z hlediska diváka nijak, osobně ale reklamu na ČT vítám a toleruji ji, peníze z ní totiž jdou na financování obecně dobrých věcí a nekončí přes daňový ráj (bermudy/nizozemí) v kapse několika jedinců...
Díky za info. Možná nekoukám na ty "správné" pořady. Pokud mají být reklama a pořad vzájemně odděleny, všechny tyhle věci logicky odporují zákonu, ne? Jak může být reklama oddělena, když běží během pořadu? :-)
No, to je ta první věc, kterou jsem měl na mysli. Teleshoping je definován tak, že musí něco konkrétního nabízet a uvést telefoní číslo, kde si to lze objednat. Takové podmínky ale splňuje i spousta reklamních spotů a ČT to naprosto vyčůraně a účelově zneužívá. Je to přesně tak jak říkáte. ČT tím překračuje limit vysílacího času, který má pro reklamy a zároveň se i obohacuje na úkor digitalizačního a filmového fondu. Upřímně nechápu proč se to vůbec rozlišuje. To myslícímu člověku hlava nebere. To přece musí být evidentně prolobbované (tj. zasponzorované) až hrůza! Prostě jakékoli komerční sdělení, jehož odvysílání si někdo u televize zaplatí, by se mělo brát jako reklama a mít jednotná pravidla. Z desítek minut teleshopingu na ČT2, kde se často marně snažím najít ten jejich proklamovaný "jiný prostor", fakt rostu. Jestli je ten prostor jiný v tom, že je tam víc reklamy (ve formě teleshopingu) než na komerčních televizích, pak pěkně děkuju.
Pro mě to stejně otravné není. Stokrát opakované bláboly teleshopingu jsou mnohem, mnohem, mnohem, mnohem, mnohem, mnohem, mnohem, mnohem otravnější. Nekonečnost těchto reklam je zničující, blbá normální reklama je alespoň za chvilku pryč. Vůbec nedovedu pochopit, proč se teleshocking nepovažuje za reklamu a bude prudit pořád!!!
myslím že peníze z reklamy na ČT už nejdou do rozpočtu ČT (na nákup pořadů atd.), ale na rozvoj DVB-T vysílání(je z toho financováno například digitalne.tv, atd.) plus na digitalizaci archivu ČT a na podporu CZ kinematografie. Určitě aspoň ta část nad 0,5% z vysílacího času. Jak je to s příjmy z teleshoppingu a sponzoringu přesně nevím, zřejmě je to jediná legální cesta jak dostat peníze do rozpočtu ČT jinak než z poplatků. Teleshopping na ČT podle vlastní zkušenosti nepřesahuje 2-3 minuty. natož 15 minut...., i když možná nekoukám správný čas.
Mně nevadí reklama v reklamních blocích a v rozumné míře (v délce bežného reklamního bloku, tj. cca do 5 minut). Čtvrthodinový teleshoping a sponzorské vzkazy těsně nalepené před/za pořad, nebo dokonce vlepené přímo do pořadu, jsou ale z mého pohledu nad rámec veřejnoprávní kultury, i kdyby za ně nakoupili sebelepší pořady. Když pak totiž do nich nalepí dvakrát tolik sponzorských shitů (protože budou mít pochopitelně velkou sledovanost, takže by to přece byla škoda nevyužít), k čemu to vlastně je? Co je na tom za "dobrou věc"? Ne, ne. Reklama ano, ale pouze v řádně označených (oddělených) reklamních blocích a rozumných délkách.
A co říkáte na další Janečkovu kulišárnu, kdy reklamu nevysílá jako reklamu, ale tuším že tomu říká tzv. "VÝHODNÝ NÁKUP"? Tipuji že to také nejde do limitů a příjem půjde přímo na konto ČT ;-)
Ještě doplním. Jsem alergický na slovo "sponzor". Copak uveřejnění sponzorského komerčního sdělení není reklama? Jak se liší peníze za sponzorský spot a peníze za reklamní blok? Zadavatelé normální reklamy snad televizi nesponzorují? Zase jedna obezlička jak oblafnout zákon. A typicky zase nejvíc na České televizi. Hnus!
U komerčních stanic bych takové snahy chápal, ale u České televize jsem z pokusů oblafnout zákon za účelem vnucení reklamy kam se dá, jsem naprosto v šoku. Jednak ČT používá teleshoping, který se do celkového maximálního limitu (proč vlastně?) nezapočítává, jako reklamu, ale co mně jako divákovi vadí úplně nejvíc je reklama vkládaná do "okýnek" přímo v pořadech. Všiml jsem si toho např. v pořadech "Den D" (tuším, že to byla Komerční banka) nebo "Uvolněte se, prosím" (Vodafone). Tohle nedělá Nova ani Prima. U ČT je to skandál. Nedostatečně oddělené reklamy jsou proti AiP (advertisment in picture) jen slabý nemocniční čajíček. RRTV i RČT by za tohle měla ČT přísně potrestat a okamžitě jí to zatrhnout!