Hlavní navigace

Retro Music Television se mění, chce bojovat o diváky s Óčkem Gold

1. 7. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GALERIE – Den po Nově Cinema mění grafický vizuál a logo také hudební kanál Retro Music Television. Pomůže mu to vyškrábat se z takřka nulové sledovanosti?

Dočkali se i diváci na Ostravsku

Dvě zásadní události dnes čekají hudební kanál Retro Music Television. Jednak zcela promění svůj vizuál, logo a programové schéma, a také rozšíří svoje pozemní vysílání přes Regionální síť 7 na Ostravsko. To je po Praze druhým nejlidnatějším regionem, takže vstup do místního DVB-T může Retro Music Television významně zlepšit sledovanost. Výkon stanice je totiž zatím spíš skromný. V peoplemetrech je od letošního května, zatím se však její celodenní podíly na dospělém publiku pohybují většinou pod psychologickou hranicí 0,1 procenta, která je považována za klíčovou pro uživení z prodeje reklamních časů.

Televize, za níž stojí někdejší zakladatelé a dlouholetí manažeři Óčka Jiří Němeček a Pavel Attel (podíleli se také na projektech pražské TV Metropol a bulvární Pětky, dokud se tyto televize nedostaly loni na podzim do finančních potíží), se navíc od minulého měsíce potýká s konkurencí stejně zaměřeného druhého kanálu Óčka, na hvězdné hity zaměřeného Óčka Gold. Jeho ředitel Štěpán Wolde už v květnovém rozhovoru pro DigiZone.cz neskromně připouštěl, že u druhého kanálu očekává větší úspěch než u déle existující konkurence: „Podle našich představ by mělo být Óčko Gold lepší než Retro Music Television.“

Óčko Gold je mladší, ale sledovanější

Po startu Óčka Gold se ukázalo, že Woldeho představy byly správné: druhý kanál Óčka dokázal v podílu na publiku dosáhnout mnohem vyšších výsledků než Retro Music Television. Na druhou stranu, Óčko Gold mělo výhodu silnější a známější značky a také lepšího pokrytí celoplošného multiplexu 3, v němž společně se svým mateřským kanálem vysílá. Retro Music Television se v DVB-T sice pohybuje na hraně celoplošného pokrytí, Regionální síť 7 má ale mnohem menší dosah než multiplex 3. Navíc ji neladí i řada diváků, kteří sice jsou v jejím dosahu, ale nemají správně natočené antény, protože přijímají televizní signál z vysílačů Českých Radiokomunikací, které šíří celoplošné multiplexy 1, 2 a 3.

Největší problém Retro Music Television byl ale v její zastaralé grafice. Ostatně, o té ve zmiňovaném rozhovoru pro DigiZone.cz mluvil i šéf Óčka Štěpán Wolde: „Óčko Gold se bude zaměřovat na opravdové komerční hity, které v daných letech obsazovaly první příčky hitparád, kdežto Retro Music Television je podle mě zaměřena spíš na zlatý fond hudby daného období. Óčko Gold bude mít také jinou tvář. Sice bude hrát hudbu od 60. do první poloviny 90. let, ale bude to moderně zpracovaná televize. Stačili jsme se poučit na stávajícím Óčku, naučili jsme se pracovat s grafikou a self promo, a to všechno bychom chtěli promítnout i v nové televizi. Proto si myslím, že můžeme být trochu jiní než Retro Music Television, že Óčko Gold bude moderně zabalená televize.“

Sázka na Oficinu se může vyplatit

Jak vidno, provozovatelé Retro Music Television si nevýhodu v podobě amatérské grafiky moc dobře uvědomovali. Nový vizuál nespíchli „in house“, ale najali si profesionální grafické studio Oficina, které stojí za podobou Primy Cool, Primy love, Primy Zoom, Film+ či zaniklých televizí Z1 a Pětka. Zbavili se i nevzhledného a zastaralého formátu 4:3 a přešli na širokoúhlé vysílání 16:9. U starších klipů, které jsou natočeny ve 4:3, Retro Music Television využije zbylou plochu pro infografiku a textové zpravodajství či kulturní přehledy. Tím se výrazně přiblíží hlavnímu kanálu Óčka, který textové informace ve svém vysílání využívá již mnoho let – včetně divácky rozporuplných, ale z hlediska příjmů stanice dost podstatných sms vzkazů a seznamky.

„V informačním boxu diváci získají přehled o historii umělce, kompletní diskografii, milnících i zajímavostech z jeho kariéry, uvidí cover alba, na němž aktuálně vysílaný song vyšel, i aktuální playlist pět klipů, dva odehrané, aktuálně přehrávaný a dva následující, čímž reagujeme na diskuzi na našem webu, v níž se diváci často na tyto informace dotazují,“ přiblížil novinku jednatel Retro Music Television Pavel Attel. Óčku se nový kabát stanice podobá i ve změněných názvech pořadů, ve všech se objevuje odkaz na název televize – začínají na písmena RE (Restart, Replay, Refresh, Revolta, Retrománie, Repete, Rendlík, Remake, Respekt, apod.).

CIF24

Rozhodne podíl českých klipů?

Jenže bude to všechno stačit? Přes pozemní vysílače lze v Česku aktuálně naladit čtyři celoplošné hudební televize. Když si odmyslíme Šlágr TV, který se pohybuje někde úplně jinde než Retro Music Television, jsou tu ještě zmíněné Óčko Gold a samotné Óčko. V kabelu a na satelitu je ale hudebních kanálů mraky, včetně retro stanic jako VH 1 Classic. Čím se od nich Retro Music Television odliší? „Asi by neměl být problém v tom, že budeme vysílat stejné klipy. Na žádném trhu hudebních televizí takový problém nevyvstává. Problém je s vysíláním českých klipů,“ míní ředitel Óčka Štěpán Wolde. Pro tuzemské hudební kanály je podle něj důležité mít dobrý obsah a velký podíl české hudby, ale tu není jednoduché legálním způsobem sehnat.

Óčko chce tento problém vyřešit separátní dohodou s Českou televizí, která většinu českých klipů vlastní a v podstatě je nevyužívá. Povede se jí to, když obchodním a marketingovým šéfem ČT je někdejší výkonný ředitel Óčka Hynek Chudárek, jenž má blíže k nynějším majitelům Retro Music Television? Nebo bude mít větší štěstí právě Retro Music? A jakou roli v tom sehraje změna majitele Óčka, která nemusí být v dohledné době poslední (a dnešní start třetího kanálu Óčka, kabelové a satelitní stanice Óčko Expres)? Na odpovědi si budeme muset počkat přinejmenším do konce letošního roku.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).