Hlavní navigace

Robert Kaločai (Nanits Comics): Jak oživit komiksy? Ke každému vytváříme scénář jako k filmu

Autor: Jan Vaca
David Slížek

Pokud nemáte sídlo nebo pobočku přímo v USA, nikdo se s vámi moc nebaví. Řeknou dobrý, ale nejste ze Států…, líčí svoje zkušenosti spoluzakladatel českého startupu, který se snaží rozhýbávat komiksy.

Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Na začátku byl sen o vlastním sci-fi filmu, nakonec z toho ale vznikla startupová firma s netradičním zaměřením. Zatímco jiné tuzemské startupy zkouší prorazit s inovacemi v bankovnictví nebo VR technologiemi, Nanits Comics, jak to už z názvu vyplývá, se rozhodli zkusit své štěstí v komiksovém světě.

„Měl jsem napsaný scénář k velkorozpočtového sci-fi filmu, ale bylo mi jasné, že v Česku nejde nic takového natočit,“ vzpomíná jeden ze zakladatelů Nanits Comics Robert Kaločai. „Hledal jsem proto cestu, jak ten scénář přivést k životu, a řekl si, proč to neudělat jako komiks,“ dodává.

Na celý rozhovor se můžete podívat zde:

Na Facebooku pak narazil na kresby Michala Petruse, sešli se a mluvili o tom, jak udělat komiks nejlépe. A také pokud možno v digitální podobě s hudbou a případně i nějakými dalšími efekty. Tak začala vznikat firma Nanits Comics. K trojici zakladatelů patří také Veronika Šiřinová, která má na starost business development a marketing.

Rozhovor s můžete pustit i jako podcast:

Editor, který firma vyvinula a stále na něm dále pracuje, zjednodušeně řečeno převádí klasické komiksy do digitální formy, dává jim iluzi 3D prostoru. Pro každé dílo vzniká i speciální hudba.

„Ke každému komiksu vzniká scénář jako u filmu. Je to vždy unikátní záležitost,“ dodává Kaločai.

Tipli listopad2


Ukázka, jak komiksy s 3D efekty vypadají


Autor: Nanits Comics

Demo aplikace, ve které Nanits Comics „rozhýbávají“ komiksy

V rozhovoru popisuje, kde firma hledá pro svou aplikaci komiksové autory. A proč je tak důležité mít adresu v USA a jak to změní chování případných investorů. Naznačuje také, že společnost vyjednává s velkými hráči komiksového světa. Zatím ale prý nepřišla tak zajímavá nabídka, aby zakladatelé svou firmu prodali někomu jinému.

Partner videorozhovorů

 

Partnerem videorozhovorů je Konica Minolta, globální technologická firma působící v 50 zemích světa. Zaměřuje se na vývoj inovativních řešení a poskytování komplexních IT služeb (ITS) pro podniky i státní instituce.

V oblasti ITS patří česká Konica Minolta mezi lídry v zemích střední a východní Evropy, kde má společnost své zastoupení. V ČR rovněž sídli jedno z pěti světových vývojových center společnosti, které se zaměřuje na technologie umělé inteligence, rozšířené reality, nebo rozvoj konceptů „kanceláře budoucnosti“ či „Průmyslu 4.0“.

podcastech a videorozhovorech zpovídáme na Lupě osobnosti z tuzemské e-commerce, IT, startupů i dalších oblastí. V říjnu jsme mluvili například s Vítkem Ježkem, zakladatelem společnosti Rekola, od které si už v deseti českých a moravských městech můžete půjčit za poplatek růžové ikonické kolo.