Hlavní navigace

Publero: Lidé si zvykli číst digitálně, nejprodávanější jsou Haló noviny

Marek Janouš

„Digitální trafika“ Publero za loňský rok více než ztrojnásobila jak počet titulů, tak počet registrovaných zákazníků.

Publero vydalo výroční zprávu, v níž dovozuje, že jeho digitální šíření novin a časopisů se na trhu prosadilo. Uvádí totiž, že za rok 2012 více než ztrojnásobilo počet registrovaných uživatelů i počet šířených titulů. 

V lednu 2012 mělo Publero podle zprávy 12 000 uživatelů — pro leden 2013 uvádí 41 000. Mobilní čtečky pro iOSpro Android si dohromady stáhlo už 11 000 lidí. Počet dostupných titulů překročil 430, a to už od 158 vydavatelů.

Malí vydavatelé byli podle zprávy rychlejší, zatímco velcí spíše váhali. Větší počet vydavatelů se dal tímto směrem vývoje přesvědčit až v druhé polovině roku — na grafu vidíme skokový nárůst dostupných titulů v té době.


Autor: Publero

Zároveň však Apple zdražil nákupy v App Store, a to zpomalilo růst titulů zakoupených přímo z aplikace a více lidí se přesunulo k nákupům na webu Publera.

Zákazníci prý upřednostňují dobíjení kreditu do zásoby. Dobíjeli si v průměru 228 korun na jeden převod; nejčastější způsoby platby jsou platební karta a SMS.

Uživatelé mají ve svých knihovnách uložena v průměru čtyři vydání, ale nejvyšším zaznamenaným počtem je 264 vydání v knihovně. Celkem mají uživatelé uloženo přes 160 000 vydání.

Marcom

A které tituly se prodávají nejvíce? Kupodivu vedou Haló noviny, a například český Forbes je až dvanáctý.


Autor: Publero

V roce 2013 očekává Publero silnější zastoupení Androidu a větší zájem o čtení přímo na mobilních telefonech. Implementaci interaktivního HTML5 zatím zvažuje, spolu s vydavateli. Příprava by byla pro vydavatele nákladnější, a není zatím ani dostatečně vyřešeno zabezpečení obsahu.

Našli jste v článku chybu?