Z 5,54 miliard tržeb připadá letos na USA necelá polovina. V čísle jsou započítány všechny formáty inzerce v sociálních sítích, v aplikacích a hrách. Vyňaty z něj jsou naopak náklady na komunikaci se zákazníky prostřednictvím firemních účtů.
Drtivou většinu z odhadovaných pěti miliard, konkrétně 4,27 miliardy by měl podle stejného zdroje inkasovat Facebook. Příjmy menších rivalů jsou už řádově menší. U Twitteru by mělo jít přibližně o 150 milionů, profesní síť LinkedIn podle eMarketeru může počítat se 140,3 miliony. V roce svého vstupu na burzu tedy dokázala zvednout reklamní tržby o 78 procent a ve srovnání s rokem 2009 vzrostly více než trojnásobně.
Sociální sítě si tak usurpují stále větší díl celkových výdajů na digitální reklamu. Letos je to celosvětově 6,9 procenta, za dva roky se má tato cifra přiblížit 10 procentům.
Čísla publikovaná pravidelně webem eMarketer jsou – byť kvalifikované a široce respektované – stále jen odhady. Autoři k nim docházejí analýzou návštěvnosti, cen reklamy a výzkumem mezi pracovníky v reklamním průmyslu.
Zdroj: eMarketer