pritom je to jednoduche. Chces provozovat pujcovnu? 1.postav stojany kde se bude parkovat (NIKDE JINDE) 2.za dodrzovani pravidel ruci provozovatel ten dostane pripadne pokutu/penale a at si to pak vyridi s neukaznenyma zakaznikama sam. 3. Pak take kdyz si najimas brigadniky ktery se ti o to v podstate staraj tak taky za ne odvadej dane ne ze to nechas na nich bez kontorly zda radne odvadi dane...
Jak k tomu přijde majitel jakéhokoli obchodu, co musí platit za to, že si na chodník postaví malou ceduli "Otevřeno", zatímco tyhle krámy (provozované taktéž výhradně za účelem zisku) zaberou celkově prostor několika ulic ... a nic ?
Nejde o žádnou sdílenou ekonomiku (ve smyslu, že půjčuji jeden výrobek koupený pro osobní potřebu, který právě nevyužívám), ale zcela komerční půjčovnu.
Žulové kostky se běžně používají i pro autobusové zastávky(zálivy), kde jsou tak jak u křižovat velké nároky na pružnost povrchu, které asfalt nemá. U rušných křižovatek pak dojde ke tvorbě kolejí v dominantním směru. V příčném směru jsou větší či menší vlny.
Kostky jdou navíc časem renovovat a jsou nezničitelné.
Problém je s kvantitou. Je rozdíl, když chodec potká jednoho koloběžkáře za měsíc a když skupinu pěti každou půlhodinu.
Další problém je v pravidlech. Aby byla jednoduchá, jsou příliš striktní. Já bych jízdu po chodníku legalizoval za splnění dalších podmínek. Např. když na něm nikdo jiný není nebo pokud se jede dostatečně pomalu a ohleduplně.
Váš odkaz není zcela přesný. Pokud má koloběžka elektromotor do 1 kw a její maximální konstrukční rychlost není vyšší než 25 km/h hledí se na ni jako na kolo (bez motoru). Takové vozidlo se řídí vyhláškou 341/2002 Sb., přílohou 13. Dobře to je popsané zde: https://chebsky.denik.cz/zpravy_region/neznalost-zakona-neomlouva-ani-ridice-kola-s-motor.html
Jo sdílená ekonomika bez pravidel je peklo. Nikde to není líp vidět než v zemi moderních zázraků. :)
Musím říct že rozměry třeba bikesharingu mě fakt dostaly. U nás je to ještě nádhera.
https://www.youtube.com/results?search_query=china+bike+sharing+problem
Presne tak souhlasim, mam na kolobezce najeto od brezna do dneska hodne pres 2000 km po Praze a stejne zkusenosti. Sice mam uplne jinou, ale.
1. Add Lime
je to šunt, levna a nekvalitni
Sluzba bez kontroly a jedinne co tady prinesla poitivniho je nenavist ke kolobezkarum
Znam lidi, kteri si ji vyzkouseli a byli zklamani
Spise pro turisty, nez pro denni pouzivani
2. kocici hlavy, to je bohuzel problem, ktery zustane (me to zase tak nevadi, mam vetsi kola), ale porad jeste existuje znacna cast verejnosti, ktera si mysli, ze to k Praze proste patri a v nekterych usecich cest se to proste nezmeni. Proti jsou hlavne pamatkari. Ze to je nebezpecne, po desti hladke a hlucne, nikoho nezajima.
Verim, ale ze na vanoce dostane dost lidi kolobezku a na jare to zacne naplno.
Problém je v tom, že Praha je dost malá, a jakýkoli provoz segway/motoběžek/skůtrů a čehokoliv s pohonem v širším centru prostě není možný, protože se tam mezi chodce nevejdou tečka. Jakmile se něco povolí, během pár týdnů je to v neudržitelných rozměrech, Praha na to není dost velká, to je celé.
Koloběžka je vysloveně jmenovaná v zákoně jako jízdní kolo. Musí být ale bez motoru. Vztahují se na ní tedy dopravní předpisy jako na kolo.
Pokud má motor, tak je to samozřejmě skútr a vztahují se na ní nejen dopravní předpisy, ale také všechny homologace jako na auta či motorky, povinnost helmy, brýlí, řidičáku, registrační značky...
Viz zákon o silničním provozu: https://www.horydoly.cz/kolobezky/ve-meste-bezpecne-na-kolobezce-jak-na-to.html
ad "není nic jiného než opakování problémů Segway" - bink hrebicek na hlavicku. Presne to jsem si rikal hned, jak se o nejakem "sdileni" motorizovanych dopravnich prostredku zacalo mluvit. Proste si byvali "segvejari" najdou neco jineho. Z druhe strany nechapu turisty - kdyz si chteji zablbnout na motorizovanych vozitkach, proc to, sakra, nedelaji na nejake zavodni draze, ktera je k tomu urcena?
Mate naprostou pravdu - je to o lidech. Takze v Praze na chodnicich je treba okamzite cokoliv krome chodcu zakazat (aha, ono to vlastne uz zakazane je, takze o cem se to vlastne bavime). A to proto, ze se v praxi ukazuje, ze lide se na chodniku v jednostopych vozidlech chovaji jako naprosta ho.ada. BTW nedavno jsem videl, jak vyjel cyklista zpoza rohu domu a to hned u zdi rychlosti asi 30 km/h - nemel nejmensi sanci zareagovat na cokoliv, co by mu vlezlo nebo vjelo do cesty - proc to ho.ado nejelo alespon na opacnem okraji chodniku?!
A po chodníku se má chodit, nemá tam nic jezdit. To říkám jako cyklista, který si občas tu cestu zkrátí, ale:
1.vím že tam jsem nezvaný host a jezdím tak, že nikoho ani nenapdne, že ho ohrožuji
2.jakmile tam začne jezdit víc lidí než ojedinělý cyklista, tak se to musí zakázat všem.
Na Favoritu jste dal po rovině bez velké úsilí 60, při troše snahy i nad 80km/h. Nejezdil jste náhodou jen tak pro zábavu i Tour de France ? Předpokládám někde na čelních pozicích ?
Favorita jsem měl taky a při stejném úsilí jel o 5-6 km/h rychleji než horské kolo. Tedy za rozumného úsilí se dalo jet po rovině lehce nad 40km/h. Při mírném klesání něco k 50km/h. Nad 60km/h už jedině z kopce.
"2.za dodrzovani pravidel ruci provozovatel ten dostane pripadne pokutu/penale a at si to pak vyridi s neukaznenyma zakaznikama sam. "
Jelikož se platí kartou, je tenhle bod naprosto triviální. Stížnost se řeší stržením sankce ve výši 500,- za odhození mimo stanovený prostor, 2000,- za dopravní přestupek, 10000,- za nebezpečný přestupek. Jak už zjistili dávno v Německu a Švýcarsku, pravidla slušnosti (tedy dodržování předpisů v obci a třídění odpadu) lze vynutit jedině nekompromisním braním u držky a stanovením sankcí nikoli v hladině sekundární daně, nýbrž vysoko nad prahem bolesti.
Ke kocicim hlavam: az s nakupem (ne-moto) kolobezky jsem si vsimnul, ze v Praze mame dost krizovatek, na ktere ze vsech smeru vede asfalt, ale krizovatka samotna ma kocici hlavy. Nedavalo mi to smysl, tak jsem trochu patral, a skoncil jsem u vysvetleni, ze kocici hlavy jsou lepsi treba pro autobusy na rozjezd (akorat nevim, jestli je to o lepsi trakci, nebo o tom, ze ten povrch min poskodi). A samozrejme tam, kde jezdi tramvaje, je to o vyrazne jednodussich opravach kolejovych krizeni.
ja vam rozumim, ale je take treba rici, ze cyklistika proste neni transport budoucnosti...
takze nekde podel vltavy at se lide rekreuji, ale hazet je mezi auta ve meste (bez povinneho pojisteni atd. atd. atd. ) je proste ne-reseni - i kdyz politicky korektni a dela to dalsi bod ve volebnim prospektu
Cyklo-ohrozovač chodců promluvil.
Tak přes to centrum na kole nejezdi, není na to žádné právo nebo nárok. Taky nejezdím autem tam kde nesmím a nemám milion hloupých výmluv jako že tam přece nikdo nechodí, tak proč bych tam "opatrně" nemohl vjet... Ano, "město lidem" je hezká zelená cyklo fráze ale úplně tupá. Protože pokud chceme chodníky a město vracet lidem, tak těm pěším a ne hova.ům na kole, kteří si z neznámých důvodů myslí, že oni můžou na kole všude a všichni jim to musí umožnit (včetně chodců, kteří neuskakují dost rychle)
Zákon o provozu na pozemních komunikacích sice jízdu např. na kolečkových bruslích povoluje, ale jen za podmínky, že se bruslařpohybuje stejnou rychlostí, jako chodci. A dopravní prostředky, i když jsou to kolečková prkýnka, segwaye, nebo koloběžky, na chodníky nepatří! Pokud jde o pěší zóny, bývají označeny značkou Zákaz vjezdu VŠECH vozidel, tedy i velocipédů a koloběžek, takže není co řešit.
Chapu, ze kdyz jsem turista, tak si v Istanbulu pujcim "cokoli", tedy chapu, ze si Fin pujci kolobezku, zejmena kdyz to stoji jako doma u nej jogurt.
Mam kolem sebe asi 5 lidi co si koupili od firmy Kostka kolobezku, vetsinou lide, co nemaji problem si "neco koupit", maji motorku, drahy luk, fotak, golfove hole, neopren apod. Kolobezku v sobotu prozenou, daji na FB report "20km v nohach, tedy noze... hehe", dva lidi se zeptaji kolik stala, nekdo dalsi se zepta na tachometr apod. OK chapu. Takto mam treba ten luk. 2x do roka kdyz jsou na polich kola slamy, tak si zastrilim, oni si 2x zajedou, protoze to ma wau efekt.
Muze mi ale nekdo vysvetlit nejaky racionalni model? Kdyby mi nekdo rekl, ze muzu jet 5km na kolobezce nebo na kole, ale kdyz si vyberu kolo, tak mi opari zada, tak si necham oparit zada a jedu na kole. Je tam nekde neco krome "wau" efektu co nevidim. Totalni neergonomie, tretinova rychlost. Jediny co vidim je velikost, asi se to da lepe slozit do kufru.
Nicmene vidim spravne, ze kazdy kdo mel tendenci s tim jezdit do prace, tak jel asi tak 20x a pak se na to vysral a zase jezdi na kole?
Neni to jako ze kdyz nemas prachy na presovar, tak si koupis french press? Kdo nema na kolo, tak si koupi kolobezku... asi ne, ze? Ty lidi me pripadji, ze to maji naopak, jako kdyby si malej kluk koupil za kapesny v 12 letech Seika a kdyz mel 18 let, tak dostane k maturite takovy ty hodinky s namalovanejma rafikama....????
Bože, tenhle 8 let starý blábol nějaké místní mluvčí na stránkách nějakýho prodejce kterýmu to zrovna hraje do not vzhledem k tomu co prodává je fakt libovej :) Najdete mi prosím v té vyhlášce či zákoně kde se píše že ten motor musí být "odnímatelný" a co to vlastně znamená? Tam se mluví jenom o tom že nesmí být zasaženo do nosných částí a zachování charakteru jízdního kola.
Vim ze tak pise zakon o provozu na pozemnich komunikacich, ale asi jako ve spouste jinych pripadu neni to o lidech? Jinak receno, netreba vyhrozovat zakony kde se problem resi sam ci vlastne ani nevznika. Myslim tim, ze staci aby kolo-neco uzivatele brali to ze nam chodniku maji nejnizsi prioritu a dle toho se chovali. Naopak na cyklostezce maji nejvyssi prioritu a dle toho se maji chovat chodci, coz take neni pravidlem. Obecne, kdyz potkate bezmozka, tak Vam nestaci milion zakonu ci jinych “regulaci”. V ceske realite je jinak skvela sluzba Lime velmi zkousena, protoze se vsadim ze takovy material jako v Praze maji malokde. A to jsou Lime uzivatel i nabijec, takze vidim to komplexne. “Snobismus” typu pujcovani kolo-neco je zbytecne kazdy at si koupi svou je spise ukazatel na nedomyslenost myslenky. Nic jineho.
Motokolo, nebo-li správně řečeno "kolo s pomocným motorkem", musí být z principu jízdní kolo, kde je agregát odmontovatelný, a zbytek lze použít jako normální jízdní kolo. Rychlost tohoto kola nesmí překročit 25 km/h, výkon motoru má limit na 1000W (u elektrokol 250W) a objem spalovacího motoru nesmí překročit 50 ccm. Pokud je toto splněno, řidič nemusí mít řidičský průkaz, k vozidlu netřeba technický průkaz, povinné ručení, helma.
Tady jsou pěkně popsané příklady podle pardubických a hradeckých policajtů: http://www.motokola.cz/htmls/legislativa.htm
Hezky clanek. O motorizovane kolobecze jsem vicekrat uvazoval (davno predtim, nez vypukly nejake sdileci sluzby), dokonce uz jsem mel vybrany konkretni typ. Vzdycky jsem se ale nakonec zarazil na tom, ze pro kolobezku nebudu mit vhodne pouziti, teda krome pripadnych rekreacnich jizd, coz neni nic moc duvod. Jako dopravni protredek mhd ani auto nenahradi z mnoha duvodu (problem s nakladem, problem s pocasim, prumerna rychlost, riziko nehody, u spalovaciho motoru problem s uskladnenim doma). BTW mival jsem nemotorizovanou kolobezku a kdyz se mi rozbila, uz jsem ji neopravil.
Ono "business casem" vyrobcu motorizovanych kolobezek je fakt, ze je to jednostope vozidlo, ktere nemusi mit poznavaci znacku a nemusi na pravidelnou technickou prohlidku.
Mozna si nekdy motorizovanou kolobeku nebo kolo koupim, ale ne na jezdeni po Praze, ale na jezdeni na dovolene (nebo o vikendu mimo Prahu). Ale zatim mi prijde sportovnejsi zvladat vylety vlastni silou bez motoru.
Je tu jeste jeden uhel poledu - kdyz si poridim motorizovane jednostope vozidlo, tak dvoustupe vozidlo nevyhodim (furt ho budu potrebovat), ale budu mit misto jednoho kramu, o ktery se musim starat a udrzovat ho v dobrem technickem stavu, kramy dva.
Já sice nepotkávám koloběžkáře na chodníku tak často (sotva jednou týdně), ale zatím se mi nestalo, že by dotyčný zastavil, valil na mne oči a čekal, až ho minu. Prostě jedou dál, občas zazvoní aby o nich člověk věděl. Za ty roky nezastavil ani jeden.
Bál jsem se jen jednou a to když se kolem mne prohnal jeden rychlostí určitě přes 40 kilometrů za hodinu. Nebyl slyšet z dálky, ale jak mě míjel, tak to byl dost rámus. Bylo to ve strmém kopci a já si dodnes říkám, že spíše než opojený z pocitu větru ve vlasech to spíš prostě jen neubrzdil na začátku a v téhle rychlosti už mu brzda nefungovala.
Osobně mi nevadí koloběžka na chodníku, vadí mi hov ada na koloběžce ať jsou kdekoliv. A v tom dávám za pravdu autorovi článku: největší problém jsou lidé, co narazí na půjčovnu koloběžek a tak to zkusí. Ideálně stylem jako kdyby byli na autodromu. Některým lidem to prostě do ruky nepatří.
Ani WiFi, ani GSM (nemyslel jste spíš A-GPS) ve městě moc nepomůže. WiFi většinou pomůže k tomu, aby Vám mapa v mobilu ukázala velké modré kolo o průměru třeba i 200 metrů, kde asi tak jste, než se chytne GPS. Přes GSM (spíš tedy GPRS, ale dnes spíš přes novější standardy jako HSDPA, LTE...) se stahují tzv. efemeridy - parametry dráhy satelitů - které si pak přístroj nemusí zjišťovat tak dlouho, jako kdyby to zjišťoval jen ze signálů vysílaných z těchto satelitů.
Co přesnost trochu zlepšilo (ale hlavně rychlost fixace), je využívání více satelitů - tzn. i dalších sítí jako třeba GLONASS, Beidou, Galileo. Jenže ve městě je to stejně pořád bída. Zde se signály různě odrážejí, další problém je třeba stromořadí v některých ulicích...
I kvůli geocachingu tyhle technologie používám docela často, takže si myslím, že s nimi mám dost zkušeností - a dovolím si tvrdit, že ve spoustě pražských ulic prostě chodník od ulice pomocí těchto dat spolehlivě nerozlišíte. To najednou jdete po protějším chodníku ani nevíte jak...
To je argumentace asi jako: chci si pustit pořádný nářez. Ze sluchátek je to houby zvuk, nejsem sebevrah. Pustit bedny potichu, to po mě nemůže nikdo chtít. Prostě si pustím hifivěž, volume max a je to. Stejně se mnou v baráku bydlej jen nahluchlí důchodci, který přes den běhají po slevách v Kauflandu
I když to vypadá divně, myslím, že všichni máte pravdu. Problem je pouze jeden. Praha není normální město. Ono samozřejmě se po chodnících jezdit dá, ale musí se chtít a nesmí se peníze prozrat na Kajmanskych ostrovech. Tak snad dva příklady. Asi jen psychopat se bude snažit s odkazem na zákon vytlačit kolobezku někam na Jižní spojku a je jasné, že běžný pražský chodník s beton květináčem co má 5m a projede tam sotva kočárek, také nebude vhodný. Viděl jsem řešení v jiných městech a jde to řešit. Reseni je husta sit cyklostezek a dobre znaceni. Zacit se musi uz u uprav, je opravený Stefanikuv most a chybí cyklopruh co byl sliben, no zapomnělo se... A pak třeba oprava chodníků, kde máme 50 sloupů na 10 metrech... rekonstruce cest a automaticky resit samostatny pruh pro cyklo... atd atd...
1. co tak hrozného udělá kyselina sírová v záchodě kdomě lehce kyselejších splašků?
2. jaké zásadní škodliviny z léků přežijí spalovnu?
3. jak má člověk na nádraží nebo ve městě třídit, když všechny dostupné odpadkové koše jsou jen na smíšený odpad (na rozdíl od Německa, kde jsou standardně několikapřihrádkové koše na tříděný)?
4. a kde najdu ten nepoměr mezi komunálním a tříděným odpadem?
Divit se bude maximálně banka. A bude obviňovat půjčovnu? Pokud si půjčím Revolt auto a způsobím smrtelnou nehodu, budete obviňovat půjčovnu?
Tím, že si něco půjčite, neztrácíte za sebe zodpovědnost. Pokud budete chtít jezdit po chodníku, tak vám v tom (kromě policie) nikdo nezabrání. Ale musíte pak nést následky. Měl by magistrát pokutovat Lime za to, že jednotlivci jezdí po chodníku?
Myslíte si, že provozovatel ví z GPS dat, kolik času jste jel po chodníku?
Na Bohdalecké nahoru i dolů normálně včetně pokračování U Vršovického hřbitova. Z kopce jsem tam většinou o něco rychlejší na kole i koloběžce než auta.
Na Chodovské vede částečně cyklostezka podél chodníku. Zbytek je problematický, protože se ulice mění na silnici jen pro motorová vozidla a v "brejlích" není kam uhnout. Chybí tam nějaká normální návaznost cyklostezky. Což je typický problém v Praze.
Kde jste přišel na to, že Lime, Rekola a spol. něco městu platí? Ve zveřejněných částí memoranda se nic takového nepíše.
Ale nabízí se otázka: co přesně dostávají občané Prahy za to, že platí každý rok poplatek za možnost parkovat ve své městské části?
A sám si odpovím: vůbec nic. Nikdo neví, kam ty peníze jdou. Na zlepšení parkování určitě ne. Na nové parkovací domy také ne.
A jak tam nacpeš cyklopruh, když se tam nevejdou pomalu ani auta? A zase tam, kde místo je, se dá v klidu jezdit i bez cyklopruhu. A zkušenosti jsou stejně takové, že i když je někde cyklopruh / stezka, najde se nemálo cyklode.ilů, kteří stejně z neznámého důvodu otravují i tak na chodníku nebo místo aby si ujeli pár desítek metrů o ulici vedle, kde mají prostor, tak se cpou zrovna tou ulicí, kde místo není a ještě ideálně v protisměru u nás ve městě.
Jezdil jsem na koloběžce do práce několik let. Od té doby co se objevily v Praze elektrokoloběžky jsem přestal. Nestojím o dohadování s policajtem, který nechápe zásadní rozdíl mezi koloběžkou u které se poctivě šlape a koloběžkou s motorem, která je defakto elektro skůtrem.
Vztahují se na ní tedy dopravní předpisy jako na kolo. .... No pak na ní samozřejmě vztahuje i Vyhláška č. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích konkrétně ustanovení o jízdním kole s pomocným motorkem.
re: " půjčování těchto elektroběžek má určitá pravidla, odemknutím koloběžky souhlasíte s pravidly, že budete jezdit s helmou, budete dodržovat předpisy a vhodně parkovat. Koloběžka se staví na úroveň jízdního kola a na chodník nepatří."
JJ. Postavím si před bankou půjčovnu zbraní a kukel, a budu se hrozně moc divit, že ti lidi s tím chodí přepadávat banku ač to mají ve smluvních podmínkách zakázané.
Každá koloběžka má GPSku, takže provozovatel ví naprosto přesně, jak moc často který uživatel jezdí po chodníku. Tepve až začnou za jízdu po chodníku blokovat přístup, či sázet pokuty, začnu jim to věřit.
Mylis se. Dokonce i stara legislativa pamatujici zrejme jeste nase rodice nebo dedecky pamatovala na tzv. "motokolo" - tj. kolo vybavene malym pomocnym motorkem (v dobe vzniku legislativy jen spalovacim) za urcitych omezeni. Je dobre akorat s sebou vozit papiry k motoru/montazi/vyrobku protoze policajti radi kontroluji.
Nova legislativa odvozena od EU zavadi dalsi kategorie vozidel ale nejsem si jist jak moc "progresivni" jsme v jejim prebirani.
Kdypak jsi si naposledy cetl vyhlasku? Nebylo to jeste kdyz se tady jeste jezdilo vlevo? Tohle je totiz velmi stara vec.
Kde prosím je ta podmínka? Přišlapavání to je další specialita, která pro změnu plyne z evropské normy týkající se prodavaných hotových elektrokol.
http://www.ebike.cz/vykonne-prestavby-v-roce-2016-budou-ilegalni/
„Dotčená příloha vyhlášky je platná a není v rozporu s Nařízením, jedná se o národní úpravu existující paralelně s evropskou, vzhledem k tomu je však platná pouze na území ČR“.
no a pak tu máme ještě eMTB v podstatě s neomezeným výkon, která jsou určena "především pro využití v terénu a zkonstruovaná pro jízdu na nezpevněném povrchu" nicméně tím se jízda po klasické silnici nevylučuje.
To byl popis z maloměsta. Princip je v tom chovat se nanejvýš ohleduplně spíš než důsledně dbát litery zákona. Taky to nepošleš autem devadesátkou do prudké zatáčky, protože tam není cedule snižující rychlost, ale ubereš. Já vím, že je mezi náma hodně kret*nů, co udělají jedno nebo druhé, ale v zásadě se mi příčí systém "padni na všechny" jen proto, že takoví kret*ni existují.
Tak já ti tu jednak toho h4x0ra odcituju, za druhé bych se zeptal, a druhak bych poznamenal, že pokud rezignuješ na věci, které jsou ve výpovědích obsažené implicitně, na věci obsažené v kontextu diskuse, a na přemýšlení o motivaci ostatních, nemá smysl s tebou diskutovat, protože jsi jen další člověk, který nechce pochopit.
21. 11. 2018 9:41 h4x0r
"Pořád je to o tom, že si svoje problémy hodlá řešit obtěžováním či ohrožováním ostatních a to se ve slušné společnosti nedělá."
Hmm, poraďte mi: jedu na kole do kopce nebo z nějakého jiného důvodu celkem pomalu, na silnici nejde předjet, vedle je chodník, na kterém nikdo nejde, ani do něj neústí žádné vchody/nepřehledné rohy, takže nikdo nemůže znenadání vyjít. Do teď jsem tuto situaci řešil tak, že jsem jel po tom prázdném chodníku, a myslel jsem si, jak jsem ohleduplný, že za mnou nejede kilometrová kolona. Z diskuze mi ale přijde, že tohle lidem vadí. Mně je celkem fuk jestli pojedu po silnici nebo po chodníku (aut se nebojím), takže opravdu preferujete situaci s kolonou?
Obdobná situace byla když se třeba opravovala silnice z Úval na Kolín, byla svedena jen do levého pruhu, ale vpravo se (minimálně na kole) dalo stále bez problému jet, byť to bylo značkami (Směrovací deska Z 4a) zakázáno. Opět jsem si dovolil značky porušit ve prospěch nepřekážení v místech kde mě nelze předjet. Zde mám příště také preferovat legální variantu s kolonou? Upřímně se mi moc nechce věřit, že byste tohle fakt preferovali v tom okamžiku, kdy se za mnou povlečete…
Čtyřicítkou na chodníku? Víte co je to čtyřicítka? Na koloběžce? Necelá čtyřicítka na široké prudké silnici na koloběžce s velkýma kolama je tohle: https://youtu.be/eIFJVdQvfmE?t=3m28s
Představu mám, jezdím na kole. Proto si také myslím, že to neudělal schválně, ale jen neodhadl, že se mu to rozjede tak moc, že už nedokáže zabrzdit. Velká kola měl, obě nohy na koloběžce. A jel tak rychle, že já na jeho místě bych neriskoval snahou sundat jednu nohu a začít tím brzdit. Nebo snad dokonce seskočit. Bylo to někde v tomhle kopci a jel po tom chodníku vlevo:
Nebyl jsem u toho, nechci se přít. Ale je mi divné, že nejel tím cyklopruhem. Tam si 40 km/h dokážu představit. Na koloběžce s dvacetipalcovým kolem není problém jet 70 km/h na široké hladké silnici. Ale co dělal v Brně na chodníku, který má evidentně horší povrch a k tomu ještě sloupy v cestě?
A propos: co může být za problém brzdit? Normálně člověk zmáčkne obě brzdy a zastaví :-) Ve čtyřicítce fakt není radno seskakovat nebo brzdit na pekaře :-)
Pro představu: tady jedeme místy 70 km/h a je to už hukot: https://youtu.be/al5Q1XLNzew
O chodnících, na kterých široko daleko nikdo není tady nebyla řeč. Navíc mě baví tvoje představa chodníků kde nikdo není a úzkých silnic na kterých vzniká zácpa. To není moc častá kombinace.
Lidii nadávají na cyklisty/segwaye/koloběžky jezdící po chodnících a náměstích protože jezdí mezi nima.
Od koho čekat lehce tendenční článek než od zástupce Asociace provozovatelů mobilních sítí.
"Půjčovna elektroběžek bez pravidel" - půjčování těchto elektroběžek má určitá pravidla, odemknutím koloběžky souhlasíte s pravidly, že budete jezdit s helmou, budete dodržovat předpisy a vhodně parkovat. Koloběžka se staví na úroveň jízdního kola a na chodník nepatří.
Rozhodně se nejedná o sdílenou ekonomiku.
"Koloběžka pro cizince / turisty" - podobně by šlo asi udělat příměr k cenám za telekomunikační služby, asi jsou také primárně určeny pro cizince/ turisty.
Vyznění chápu jako povzdech autora nad tím, že dokud tu nebyla půjčovna, mohl si klidně jezdit po chodníku, a nikdo si toho skoro nevšiml, ale teď, když to může dělat skoro každý, tak mu to vadí.
Ano. Banka se bude divit, a bude obviňovat půjčovnu.
Je rozdíl mezi půjčit někomu auto a půjčit někomu auto, když vím, že s ním velice pravděpodobně spáchá přestupek. Pokud vědomě půjčíš vozidlo podnapilé osobě a prokáže se to, tak ti taky hrozí sankce.
"Myslíte si, že provozovatel ví z GPS dat, kolik času jste jel po chodníku?"
Pokud chce, může to zjistit.
Vazeny, nazyvat cloveka ktery chce mestem kde zije, plati dane jezdit jinak nez tak, ze zabiji nepretrzite lidi okolo sebe - to znamena autem, idealne jen sam aby jak rikate "nebyl socka" a svou zadnici si v teple a v pohodli dovezl z garaze do jine garaze § bezohlednym h.o.v.a.d.e.m je opravdu dost pritazene za vlasy.
Snazim se jezdit na kole, ale nevyhnu se tomu vjet na chodnik, protoze nejsem sebevrah abych jel centrem pres silnici plnou aut. tady je vina na magistratu a neochote uredniku udelat co je poreba. Zakazat auta v centru stejne jako pri povodnich a mesto vratit lidem, kteri na to maji pravo - tedy vsem obyvatelum.
Problem jsou turiste, ale od toho by mela fungovat mestska policie ...
Ještě mě nikdo nevyhnal. Asi to bude proto, že tady na chodnících rejdí jen potkani a já. A když jde náhodou chodec, tak se zastavím deset metrů před ním a půl minuty civím na ten úkaz, než zmizí kdesi v dáli...
(Tento příspěvek je kritikou tupého farizejství bez špetky selského rozumu.)
No já po chodníku jezdit budu protože to je bezpečnější. Pokutu od pana policajta snesu a akceptuji jí to je v pohodě. Raději pokutu než tatru s pískem. Když vidím chodce tak defakto zastavuji do doby než mne mine. Pokud je chodník plný chodců tak riskuji tatru s pískem a jedu po silnici.
Jasne. Typicky priklad - Bohdalecka a Chodovska (tamtudy jsem kdysi osobne na kole jezdil) - hezke ctyrproude silnice s velmi hustym provozem. Pojede tam ve vozovce nebo na chodniku? Zdravy rozum rika, ze clovek neni sebevrah, a ze nutit ridice ve velmi hustem provozu necekane vybocovat nebo brzdit kvuli cyklistovi vyrazne zvysuje riziko nehody. A na chodnicich tam nikdo nechodi.
Podle hmotnosti vytříděného odpadu na tom ČR rozhodně není dobře.
Podle počtu lidí, co třídí, jsme možná skutečně na špičce. Protože ať se zeptáte koho chcete, tak třídí. Jenže když všichni třídíme, tak proč je tak málo vytřízeno?
Je u nás zkrátka křiklavý nepoměr mezi tunami komunálního odpadu a tunami vytříděného odpadu. Takže buď lžeme o tom, zda třídíme, nebo netřídíme tak úplně. Co znám pár lidí v okolí, tak třídíme spíš jak kdy a jak co. Sklo poměrně spolehlivě, plastové lahve občas a s papírem tak sotva desetinu (krabice a obalový materiál ano, noviny spíš ne a obaly od potravin nikdy). Přidejte "ne plnou pravdu" typu "doma PET lahve třídím, jenže doma je skoro nepiju, kupuji si v nich pití jen na cestu no a na nádraží/ve městě/apod. to házím normálně do koše". Což třebas v Brně není problém, protože se stejně všechno pálí ve spalovně.
A to nám v ČR statistiku zlepšují některá zařízení typu spaloven a třídíren odpadu. Protože za vytřízený odpad se považuje i to, co vytřídí přímo tam.
A v čem jsme úplně špatně, je třídění nebezpečného odpadu. U nás se prostě staré baterky hází do koše, olej se leje do odpadu, nebezpečné chemikálie typu kyseliny sírové do záchodu. A kolik lidí si myslíte, že vrací prošlé léky do lékárny? Já když je tam odevzdával, tak se paní divila, že to nedělá skoro nikdo. S tím ani spalovna nepomůže, to je prostě špatně. A bez biče se to nezmění.
Ja s sebou nosim penize na pokutu ale vetsinou jak jsou nekde kliftoni tak zahnu jeste pred nimi. Je lepsi zaplatit pokutu nez byt prejet nejakym prazkym tydytem. Zivot stoji jen tolik jako jizda po chodniku. Policajti nejsou obvykle hloupi a kdyz se clovek nechova jak bezohledna cyklosvoloc co jede mezi chodci 30 (ano bohuzel i takovi se najdou) tak ho nechaji byt.
Jsou staty kde dokonce cyklista na chodniku jezdit musi a dostane pokutu pokud tak necini. To jen v cesku si lidi s auty podporuji svuj socialni statut. A take to ze silnice je jen pro auta. Uz se clovek boji vyjet i na motorce protoze je "podclovek". Nedej jet na koni nebo lehokole. Malem by byl zlyncovan davem majitelu vozu skoda...
Třícítka na chodníku... :-) Víte co to je 30 km/h na kole? Na chodníku? Za rohem?
Myslím, že jezdím na (bezmotorové) koloběžce i na (bezmotorovém i elektrickém) kole ve městě docela rychle a všude možně, ale 30 km/h dosáhnete po rovině, jenom když fakt usilovně šlapete, na koloběžce ve sprintu - po rovině, po ulici nebo na nějaké cyklostezce s minimem lidí. Pro představu viz třeba záznam obyčejné trasy a reálných rychlostí zde: https://www.strava.com/activities/1958913316?share_sig=QYMJSL0V1541950503&utm_medium=social&utm_source=android
Kuba Turek:
Na kole se dá běžně ušlapat na rovině i šedesátka. Kdysi dávno, když jsem byl mladý a krásný, jsem míval Favorita, dovybavil jsem si ho tachometrem a po rovinách jsem, bez velkého úsilí dosahoval na šedesátku; když jsem trochu přitlačil, dostal jsem se i nad osmdesát. A tachometr ukazoval reálně, kilometrovou trasu jsem za minutu opravdu ujet bez námahy dokázal, pochopitelně ne ve městě.
Stalo se mi to jen jednou. Policajt co ocmrndával u přechodu na Francouzské. Stávají tam ráno mezi 7–8, protože je nedaleko škola. Jel jsem krokem, s nohou těsně nad zemí a širokým obloukem mimo něj – ostatně tak jezdím vždy když jedu po chodníku, nestojím o to se vykřápat jen kvůli tomu, že bych žbrnknul o nějakého chodce. Jak nemám alespoň metr volného prostoru, abych mohl volně projet, tak vždy raději zastavím. Vlezl mi do cesty a pak začal pindat, že to je stejný dopravní prostředek jako kolo.