Hlavní navigace

Reklamní trh v Česku za první tři čtvrtiny roku 2013 meziročně klesl, nejvíc u televizí

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKA – Nejvíc výdajů do reklamy přesto stále putuje do televizí. Meziročně si pohoršil i tisk, zatímco venkovní reklama a internet si ve výdajích do reklamy polepšily.

Doba čtení: 1 minuta

Trh s televizní reklamou v Česku se stále propadá. Za prvnmí tři kvartály letošního roku putovalo do televizních spotů a dalších typů televizní reklamy v ceníkových cenách o 6,7 procenta méně peněz než za stejné období roku 2012. Vyplývá to z monitoringu Admosphere, dceřiné společnosti realizátora peoplemetrového měření televizní sledovanosti v Česku, společnosti Mediaresearch. Do televizí podle něj putovalo od ledna do září letošního roku 18,63 miliard korun, zatímco loni za stejné období 19,97 miliardy Kč.

K TÉMATU: Televize budou muset od června ztišit reklamu, nařídí jim to zákon

EBF18_tip_v_clanku_7recniku

“Vzhledem ke změnám obchodní politiky televizní skupiny Nova byl obdobný pokles očekáván,” konstatuje Admosphere. Meziroční pokles potkal také reklamní výnosy v tisku (klesly o 1,8 procenta), zatímco internet a venkovní reklama rostly. “Celková ceníková hodnota reklamního prostoru ve třech čtvrtinách roku oproti srovnatelnému období roku 2012 poklesla o 1,2 %. Srovnání nezahrnuje data za mediatyp rádio. Společnost Admosphere totiž od ledna 2013 v rámci zkvalitňování svých služeb přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, a proto meziroční porovnání tohoto mediatypu zatím není možné,” uvedl ředitel Admosphere Karel Honzl.

Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí vypovídat o investicích do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení a nezahrnuje různé slevy a bonusy.

Našli jste v článku chybu?