Zcela novou prezentaci televizních peoplemetrů na internetu připravuje společnost Mediaresearch, která pro Asociaci televizních organizací (ATO) zajišťuje jejich provoz a zpracování dat sledovanosti televizí. Nový web představí novinářům příští úterý 16. října na společné snídani s generálními řediteli České televize a FTV Primy Petrem Dvořákem a Markem Singerem. Pozvánka zcela pomíjí televizi Nova, která je jedním ze čtyř stálých členů ATO, ale neuznává vítězství společnosti Mediaresearch v tendru na dodavatele dat televizní sledovanosti pro léta 2013 až 2017.
K TÉMATU: Asociace televizních organizací zrušila další valnou hromadu, už třetí od začátku září
Česká televize a Prima společně s dalším stálým členem ATO, Asociací komunikačním agentur (AKA) vítězství Mediaresearch ve veřejné obchodní soutěžily stvrdily už koncem loňského roku i přes to, že s tím Nova nesouhlasila a stanovy ATO žádají, aby se o tak zásadní věci všichni řádní členové hlasovali jednomyslně. Nova vyvolala neúspěšné hlasování o zrušení tendru a vypsání nové soutěže, po kterém podle jednatelky asociace Vlasty Roškotové nezbylo, než naplnit literu zákona o veřejných zakázkách a vítězství Mediaresearch oficiálně potvrdit.
ČTĚTE TAKÉ: Přes dvojí peoplemetry zpátky k jednotnému měření: od ATO k SPMS?
Nova poté společně s největší českou mediální agenturou Médea založila vlastní Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) a vypsala tendr na provozovatele konkurenčních peoplemetrů. Podle generálního ředitele Novy Jana Andruška by v budoucnu na českém trhu mělo být opět jednotné měření sledovanosti, nyní se však hraje o to, zda jím budou peoplemetry od ATO nebo SPMS. Nové sdružení patrně brzy posílí TV Barrandov, která původně usilovala o řádné členství v ATO, ale poté, co ji koupil majitel Médey Jaromír Soukup, svoji žádost o členství v této organizaci stáhla.
Pozvánka na setkání s novináři k novému webu s prezentací televizní sledovanosti. Na akci bude chybět ředitel Novy Jan Andruško.