Hlavní navigace

Raiffeisenbank zablokovala klientům platební karty pro platby na Internetu

Martin Vyleťal

Raiffeisenbank z bezpečnostních důvodů zablokovala uživatelům eKonta platby kartou na Internetu. Vzhledem k rostoucím počtům pokusů o zneužití platební karty především u zahraničních internetových obchodníků jsme všem uživatelům eKonta, kteří svou debetní kartu měli povolenou pro internetové transakce, tuto možnost zablokovali, uvedl pro Akrtuálně.cz mluvčí banky Tomáš Kofroň.

Raiffeisenbank z bezpečnostních důvodů zablokovala uživatelům eKonta platby kartou na Internetu. Vzhledem k rostoucím počtům pokusů o zneužití platební karty především u zahraničních internetových obchodníků jsme všem uživatelům eKonta, kteří svou debetní kartu měli povolenou pro internetové transakce, tuto možnost zablokovali, uvedl pro Akrtuálně.cz mluvčí banky Tomáš Kofroň.

Banka neodblokuje možnost platit kartou na Internetu automaticky. Klienti banky, kteří budou chtít kartou na Internetu platit i nadále, si musí platby aktivovat v nastavení internetového bankovnictví.

WT100

Vyjádření banky:

Vzhledem k rostoucím počtům pokusů o zneužití platební karty především u zahraničních internetových obchodníků jsme všem uživatelům eKonta, kteří svou debetní kartu měli povolenou pro internetové transakce, tuto možnost zablokovali. Děláme maximum pro ochranu peněz našich klientů a k uzamčení internetových transakcí jsme tak sáhli přesto, že nedošlo k žádnému bezprostřednímu ohrožení karet našich klientů. Klienty o této změně postupně informujeme prostřednictvím schránek v jejich internetovém bankovnictví.

Toto nastavení je preventivní a klienti jej mohou kdykoli zdarma změnit dle své potřeby jednoduchým kliknutím ve svém internetovém bankovnictví.  (návod zde: V levém menu v internetovém bankovnictví zvolte položku PLATEBNÍ KARTY, NASTAVENÍ, v případě více karet vyberte kartu kliknutím na pořadové číslo, na listu karty dole v části ZMĚNIT NASTAVENÍ zvolte E-COMMERCE, zaškrtněne políčko POVOLIT E-COMMERCE TRANSAKCE a dále certifikujte změnu standardním způsobem použitím certifikačního kódu a I-PINU. Karty tedy nyní nemají internetové transakce automaticky povoleny, je nutný aktivní souhlas klienta.

Pro platby na internetu doporučujeme využívat speciální internetovou kartu, kterou lze používat pouze na internetu a klient si na ní může upravovat limity dle své potřeby. Klienti rovněž mohou využít ojedinělou službu zamykání platební karty, kdy kartu před použitím odemknou prostřednictvím SMS a po provedení transakce je karta opět automaticky zamčena a nelze ji tak zneužít.

Zdroj: Aktuálně.cz

Našli jste v článku chybu?