Zpráva Televizních novin na Nově o nové aplikaci tiskové agentury Mediafax pro chytré mobily s operačním systémem Android, již nejsledovanější česká televize odvysílala v neděli 9. ledna, byla nepřípustnou reklamou, která do zpravodajství nepatří. Shodli se na tom členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), na které se obrátil se stížností jeden z diváků. Nově ale nehrozí finanční postih, byla pouze upozorněna na pochybení a dostala od Rady lhůtu sedm dní na „nápravu“.
K TÉMATU: Propagaci Mediafaxu v Televizních novinách prošetří Rada pro vysílání
V reportáži byly propagovány vlastnosti této aplikace, jako přístup k informacím kdekoliv a kdykoliv, bezplatné pořízení aplikace, zájem o aplikaci i její charakter poskytování až sedmdesáti čerstvých zpráv denně. Dále byl propagován záměr v budoucnu vydat aplikaci i pro jiné platformy. Produkty či cesty, které by umožnily divákovi získat zpravodajství od jiných agentur, uvedeny nebyly, čímž mohl být divák uveden v omyl, že není možnost získat do mobilního telefonu zpravodajství od jiných poskytovatelů či jiným způsobem než prostřednictvím této aplikace,
konstatuje RRTV v tiskové zprávě ze svého posledního jednání.
GLOSA: Reklamní Televizní noviny
Obrazová složka reportáže podle radních jednoznačně propagovala samotnou agenturu Mediafax. Mimo jiné tím, že zabírala grafické prostředí aplikace s jasně patrným logem agentury Mediafax. Toto obchodní sdělení bylo zařazeno do televizního zpravodajství ve snaze zachovat zdání běžné zpravodajské reportáže, čímž mohla být veřejnost uvedena v omyl o povaze této prezentace,
usnesla se vysílací rada.
Server DigiZone.cz přinese v úterý 1. února rozhovor s předsedkyní RRTV Kateřinou Kalistovou na téma prohřešků při vysílání reklamy v televizích a regulaci internetových videoserverů