Jenže to by ty číselníky někdo musel neustále aktualizovat, aby se nestalo, že odmítnou zapsat auto s tím, že "není v číselníku" ;)
Jinak co jsem četl, tak předtím bylo X oddělených lokálních databází (pro každý úřad?). Teď je jedna centrální a při převodu dat se zjistilo, že v těch lokálních databázích byla spousta dat vzájemně nekonzistentních (pokud bylo auto převedeno z jednoho místa na druhé, tak mělo záznam ve víc lokálních databázích).
Tak trebas typu aut asi tak moc nebude ... stejne jako barev ... (i kdyz, celkem by me zajimalo, s jakou barvou by mi zapsali auto pokryty komplet tusim nejakym oled systemem a umoznujici zmenit barvu na naprosto libovolnou ...)
Jinak mam velmi interni informace o tom, jak to funguje s VINem - napriklad pazout vam rekne, zda VIN odpovida nebo neodpovida formatu (a to jeste v zavislosti na roku vyroby), ale neni schopen vam rict, zda takove auto vyrobil.
To se mi nějak moc nezdá. VIN je standardizované a většina novejších aut v něm má slušně uvedené minimálně informace o výrobci a modelovém roku. Na pozicích 10-17 uvádí výrobce jedinečné číslo v rámci svého číslování. Musí zajistit, že jedinečné opravdu je (a tudíž vědět, které už přidělil). Často v něm navíc zakóduje informaci o typu, výbavě, motorizaci a pod. To, že není schopen někdo říct, jestli to auto bylo vyrobeno nebo ne je způsobeno jen tím, že nemá dostatek informací od výrobce. U starých aut to může být opravdu divoké, u nových (17 místných) bych žádná velká zvěrstva nečekal.
Mno jelikoz sem pro ne nejakou dobu spravoval DB zakazniku, a tohle byla vec, kterou sme znich par let pacili .... proste nebyli schopni autorizovat VIN zadneho sveho auta. Nadto to bylo tak, ze informace ve VIN (napr model) mohly pri stejnem znaku(cich) znamenat neco jineho, prave podle roku vyroby. Priklad (vycucany, ale odpovidajici) 9C mohla byt 206 nebo taky 606 ... Celkove se uspesnot urcovani modelu (o dalsich vecech ani nemluve) z VINu pohybovala kolem 70-80%, coz mi teda prijde celkem tragedie.
Dalsi srandy, jako ze do CR byla (policii) dodana 5x dokumentace kde se na jakym modelu nachazi jaky identifikator (vcetne u drazsich modelu RFID ...) a ze ta dokumentace 4x zmizela "neznamo kam" ...
Jediny co z nich vypadlo bylo info, ktery sem prezentoval - ze sou schopni rict, zda VIN odpovida schematu (ktery bylo tak priblizne co 2 roky jiny), ale uz ne to, zda konkretni auto vyrobili.
Oni napr ve schematu neuvadeli motor, ale "vybavu". Mno a jelikoz se bezne stalo, ze (placnu) vybava excelence mela rok motor 1,2 a dalsi 1,4, ale oznaceni ve VIN zustalo stejny (protoze prece stejna vybava) ...