Hlavní navigace

Regulátoři si posvítí na Groupon, nelíbí se jim "upravené CSOI"

Petr Kočí

Jak už jsme na Lupě psali, vzor většiny slevomatů Groupon se chystá na burzu a v podkladech, které odevzdal regulačnímu orgánu SEC, používá nestandardní účetní postupy. Hospodářské výsledky zamlžuje tím, že před tradičním výkazem zisků a ztrát upřednostňuje nově vynalezený ukazatel „upravené CSOI“. Podle něj loni vydělal 60,6 milionů dolarů. Jenomže když se k tomu připočtou astronomické výdaje na marketing a akvizici jiných firem, vyjde ztráta 413,4 milionů dolarů.

Jak už jsme na Lupě psali, vzor většiny slevomatů Groupon se chystá na burzu a v podkladech, které odevzdal regulačnímu orgánu SEC, používá nestandardní účetní postupy. Hospodářské výsledky zamlžuje tím, že před tradičním výkazem zisků a ztrát upřednostňuje nově vynalezený ukazatel „upravené CSOI“. Podle něj loni vydělal 60,6 milionů dolarů. Jenomže když se k tomu připočtou astronomické výdaje na marketing a akvizici jiných firem, vyjde ztráta 413,4 milionů dolarů.

Právě nestandardní účetní postupy regulátory amerických finančních trhů zneklidňují a žádají jejich podrobnější vysvětlení, informuje v ak­tuálním vydání deník Wall Street Journal.

SEC věnuje originálním účetním veličinám zvýšenou pozornost od prasknutí internetové bubliny před deseti lety. On-line firmy tehdy ve velkém používaly dříve nevídané termíny, aby investorům ukázaly, jak nová ekonomika šlape. „Čím víc je bublina nafouknutá, tím víc touží analytici používat čísla vzbuzující dojem rychlého růstu,“ řekl listu profesor z právnické fakulty Kolumbijské univerzity John Coffee. „Sociální média vykazují znaky další bubliny, a to komisi znervózňuje.“ Vstup Grouponu na burzu je očekáván letos na podzim, verdikt SEC by měl být k dispozici „během tří až šesti měsíců“. 

Marcom

Čtěte také: Groupon je příliš sexy na obyčejné účetnictví a Bublina 2.0 – ještě větší, ještě interaktivnější, ještě sociálnější

Zdroj: Wall Street Journal

Našli jste v článku chybu?
31. 7. 2011 16:19
Jirka (neregistrovaný)

Každá firma má výdaje na marketing, proto nechápu postup Grouponu.. Asi to není tak výnosný obchod, jak se zdá.. Takže kdo si první den při vstupu na burzu koupí akcie, spláče nad výdělkem...