Apple koupil Topsy před dvěma roky za 225 milionů dolarů, tedy za cenu řadící tuto akvizici mezi ty nákladnější. Někdy zhruba v té době (a předtím) se Apple zhlédl právě v Twitteru a jeho integraci do iOSu.
Tehdejší Topsy Labs Inc. (adresa už vede na nápovědu k vyhledávání v iOS 9) bylo analytickou společností pro hledání a analýzu Twitteru a Google+. Jedním z tehdy zmiňovaných možných důvodů akvizice byla integrace dat z Twitteru do iTunes Radio, ale možných důvodů bylo určitě více.
Doba se mění, Twitter je na křižovatce, přístup do firehose (tedy toku dat z Twitteru s možností jít až do počátků v roce 2006) navíc silně omezuje a hodlá ho zpoplatnit přes vybrané partnery. Změnil se i Apple a Twitter rozhodně není něčím, na čem by nějak výrazně záviselo užívání iOSu v mobilech i tabletech.
Jak s Topsy nakonec Apple naložil, známo není, je ale možné, že vyhledávací technologie posloužila pro zlepšení vyhledávání v iOSu, zejména poté, co se v deváté verzi objevilo hledání schopné podstatně lépe propojit Siri a různorodé zdroje dat/informací (kalendář, kontakty, aplikace, atd). Je ale také možné, že něco z technologií od Topsy je v Apple Music či Beats 1. Podobné úvahy jsou ale trochu s otazníkem, pokud vezmeme v úvahu existenci Apple Spotlight, které již výše zmíněnému vyhledávání sloužilo.
Co se Topsy týče, tak zajímavé může být i to, že po celé dva roky, co službu vlastnil Apple, se v zásadě odmlčelo z jakékoliv komunikace na Twitteru. Poslední tweety pocházejí dokonce z doby zhruba měsíc před prodejem.
Špatné na tom všem je, že Topsy nabízelo některé užitečné funkce umožňující analyzovat trendy na Twitteru přes hashtagy a klíčová slova. Vyhledávání samotné bylo spojeno s vizualizací a řadě marketérů sloužily tyto funkce více než dobře.
Ještě v srpnu jsem Topsy přidával do tipu Jak zjistím, co se z mého webu nejvíce sdílí? a byla to jedna z užitečných alternativ (ty ostatní najdete například právě v tomto tipu, případně zkuste Quoru a What are alternatives to Topsy Pro Analytics?).