Hlavní navigace

Reforma ochrany soukromí v EU je podle Googlu mrtvá a auta šmírují řidiče

12. 1. 2014
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: Isifa
Sociální žurnalistika, protesty proti NSA, vítězství API nad aplikacemi, hry v HTML 5, tipy pro IFTTT či boj s troly. Co dalšího přinesl právě končící týden?

Revoluce v San Francisco Chronicle: novináři dostanou nové metriky hodnocení své práce. Půjde zejména o to, jak se jim daří oslovovat čtenáře, a půjde se tvrdě po sociálních médiích. Otázka je, jestli to vedení listu nepřepálí opačným směrem. Viz Newspaper to Put All Reporters Through Social Media Boot Camp

Tenhle krátký film stojí za podívání. http://vimeo.com/64507066

Dva roky po protestech proti SOPA se v USA začínají organizovat protesty proti NSA. Viz Anti-SOPA coalition launches day of action against the NSA

Náměstí Adolfa Hitlera už na mapách Google nenajdete. Viz Google Apologizes For Berlin Street Being Renamed “Adolf Hitler Platz” On Google Maps

TELEgraficky

Diváci jsou novou měnou ■ Facebook koupil Little Eye Labs  ■ Yahoo koupilo Aviate ■ Čtyři miliony za ovečku Shaun ■ Vine už má také webovou podobu ■ BlackBerry žaluje Typo ■ 76 897 žánrů filmů na Netflixu ■ LivingSocial opouští šéf ■ Takhle to dělá FBI ■ Firma, která zpackala HealthCare.gov, má padáka ■

HARDWARE

Jak vypadal první pevný disk? V roce 1956? To uvidíte v Tech Time Warp of the Week: The World’s First Hard Drive, 1956 a na konci článku je video, které si rozhodně nenechejte ujít.

Od přistání vozítka Spirit na Marsu uplynulo deset let. Viz Martian Rover “Spirit” Turns 10

WEBDESIGN, INTERNET

Jojo, v klikání jsou prostě prachy. Čtěte v SELLING SOCIAL MEDIA CLICKS BECOMES BIG BUSINESS

Why API delivery will trump application delivery in importance in 2014 se věnuje zajímavé myšlence. Nad aplikacemi převládnou API a pak bude vlastně jedno, které aplikace používáte, protože v jedné aplikaci bude možné bezproblémově sdružovat  více „zdrojů“. Osobně mi to přijde jako docela užitečný nápad zejména u té záplavy „obsahu“ pro tablety a telefony. Co obsah, to samostatná aplikace. A tak trochu návrat ke kořenům.

DevDocs – výborné. Tedy zejména pokud jste vývojáři, samozřejmě: http://devdocs.io/

Did Matt Cutts Endorse Rap Genius Link Spam? stojí za prostudování, je tam docela dost grafů – a řeč je o postihu Rap Genius za nekalé SEO praktiky.

Google Webmaster Tools rozšířeno o další drobnosti. Viz Google Webmaster Tools Search Queries Adds Mobile Stats & No Longer Rounds Data

No dobře, i takhle může vypadat web: www.betabrand.com

Případová studie ukazující na záplavu závadných odkazů na prodej. Viz WARNING: 16,523 Toxic Links on Sale at ThinkBizSolutions.com a já k tomu mohu dodat hlavně to, že přesně tenhle SPAM nabízející „SEO“ jsem dostal několikrát. A také to, že ta analýza je hodně detailní.

Je-li budoucnost SEO v obsahu, tak jak to vlastně s tím obsahem bude? Viz The Rise Of The Content Amplification Agency

Já to říkám pořád! Just Say No To SEO (Sometimes)

SOFTWARE

188 tisíc mailů od roku 1996 do roku 2014 – vizualizace via https://immersion.media.mit.edu/  nabídne občas poučná zjištění.

10 nejlepších her v HTML 5? No, proč ne, zkuste 10 of the Best HTML5 Games from 2013

Nevíte k čemu se používá IFTTT? Tak se mrkněte do IFTTT’s top recipes of 2013 will inspire you to get creative on the automation service a případně rovnou na IFTTT v Top Recipes of 2013, je tam ještě pár dalších.

MARKETING A KOMUNIKACE

Zapomeňte na ZMOT (Zero Moment of Truth). Přichází UMOT (Ultimate Moment of Truth). A jakkoliv divně to zní, Google's Zero Moment of Truth Meets The Ultimate Moment of Truth od Briana Solise je nejenom zajímavé čtení, ale i dost podstatné čtení. Svět se mění. Nezapomeňte se měnit s ním.

Budete-li si myslet, že v Old-Spice zešíleli, nebudu se s vámi přít:

Deset způsobů, jak bojovat s komentujícími troly. Viz 10 Ways to Destroy An Online Commenting Troll

Pořád to samé. Pět chyb, které startupy dělají v PR, hledejte v 5 reasons your startup is failing at PR. Ale ono se to netýká jenom startupů, týká se to PR obecně a setkávám se s tím den co den. Nudné tiskové zprávy, neschopnost komunikovat, obtěžování nesmysly, ignorování konkurence a záplava nesmyslných tvrzení. A když už jsme u PR, tak jeden návod – Jak psát tiskové zprávy (praktické tipy pro tvůrce tiskových zpráv)

Neuvěřitelné, ale Snapchat se nakonec omluvil. Jestli to změní přístup firmy, je ale otázka, většinou je potřeba, aby si společnost natloukla ústa ještě několikrát. Pak jí dojde, o co jde, chvíli seká dobrotu, aby mohla vyrůst. A až vyroste, vzroste jí sebevědomí natolik, že arogancí zaviní další sérií pádů. Viz Snapchat Finally Apologizes, More Than A Week After Hack

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Uživatele Snapchatu ale vůbec nezajímá, že Snapchat na jejich soukromí kašle. Viz The Snapchat Drama. Hodně poučné. Evan Spiegel vrší jednu chybu na druhou (až to skoro vypadá, jako by to dělal záměrně a užíval si vzniklé publicity). Ale hlavně: je zajímavé, jak se mládež dívá na soukromí. Samozřejmě, ze SnapChatu unikly „jenom“ přezdívky a telefonní čísla, takže realisticky řečeno nejde o nic opravdu katastrofického. Je to ale ukázka toho, že Snapchat na soukromí uživatelů nehledí, je mu to (samozřejmě, hlavní je přece růst) jedno. Což by mělo tak trochu napovědět uživatelům, že něco není v pořádku.

Útok na největší herní weby a systémy zneužíval NTP. Viz DoS attacks that took down big game sites abused Web’s time-sync protocol

Anita Shaw jede. Kdybyste někdo potřeboval tak nějak pár milionů USD… jak na tohle může někdo skočit?

Patentový troll žaluje Coca-Colu a další velké společnosti. Chce peníze za to, že skenují dokumenty a pak je posílají mailem. Viz Scan-to-email patent trolls sue Coca-Cola and other large companies

Google se pustil do Evropské unie. Její návrhy na změny pravidel na ochranu soukromí jsou prý mrtvé. Viz Google Data Chief Says ‘Flawed’ EU Privacy Law Is Dead

Ford ví, kdy překročíte rychlost. Chcete moderní auto? Připravte se na to, že toho o vás bude vědět více, než je zdrávo. Viz Yep, Your Car Is Definitely Spying On You, Ford Exec Reminds Us

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Facebook není správný ani použitelný způsob, jak posuzovat budoucí zaměstnance. Více v Facebook Isn't Actually A Good Way To Judge Potential Employees, Say Researchers. Takže až potkáte nějakou firmu či lovce hlav šmírujících po Facebooku a hledajících na vás nějaké ty vady, dejte jim tento odkaz. A rozhodně do takové firmy nenastupujte.

Rok co rok se vrací stále stejný hoax o konci Facebooku k 15. březnu. Viz No, Facebook Is NOT Closing Down March 15

Pokud v prosinci najdete nějaké facebookové stránky, kterým rostl organický dosah, má to jeden podstatný důvod: platily si inzerci. Viz Study: Pages that showed organic reach growth in December also used advertising

Facebook pohřbí sponzorované příběhy. A to je vychvaloval do nebe. Viz Facebook To Sunset Sponsored Stories April 9

Mají to v té Americe jednodušší, Linkedin tam skutečně k něčemu je. A pak není divu, proč Forbes řeší, že by každý zaměstnanec společnosti měl Linkedin používat. Viz Why Every Employee At Your Company Should Use LinkedIn

Facebook má na krku další žalobu. Jeden jediný člověk ho žaluje za to, že ho použili v reklamě na USA Today, ačkoliv on nikdy stránku USA Today neoznačil jako líbí. Viz Facebook Sued For False Advertising, ‚Manipulating‘ User's Profile (A ano, jde samozřejmě o „sponzorované příběhy“, které Facebook ruší, a které ho už stály miliony dolarů vyrovnání). 

MOBILNÍ APLIKACE

Potřebuje svět další sociální službu na kladení otázek a odpovědi na ně? Biz Stone si myslí, že ano. Viz Twitter founder Biz Stone launches Jelly, a social Q&A network for mobile.

Spuštění služby Jelly navíc doprovází fotografie Marka Zuckerberga za volantem a s mobilním telefonem v ruce. SMSkuje při řízení? Nebo je to podvrh? Viz Here's A Photo Of Mark Zuckerberg Texting While Driving That Was Taken Using A Twitter Co-Founder's Buzzy New App

Mohou aplikace sesadit klasický obsah z trůnu krále digitálního marketingu? Čtěte v Why Apps Will Dethrone Content as King of Digital Marketing

STARTUPY A EKONOMIKA

When Growth Hacking Goes Bad ukazuje na několik případů růstu díky ne příliš čistému podnikání. Zmiňuje se i o čerstvém případu s penalizací Rap Genius od Google.

Jaký systém řízení používají v Googlu? OKR neboli Objectives and Key Results. Můžete to chápat jako Cíle a klíčové výsledky. A smysl to dává. Viz This Is The Internal Grading System Google Uses For Its Employees — And You Should Use It Too

Bitcoin: The Future of Currency or Speculative Bubble? Dobrá otázka s velmi nejasnou odpovědí.

Dolování Bitcoinů stojí 15 milionů dolarů elektřiny denně. Tady začíná být něco v nepořádku. Viz Fascinating Number: Bitcoin Mining Uses $15 Million's Worth Of Electricity Every Day

ebf - tip do článku - debata

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).