Rozmyslí si Microsoft převzetí Yahoo?

25. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zítra, tedy 26. dubna, mělo být datum, do kterého se měli představitelé Yahoo rozhodnout, jak se definitivně postaví k zatím „přátelské“ nabídce odkupu od Microsoftu, ke které se již delší dobu staví tak, že se jim zdá příliš nízká. Microsoft dosud neústupně trval na nabídnuté ceně a nehodlal smlouvat a původní nabídku navyšovat. Samotnému Microsoftu se ale příliš v posledním čtvrtletí (končícím v březnu) nedařilo, což má za následek pokles ceny akcií v posledních dvou dnech kolem pěti procent.…

Zítra, tedy 26. dubna, mělo být datum, do kterého se měli představitelé Yahoo rozhodnout, jak se definitivně postaví k zatím „přátelské“ nabídce odkupu od Microsoftu, ke které se již delší dobu staví tak, že se jim zdá příliš nízká. Microsoft dosud neústupně trval na nabídnuté ceně a nehodlal smlouvat a původní nabídku navyšovat. Samotnému Microsoftu se ale příliš v posledním čtvrtletí (končícím v březnu) nedařilo, což má za následek pokles ceny akcií v posledních dvou dnech kolem pěti procent. Na vině je především skutečnost, že prodeje nového operačního systému Windows Vista nedosáhly takových čísel, jak se mezi investory předpokládalo.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Věc se má tak, že Yahoo má zřejmě čas až do pondělí a těžko říct, která parta vyjednavačů bude mít pevnější nervy. Vyjádření CFO Microsoftu, Chrise Liddella, které nyní v citacích putuje zahraničními médii obsahuje i zmínku, že by společnost Microsoft mohla stáhnout svoji nabídku a soustředit se na jiné příležitosti, což je uváděno jako alternativa k přímému oslovení akcionářů Yahoo. Zdá se tedy, že tím, kdo nakonec z obchodu vycouvá, může být i sám Microsoft, ačkoliv se doposud jevil jako velice vytrvalý a neústupný hráč.

Každopádně v oblasti vyhledávání se Microsoft věnuje i dalším akvizicím, dnes oznámil dokončení akvizice norské technologické společnosti Fast Search & Transfer. Obchod v hodnotě 1,2 miliardy dolarů Microsoft oznámil už v lednu, než začal bojovat o Yahoo, u kterého mu jde v první řadě o širokou uživatelskou základnu a až následně o technologie. (Financial Week, Money Center)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).