Já sice nejsem Váš kolega a zatím ani kamarád, ale přesně to si právě myslím! Nová grafika je pro mě naprosto nepřijatelná. Připadám si jak v kině, kde by byly dvě plátna, TĚSNĚ, vedle sebe a na druhém běžel jiný pořad se ztlumeným zvukem. Díky, nechci. Já jsem schopen se plně soustředit jen na jednu věc. Ano, mohu vykonávat dvě i tři „práce“ najednou, ale pak je činnost „mozku“ ve vysokých obrátkách a napětí, což neznamená nic méně než to, že si neodpočinu! Sledování filmů a hudby v televizi snad není práce, ale má to být odpočinek, relaxace a nenásilná forma poučení.
Proto mi vadí v televizi tzv. bubáci, to je to, jak sledujete v televizi film a v tom nejnapínavějším vám tam tu zprava, tu zleva, zdola či shora vletí kus jiného filmu či pořadu a sděluje vám „důležitou“ informaci, což je také zcela nový „vynález“ posledních dvou až tří let. Bral bych to jen v případě, pokud by byla válka a tímto by mě upozornili na letecký poplach. Je to to samé, jako by sem v kině sledoval film a někdo přede mnou či vedle mě se začal bavit o tom, co budou dělat po kině a také zítra a pozítří… a k tomu druhého souseda napadne, že vstane a půjde si koupit brambůrky a džus.
Ne, dá se tolerovat statické logo a přerušení filmů (pořadů) reklamou, to je přijatelné nutné zlo, ale nejsem připraven tolerovat nic víc, nezlobte se na mě. Největší pohodu při sledování televize jsem měl za socialismu – žádné logo, původní skvělý dobový český dabing a informaci o pořadu jsem obdržel od milé a hezké hlasatelky! Nic víc jsem nepotřeboval. A v tomto duchu vysílala i stará dobrá MTV, kterou jsem sledoval od května roku 1989. Jen tam měli statické logo, které ale bylo provedeno tak, že vlastně ani nerušilo. No a informace jsem získal od sličných moderátorek a vtipných moderátorů ve formě krátkých a zajímavých pořadů v bloku videoklipů, NE ve videoklipu samotném, samozřejmě vyjma názvu na začátku a konci! Prostě paráda. Zlaté časy!
Nějak nechápu autorovy dojmy ohledně vizuálu a sledovanosti. Sledovanost přece udává kvalita pořadů a ne to jestli je logo bílý, zelený nebo barevný. To je jako bych si řekl že se mi nelíbí grafika ČT24 tak si radši pustím zprávy na Nově. Sledovanost určují jen 3 faktory: čas, typ pořadu a pokrytí stanice. Vizuál nehraje žádnou roli.
Už to běží. Působí to dost rušivě. Netuším, když už zapatlali 1/3 obrazovky, proč musí ještě něco běžet přes klip a není název písničky v tom sloupečku. Konverze 4:3 je korektní, co se týče poměru stran, ale pod tím infosloupcem, který má alfu asi 90%, se obraz klipu zrcadlí. Další rušivý nesmysl navíc, lepší by bylo ten alfakanál zrušit. Zajímá mě, jak bude vypadat klip 16:9.
U klipů, co jsem viděl, byla chyba v rozsahu jasu - černá není černá, ale šedá, bílá také nedosahuje maxima, grafika je přitom OK. Vypadá to na problém s rozsahem 16-235 u klipů a 0-255 u PC grafiky. Dřív se to dělo hlavně u reklam.
Jsem jediný, komu ta grafika připomíná Pětku? Že by Oficina pojala retro po svém?
Mimochodem ta infografika se mi moc líbí, člověk se z toho něco dozví. Když už nemůžou přepínat formát, tak tohle je velice dobré řešení.
Jenom doufám, že něco udělají s tím jasem, jak tu někdo zmínil, protože to je děs.
Vezmu to od konce. Chytnu pouze MUX 1-3 ostatní ne takže domněnky že lze naladit všechno jsou zcestné. Sledovanost sice udávají majitelé PM ale vše se odvíjí i od pokrytí. Pokud by teď zapnulo Retro TV 1000 majitelů PM z 1500 nikdy nebude mít takovou sledovanost jako třeba 45% protože její pokrytí nedosahuje toho co třeba MUX2. takže dostane max 2,5%. Co se týká vizuálu toto je opravdu až poslední co určuje sledovanost a síla značky nebo podobný konspirační teorie to neovlivňují. To by Nova nikdy nemusela stahovat třeba Dallas (jako před 2 lety kdy chtěli vysílat celej seriál a po 3 týdnech ho stáhli kvůli takřka nulové sledovanosti), do dneška by se vysílaly pořady jako Novoty a podobně protože by na to koukali všichni jen proto, že to je Nova.
Naštěstí stále platí že lidé právě díky lepší programové nabídce než v době analogu vybírají podle programové nabídky a ne podle značky. Když třeba někdo uvidí že na Nově bude večer něco co ho nebaví. Bude koukat jen díky pěknýmu logu nebo přepne jinam? A to že grafiku dělají studia nic neznamená. Ono hodně lidí nadávalo třeba na změnu loga ČT, hodně jich nadává třeba na to co cpou TV do pořadů ale sledovanost jim díky tomu nikdy neklesla. Pokud klesla tak jen buď díky konkurenci, nebo díky počasí, (teď v létě bude hodně lidí na dovolených atd.) :)
Jinak když je (tvrdí se to) Nova silná značka proč Prima porážela její Talentmánii? Nebo proč Prima porážela Big Brother?
ve Zlatých časech nebylo vysílání placené z reklamy ...
takže v této předapokalyptické současnosti jsou bubáci standard a jakmile se technologicky zvládne 3D bez brýlí, čekají nás skvělé zítřky s filmem, před kterým se budou vynořovat a před nosem rotovat různé předměty, loga, texty a podobné 3račky ;-)
Mne by zajímalo, co se myslí tím pojmem "moderně zpracovaná televize." (Týká se Óčka Gold). Podobné věty jsem četl už několikrát ve starších článcích o téhle televizi, ale osobně mi třeba informace o písničkách (bílý text na žlutém podkladu) zrovna moderně zpracované nepřijdou a navíc, jako člověku s brýlemi, se mi špatně čtou. To už se mi více líbila dřívější grafika na TV Retro. Že byla zastaralá ? Když TV Retro, tak i retro grafický kabátek, ne ? Ta lišta, co tam od dneška vyskakuje, je vážně silně rušící. Když už, tak to střídání informací mohlo být méně časté a třeba jen mezi informacemi o aktuálně pouštěné písničce a třeba dalších, které budou následovat.
Vy jste typický Čech, který všechno hrozně škatulkuje. To jsou faktory, ne 100% záležitosti, které sledovanost ovlivňují denně s pravidelnou železností. Proto je těch faktorů více a jejich souhra určuje výsledek. Nikdy nic není jen černé, nebo bílé. Prima porazila nováckou Talentmánii a Big Brothera díky faktoru kvality (viz můj první bod). První dny fungoval faktor síly značky (můj druhý bod), dokud diváci nezjistili, že je lepší pro ně přepnout na jejich méně oblíbenou Primu, protože jejich Talent a VyVolení byly kvalitou o tolik výše, asi jako je BMW lepší auto než Trabant. Všechnou souvisí se vším, bohužel je škoda, že lidi na Digizone mají strašně jednoduché chápání a všechno si představují jako Hurvínek válku.
LOL, sledovanost určují tyto faktory: Kvalita pořadu (se slovem kvalita opatrně, nemyslí se tím opravdová kvalita, ale kvalita pro běžného českého diváka, tedy jak mu padne do vkusu zpracováním a žánrem), síla značky (pod tento termín mimo jiné spadá i grafika a obal dané televize, stejně jako u reklamy první dojem vzbuzuje vizuální obal, který vás musí zaujmout, proč by asi jinak existovalo tolik grafických studií proboha, musíte si uvědomit, že u člověka jsou vyvolávány i podvědomé vztahy a tam spadá celkový dojem z daného produktu, takže i grafika) a rozložení konkurence v daný čas. Vaše faktory jsou směšné a dokazují jen to, že nemáte vůbec přehled. Prý pokrytí stanice. V době, kdy v celé ČR lze chytnout prakticky cokoliv, to jste doufám myslel jako vtip. Kromě toho, sledovanost určují majitelé peoplemetrů a ty musí ze zákona chytat VŠECHNY minimálně české stanice.
Poprosil bych proto všechny diskutující, kteří nemají příliš mnoho informací o chodu mediálního trhu, aby své domněnky nezaměňovali za skutečný stav. Děkujeme.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.