UVNITŘ GRAF A TABULKA Všem čtyřem tuzemským plnoformátovým televizím minulý týden přibývali diváci. Nejvíce však Primě, která zaznamenala nejlepší průměrný týdenní podíl na dospělém publiku za poslední dva roky. Lépe se jí vedlo naposledy v říjnu 2008, přesto ani minulý týden nepokořila bájnou hranici dvacetiprocentního podílu na sledovanosti. Mírného nárůstu se dočkaly i Nova, ČT 1 a televize Barrandov, zatímco největší pokles postihnul program ČT 2.
Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 19,19 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,27 procentního bodu více než předminulý týden a bez dvou setin o tři procentní body více než před rokem, což Primě zajistilo už pátý týden po sobě pozici druhé nejsledovanější české televize. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale průměrný podíl Primy klesnul na hodnotu 18,73 procenta. Stoupala i Prima Cool, v celodenních číslech o 0,13 procentního bodu na 2,78 procenta, během prime time pak dosáhla průměrného podílu 2,60 procenta.
Televize Nova si minulý týden polepšila v celodenních číslech o 0,53 procentního bodu na 32,51 procenta, v hlavních večerních časech pak dosáhla průměrného podílu 37,43 procenta. Oproti stejnému týdnu v loňském roce si Nova v celodenním průměrném podílu pohoršila o sedm procentních bodů (!). Filmový kanál Nova Cinema minulý týden dosáhl shodného celodenního podílu jako v předminulém týdnu: 3,46 procenta. Stejné hodnoty mu peoplemetry naměřily i během prime time.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Mírně si minulý týden polepšil i první program České televize, který však od konce letních prázdnin poráží ve sledovanosti Prima. ČT 1 dosáhla v celodenních číslech průměrného podílu 16,90 procenta, což je o 0,26 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Jednička polepšila na 18,47 procenta, ale ani to nestačilo na Primu, která tak potvrdila pozici dvojky na trhu i v prime time. Velký pokles postihnul minulý týden program ČT 2. V celodenních číslech Dvojka klesla o 2,14 procentního bodu na 4,10 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla průměrného podílu 3,82 procenta. I tak ale uhájila pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Zájem klesal také o sportovní kanál ČT 4. Minulý týden jej sledovalo po celý den průměrně 1,89 procenta dospělého publika, tedy o 0,75 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech to bylo ještě méně: 1,68 procenta. Naopak zpravodajskému kanálu ČT 24 diváci přibývali. V celodenních číslech vykázal průměrný podíl 3,82 procenta, což je o 0,42 procentního bodu více než minule. Během prime time sice podíl ČT 24 tradičně klesnul, hodnota 2,20 procenta je ale i tak poměrně vysoká.
Plnoformátové digitální televizi Barrandov se minulý týden podařilo zastavit třítýdenní pád a vrátit se nad hranici čtyřprocentního celodenního podílu na dospělém publiku. Konkrétně dosáhla hodnoty 4,07 procenta, což je o 0,35 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavních večerních časech se ale Barrandovu tolik nedařilo, jeho průměrný podíl klesl na hodnotu 3,41 procenta a zůstal až za Novou Cinema (v celodenních číslech nad ní ale Barrandov zvítězil a zůstal těsně za programem ČT 2).
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,39 procenta, stejného jako minule. Během prime time dosáhly podílu 1,80 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,89 procenta, což je o sedm setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,40 procenta.