Hlavní navigace

Názory k článku RE: klikni.idnes.cz je ostudou mezi katalogy

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 3. 2001 9:34

    Marek F. (neregistrovaný)
    Kdyz prisel Redbox, udelal jsem pokus vyhledat sve stranky a zjistil jsem, ze Redbox vykradl odkazy ze Seznamu vcetne popisek, protoze na Seznamu je odkaz na moji jednu konkretni stranku s naprosto nesmyslnym popisem (asi pred pul rokem jsem zadal o vymazani - stale tam je) a tato stranka je i v Redboxu s timto stejnym.

    Idnes to neudelali, ale databaze ma mensi mouchy; mozna proto jsou me stranky v katalogu celkem 4x, pokazde s jinou adresou a pokazde s jinym popisem, jednou jsou Depeche Mode dokonce nemecka kapela (jinak jsou z Anglie).
  • 8. 3. 2001 10:18

    Libor Novacek (neregistrovaný)
    "s Liborem Nováčkem, který svou kritiku na nově spuštěný katalog KLIKNI.cz (server LUPA, článek ZDE) postavil právě na myšlence,že náš katalog je špatný proto, že jsme neukradli autorské popisky jinde. Neboť si neumím představit, jak jinak bychom se přiblížili autorskému popisu svého vlastního webu."

    Svoji kritiku jsem postavil na myslence, ze web je jiz dnes prilis "rozjety vlak" na to, aby ho katalogizovali nedostatecne zaskoleni studenti/briganici tempem 14 odkazu za hodinu. Vadila mi tedy spatna koncepce pri tvorbe - nekdo precenil schopnosti tech lidi a pres kontrolu nadrizenych tech brigadniku se nepodarilo odfiltrovat ty silenosti, tahnouci se dnes celym katalogem. (razeni do spatnych rubrik, preklepy ve slovech, ktera budou pouzivana jako klicova pri vyhledavani v katalogu, redundantni slova v anotacich, v neposledni rade chybna obsahova analyza stranky)

    Napr. Olda Bajer z NetCentra mi ted sdelil, ze katalog NetCentra vznikal primo s pomoci lidi z firmy, kteri meli obrovskou motivaci, aby katalog byl kvalitni. V pripade Klikni tedy asi meli briganici spatnou pracovni moralku a bylo jim tedy prakticky jedno - nebyli motivovavni nicim jinym, nez si vydelat - jakou kvalitu odvedou. Platilo se prece od hodiny a ne podle toho, jak dobry katalog vznikne. Ale ani jejich nadrizeni si nedostatku patrne nevsimli.

    Jiste jste vykonali hrdinsky cin, jste jednicka ve zpravodajstvi, to vam nikdo neupira. Mozna kdyby Ivo Lukacovic zacal vydavat noviny s celostatni pusobnosti, zamestnal pro to novinarinou kohokoliv z ulice, budou take zalostne. Ja jsem proste ocekaval, ze vas katalog Klikni budete mit mnohem profesionalneji udelany. Urcite to jde, stalo by to jen vice penez a usili.

  • 8. 3. 2001 10:50

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Další služby, jako je oboustranný předklad do sedmi jazyků, laťku kvality ještě zvyšují."

    Ja tech jazyku napocital jen sest, docela by me prekvapilo, ze by iDnes mela o jazyk vice nez Atlas a Seznam :-).

    "navíc máme v provozu pro webové firmy věc poměrně neobvyklou, tedy i telefonickou hotline."

    Pro webove firmy mozna, pro velke portaly uz nikoliv. K tomu, abyste dohnali konkurenci, byste museli mit NONSTOP telefonickou hotline.

    "je katalog KLIKNI.cz nejaktuálnější katalog českého Internetu - zachycuje totiž stav tři měsíce zpátky."

    Kde berete tu jistotu, ze konkurencni katalogy nemaji stav aktualnejsi? K tomu, abyste meli prumerne tri mesice stary stav, staci prece revidovat jen jednou za sest mesicu...

  • 8. 3. 2001 11:04

    JAN KUBÍČEK (neregistrovaný)
    Ten počet jazyků je správný - když oboustranný překlad, tak se počítá i čeština. Takže jich máte také sedm :-)
    Telefonická hotline jen pro katalog je myslim věc neobvyklá, chápu potřebu nonstop hotline ve chvili, kdy se zprovozní služby jako je webhosting, hostování obchodů či freemail.
    K té tříměsíční aktuálnosti mohu dodat, že my jsme fyzicky otevřeli každý web, který je v KLIKNI - to je akce jednorázová, myslím, že není ve fyzických možnostech žádného katalogu takovouto lidskou kompletní kontrolu pořádat opakovaně. A pinknout si na link pro jeho kontrolu jistě nestačí.
  • 8. 3. 2001 11:07

    Michal (neregistrovaný)
    Kdyz vono je to tezky. To co predvedli na idnes je titanska prace, ovsem mohli jit jeste treti cestou - ani vykradani Seznamu, ani budovani nove databaze - ale mohli napsat webmasterum, at udelaji odkaz sami.
    Je ovsem pravda, ze ani sam webmaster nemusi katalogizovat svuj server spravne, muze si vymyslet, nadsazovat a kdovico...
    Vytvarim stranky Severskych listu. Katalog idnes neni udelanej moc dobre, ale na druhou stranu - necham-li si nalezt stranky Severskych listu, objevi se mi asi ctyrikrat, pokazde s jinym popisem, docela me pobavilo, kolika zpusoby se na ne mohu dostat (historie - kdysi byly na xoomu, na pinknetu, ... vsude po sobe nechaly pachovou stopu). Ani jeden popis neni stoprocentne vystizny, ale svym zpusobem mne vsechny potesily - nic s tim delat nebudu, mozna pridam paty, oficialni.
    Je ovsem pravda, ze odkaz na e-zin lze delat ruzne. Az budu hogo-fogo firma s presne definovanymi cily, tak to tak lehce neprekousnu. Urcite je rozdil mezi prezenmtaci casopisu, banky a ministerstva zahranicnich veci.
    Ve svem dusledku se idnesakum povedlo asi to, cemu chteli zabranit - mit tam kazdou vec nekolikrat s ruznymi leckdy zavadejicimi popisy. Nu coz, me to tolik nevadi. Aspon se Severske listy najdou snadneji.
  • 8. 3. 2001 11:08

    Lucie Kudláčková (neregistrovaný)
    Ocenuji vasi toleranci k chybam, ktere se mohly vyskytnout v souvislosti s registraci vasich stranek v Klikni. Kolega z tymu editoru se s vami uz spojil, opravit zarazeni i texty popisku muzete v koordinaci s nami kdykoli. Myslim, ze nesrovnatelne mensi skodu zpusobi preklep nez kradez. Z reakci tech, kteri se u nas registruji, nebo nam posilaji sve reakce vyplyva v naproste vetsine totez.
  • 8. 3. 2001 11:56

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Atlas takovou lidskou kompletni kontrolu webu v katalogu periodicky dela a nemyslim si, ze by Seznam a Centrum jenom pinkli na link pro kontrolu. Kontrolu proste funkcnosti linku je ostatne obvykle delat treba i nekolikrat denne.
  • 8. 3. 2001 14:32

    petrix (neregistrovaný)
    Pokud pod pojmem pink myslite ping, tak neni pinknout (natrit na ruzovou?), ale pingnout...
  • 8. 3. 2001 14:38

    petrix (neregistrovaný)
    Asi tak ...
    Popis naseho e-shopu se zklada z (nekterych) opsanych zalozek na uvodni strance. Jesteze tam jsou tyto zalozky na vsechny stranky z webu :)). V popisku se mi take strasne libi "Informace o firme" - to je moc dulezity - hlavne do popisku stranek :) nasel bych urcite jiny odkaz z hlavni stranky, ktery lepe charakterizuje me stranky.
  • 8. 3. 2001 11:45

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Ze zvedavosti jsem si prosel klikni, abych zjistil, jaka je to teda hruza... a je. napriklad nas dtpobchod.cz, specializovany obchod pro vsechno kolem DTP a prepressu. nasel sem toto:

    Dtpobchod.cz
    Internetový obchod. Registrace, novinky, slevy, vyhledávání, podpora, informace.

    na tom ten clovek neztravil 5 minut! otevrel si uvodni stranku, videl ze se jedna o shop a prepsal jmena zalozek ktere tam videl. kdyby si ho aspon chvilku prosel nebo kliknul na informace, ziskal by daleko vice informaci.

    kdyz jsem dal hledat neco, co souvisi s nasim hlavnim webem, dockal jsem se dalsich zajimavych veci - napriklad zkomoleneho jmena firmy a pod.

    ad regionalni zamereni - proc jste se raci nevenovali dokonalemu regionalnimu katalogu sluzeb a obchodu? napriklad u internetovych sopu, u vetsiny informacnich stranek a u mnoha dalsich nejake regionalni trideni proste postrada smysl... kdybych vedel, ze u vas vzdy najdu perkfetne zatridne sluzby, obchody a dalsi, tak to budu pouzivat, pac si tim opravdu usetrim hodne prace (proklikavat se prez seznam x desitek odkazu v cetrumu abych zjistil, ze 75% jsou mimo muj region, je docela na nic...)

    toz tak. hodne stesti, ale dotahnete to do konce. a udelejte idnesu nejaky hezky design, konecne ;)

  • 8. 3. 2001 11:52

    Radek Dresler (neregistrovaný)
    Mne osobne ani tak nejde o popisky, kterymi se tu tak zabyvate, ale o nesmyslnost velkeho mnozstvi odkazu. Proc je napriklad v sekci Radio uvedeno deset odkazu pojmenovanych Radio 1, kdyz ty odkazy ukazuji na adresy jako site.cz, cybererotica.cz, e-bazar.cz, phramindex.cz, topsite.cz, duat.cz nebo www.irc.cz??? Copak to ma nejakou souvislost s Radiem 1? A vy jeste tvrdite, ze jste vsechny odkazy prosli a popsali. Jak mohl clovek kliknout na www.cybererotica.cz a napsat tento popisek:"Stránky nabízejí informace o Rádiu 1. Programy rádia, kulturní servis, hitparáda, bazar. Obrazová dokumentace" Ta obrazova dokumentace fakt sedi... :-))

    Naprosto bezne je take zdvojovani az ztrojovani odkazu... jeden evropa2.cz, druhy www.evropa2.cz, treti to samy jen s lomitkem na konci. Tyhle veci prece staci prohnat nejakym skriptem, ne? Tohle to je diletanstvi a z tech udavanych 100 tisic odkazu jich v realu ma vyznam maximalne ctvrtina.

  • 8. 3. 2001 12:51

    Martin Petricek (neregistrovaný)
    Koukal jsem na popisky svych stranek ... neni to zas az takova katastrofa (i kdyz ja bych je napsal samozrejme lip), ale obcas jsou zarazeny v nejake kategori kam bych je v zivote nedal .... Jinak taky jsem tam nasel starou (uz asi tak rok neplatnou adresu) svych stranek http://petricm.fd.cz/ A je u ni popis "stranky Petra z Usteka" nebo tak nejak. Proste nesmyslna adresa a nesmyslny popis. Jak to proboha mohlo projit kontrolou? Ta domena uz neexistuje! Meli byste si ten katalog na klikni.idnes.cz trochu projet a procistit ... P.S. kdyz pridavam tenhle komentar tak mi pri "verifikaci" zive vzdycky zmeni formatovani a prida jeden novy radek za kazdy odstavec co jsem napsal, takze je celkem fuska to pak nejak sesynchronizovat aby tam bylo podruhe napsano to same ... meli byste si to spravit .... nakonec jsem byl nucen to napsat v jednom odstavci
  • 8. 3. 2001 15:02

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Zdravím všechny diskutující a rád bych se zapojil.

    1. ad brigádníci a zadávání dat. Souhlasím s panem Nováčkem, že brigádníci nejsou rozhodně ideální volba. Sami jsme při naplňování naší databáze na podzim brigádníky používali a musím říci, už bych to neudělal. Raději zaplatím zaměstnancům přesčasové hodiny i když je to dražší. U nás se stalo, že brigádník, aby si "nahonil" zadané spotřebiče, kopíroval popisky u sporáků AMICA (mají strašně moc možností). Došlo to k tomu, že nám pak volal zákazník, co to tam jako máme, když typ ten_a_ten určitě digitální ovládání nemá a že klameme spotřebitele. Samozřejmě, průšvih jako blázen, takže náklady nenáklady, celá databáze se musela komplet zkontrolovat a předělat. Tohle bych nepodceňoval.

    2. Podíval jsem se (no lépe řečeno, byl jsem upozorněn :), jak je bilezbozi zatříděno. Velmi zajímavé. Bilezbozi jako takové tam vůbec není, ale je tam firma "Česká Obchodní Kancelář" v sekci firmy/poradenství/obchod s popiskem, že poskytuje poradenství, a odklik na ní je "www.bilezbozi.cz/index.html". Hned tři ZÁSADNÍ chyby: Za prvé, Č.O.K. má odkaz www.cok.cz. Zadruhé, bilezbozi.cz tam není a u ČOKu jeho odkaz ale už vůbec nemá co dělat a zatřetí, ani "index.html" na naší stránce není, takže to nahlásí chybu!!! Je tam totiž index.phtml. Chtěl jsem to na tom klikni.idnes spravit, ale nepřišel jsem na to, jak.

    I přes to, že však v našem odkazu nasekali hned tři chyby, těším se na další vývoj. Regionální katalog je dobrá věc a pokud za tím stojí silná firma, možná se podaří překonat porodní bolesti a bude z toho něco smysluplného.

    Ondřej Fryc
  • 8. 3. 2001 15:40

    m (neregistrovaný)
    co se tyce brigadniku, souhlasim s vami, sam jsem nekolikrat byl jednim z nich :-)))) polozme si otazku, co udela student, ktery dostane neomezeny pristup k internetu, navic zaplaceny a ma cas 5 minut na jednu stranku? naflaka 100 odkazu za par minut (desitek minut) a cely zbytek se stravi na chatu, smskach, pripadne stahovani mailovani atd.. schvalne jestli je to mozne bych se podival na nejaky logy aktivity, ale asi nic takoveho neni..
    samozrejme, jsou nekteri kteri to delaji poctive, potom vase firma ma smulu/stesti ke komu se dostane...)))
  • 8. 3. 2001 16:02

    Lucie Kudláčková (neregistrovaný)
    Nerada bych polemizovala se zvolenym zpusobem vyroby katalogu, nebot se jedna o zalezitost specifickou, skytajici mnoha pro i proti. Rada bych vam vsak nabidla moznost provedeni uprav stranek vaseho bileho zbozi. Zaregistruje si prosim url v Klikni, prestoze je u nas uz (pouze nektera, chapu-li spravne) k nalezeni. Dekujeme za vasi duveru.
  • 8. 3. 2001 16:15

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Děkuji, už se stalo, přišel mi mail, že to bude do 24h vyřízeno. To je v porovnání se třemi týdny jinde samozřejmě super. Avšak, špatný odkaz u ČOKu to neřeší a pořád nevím, jak se dá změnit?

    OF
  • 8. 3. 2001 16:47

    Lucie Kudláčková (neregistrovaný)
    Mily Ondreji, spatny odkaz u COK se vyřešil spolu s vasim odkazem, zmena se taktez promitne do 24 hod. LK
  • 8. 3. 2001 17:43

    uzivatel Intrenetu... (neregistrovaný)
    Bude to takhle MAFRA resit s kazdym, kdo najde u svych domen nesmysl??? ;-)

    Podivejte se napr. na www.lupa.cz co vsechno to najde ;-)
    Zda se mi to trochu nedobre reseni. To, ze se vysavaji jine databaze je bohuzel realita, vy si myslite, ze quick, redbox, centrum, atlas to delali jinak??? Budte rozumni, pratele.
  • 8. 3. 2001 17:47

    Lukáš Mižoch (neregistrovaný)
    Musím konstatovat, že KLIKNI.CZ je naprosto odfláknutý v jedné věci. Proč u stránek, kde je META-tag Desription, není tato informace využita či alespoň zpracována? Moje osobní stránky jsou popsány stylem: Lukáš Mižoch - seznam_všech_nadpisů. Není to vůbec hezké, ale o opravu jsem nežádal, protože je nutné se zaregistrovat a já opravdu nechápu, proč je pro KLIKNI.CZ důležité moje jméno či adresa. Seznam např. na ničem takovém nebazíruje.
  • 8. 3. 2001 17:48

    G-S-G (neregistrovaný)
    Pokud je Klikni.cz opravdu nejaktuálnější na českém Internetu, proč tam není ani jedna z našich stránek? Jak moc dlouhou jsou ty vaše tři měsíce staré?
  • 8. 3. 2001 18:52

    Lucie Kudláčková (neregistrovaný)
    Opravy provadi tym editoru katalogu opravdu v kazdem pripade, kdy vlastnik ci spravce webu o opravu pozada. Jsme na takovou praci pripraveni a s povinnosti korektur vuci vsem, kteri o to pozadaji jsme pocitali. K narceni z vysavani se ohrazuji, v iDnes nepracuji upiri!LK
  • 8. 3. 2001 23:59

    Petr Podhajsky (neregistrovaný)
    Treba takova Grafika On-line (www.grafika.cz) je na klikni.cz zapsana mj. pod domenou tiskovestroje.cz, coz je domena, ktera jiz hodne dlouho neexistuje. Myslim, ze by nebylo zas tak pracne automaticky odstranovat minimalne ty zaznamy, ktere smeruji na zcela neexistujici domeny.

    (dale je zapsana v rubrice Architektura/interiery :)



  • 9. 3. 2001 14:53

    Dadule (neregistrovaný)
    Nechci se opakovat, ale musím!

    "chybiček" podobného ražení lze najít nekolik! Naše společnost je uvedena v katalogu třikrát. Jednou v sekci Internet a počítače > Tvorba WWW, webhosting > I - J s celkem rozumným popiskem, podruhé v sekci Katalog iDNES > Internet a počítače > Reklama na Internetu což také ještě chápu, ale ten poslední odkaz mě opravdu dostal! Jsme totiž uvedeni jako personální agentura v sekci Katalog iDNES > Katalog firem > Personální agentury.

    Zajímalo by mě, jak na to v klikni přišli? Nejsme personální agentura, jen na svých vlastních stránkách nabízíme volná místa v naší vlastní firmě - nebo se pletu a tím se stáváme personální agenturou ?!?!?! Asi to budeme muset přidat jako další předmět činnosti do Obchodního rejstříku :-)))

    Výše uvedené moc nevypovídá ve prospěch lidí, kteří data pořizovali a kontrolovali...A evidentně nejsme sami mezi postiženými.

    Dadule

  • 9. 3. 2001 21:22

    Pavel Koza (neregistrovaný)
    To mne taky pobavilo:) Zatimco jsou moje stranky o PDA zarizenich s OS Microsoft oznaceny spravne (ce4you), URL je jednou http://ce4you.bsp-support.cz (hooodne historicka URL, i kdyz kvuli zpetne kompatibilite funkcni), a podruhe http://www.ppc.cz (tezko rict, kde to nasli - je to sice registrovane a ukazuje to na ce4you, ale nikde nepropagovane. Nicmene http://www.ce4you.cz, aktualni a 100% spravna URL adresa chybi:)))
  • 10. 3. 2001 20:39

    L.Stejskal (neregistrovaný)
    Jednou z prezentovaných výhod prý je regionální členění. V některých případech lze o potřebnosti regionálního členění pochybovat. Např. on-line služby (třeba jazykové korektury, překlady apod), kde vůbec nezáleží na sídle.
    Regionální členění ale nefunguje na 100%, dokonce může být na škodu! Osobně jsem zadával stránky www.eva.cz. Přišla mi také zpráva, že se stránky objeví do 24hodin. Přesto jsem musel po 5 dnech zařazení odkazu urgovat (naštěstí telefonická podpora fungovala)!
    Nyní je situace následující. Zadáte-li hledat Eva.cz, je obchod skutečně nalezen mezi internetovými obchody > elektro. Běda však, když využijete výhody regionálního členění. Firma, sklady i sídlo jsou v okr. Mělník. Zvolíte-li upřesnění na středočeský kraj, nezobrazí se už vůbec nic!
  • 12. 3. 2001 8:31

    Jan Průša (neregistrovaný)
    1. Regionální členění funguje
    Pan Stejskal si u nás zaregistroval stránky na svůj e-shop, při registraci uvedl pouze region Česká republika. Proto nalezne svůj odkaz pouze v kompletním katalogu. Není však problém, požadovaný region doplnit (Úprava odkazu).
    2. Urgování odkazu po 5 dnech
    Po registraci každého odkazu se na monitoru objeví informace: Kontrola odkazu bude provedena do deseti pracovních dnů. O výsledku budete informováni e-mailem.
    Krátce po zpracování odkazu na server Eva.cz nám telefonoval jeden ze zaměstnanců této společnosti (jméno si již bohužel nepamatuji). Z telefonátu vyplynulo, že si ne zcela přesně přečetl e-mail (... Váš odkaz bude vystaven do 24 hodin) a odkaz hledal v katalogu o den dříve. Pan Stejskal tedy nemusel nic urgovat, jeho odkaz byl zařazen i bez toho.

  • 13. 3. 2001 17:46

    Vaclav Dvorsky (neregistrovaný)
    Docela by mne zajímalo, proč pro změnu a registraci stránek potřebuje MAFRA moje osobní údaje a některé (jméno, příjmení a e-mail) jsou vyloženě nutné?
    Původně jsem chtěl upravit v katalogu Klikni.cz popisky a přidat i další své stránky, fandím každému novému projektu, ale osobní údaje jen tak pro nic za nic poskytovat nebudu.

    Bod 6.
    "Poskytnutím údajů k registraci návštěvník souhlasí s tím, aby je MAFRA, a.s. ve smyslu § 4 písm. e) zákona č. 101/2000 Sb., údaje zpracovávala, a to za účelem jejich interního využití, jakož i pro markentingové účely své vlastní a/nebo osob, které MAFRA, a.s. přímo či nepřímo ovládá..."

    Omlouvám se, ale s tím souhlasit nemohu, reklam mi už chodí i tak dost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).