Hlavní navigace

Redesignuje i Česká televize, dnes večer se změní vizuál Dvojky

31. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ FOTOGALERIE A VIDEO – Nový vizuál reflektuje mimo jiné změny, kterými prošla Dvojka zejména za posledních dvanáct měsíců po startu tematické stanice ČT art.

Nejen televize Prima, ale i druhý program České televize naplánoval na konec měsíce změnu svého vizuálu. Zatímco komerční dvojka ho svým divákům přestavila ve včerejším prime time, diváci veřejnoprávního média se s ním budou moci setkat od dnešního večera. Česká televize k tomuto kroku přistupuje proto, aby lépe profilovala jeho stávající zaměření především na mladší diváky, kteří v programu vyhledávají kvalitní filmy, kultovní zahraniční seriály, vzdělávací pořady, ale zároveň i kontroverzní témata. Dvojka tak uzavře rok změn, které u ní započaly po vzniku samostatných kanálů DéčkoČT art.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Česká televize pošle do francouzsko-německého Arte Jana Husa i Václava Havla

Nový vizuál, který diváci uvidí poprvé po osmé hodině večerní, bude pracovat s klasickými dvojkovými žánry, ale i motivem dvojení. Česká televize chce tímto krokem divákům ukázat, že vždy dostávají dvakrát více než ostatní, a to ať co se týká kvality, tak samotného obsahu. Rozšíření nabídky druhého kanálu České televize o vlastní inovativní formáty, jako je docudrama či docusoap, nebo širší nabídka kvalitní zahraniční produkce tak například znamenaly oproti roku 2013 nárůst sledovanosti ČT2, která z průměrného share 4,06 % stoupla na letošních 4,30 %, upozornila mluvčí České televize Alžběta Plívová.

Druhý program tehdejší Československé televize vznikl v roce 1970, své stávající označení však dostal až o třiadvacet let později, tedy po rozpadu Československa. Jako umělecký kanál s prvky historie a naučných pořadů se začal formovat až v poslední době – s příchodem digitalizace. Po startu ČT :D a ČT art se proměnil do své stávající podoby. Jeho nový vizuální kabát vytvořila Česká televize ve spolupráci s renomovanými českými tvůrci, autory konceptu jsou Martin HejlDaniel Špaček, s nímž Česká televize spolupracuje například i na mezinárodně oceňované grafice dětského kanálu Déčko.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize aktivovala DVB titulky v pozemním vysílání i u HD kanálů

Symbolika konceptu „dvakrát“ se propsala do celého redesignu stanice. Dvakrát větší pestrost identů, dvojice barev, dva hudební skladatelé, zdvojený logotyp, dvojice žánrů a dvě roviny pohledů vytváří dvakrát zábavnější a propracovanější vizuální styl kultivované a současné ČT2, uvedl při této příležitosti Daniel Špaček. Autory hudby jsou Jan MuchowMatouš Godík. Režijně se na nových znělkách Dvojky podíleli také dva režiséři, Tomáš MedekRudolf Havlík.

KL22_nominace

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.