Hlavní navigace

RRTV vyčítá televizím míchání reklamy a teleshoppingu

9. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

9. 10. 2009

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání není spokojena s tím jak televize oddělují reklamu a teleshopping od ostatního programu. Regulátor kritizuje zejména fakt, že televize někdy označí teleshopping za reklamu, ačkoliv mediální zákon oba pojmy odlišuje. Problém s tím má zejména hudební televize Óčko, která v reklamních blocích vysílá upoutávky na službu Óčkomobil. Podle RRTV tato upoutávka splňuje znaky teleshoppingu, a nemůže být proto vysílána v standardním reklamním bloku.

WT100temata2

Óčko z tohoto důvodu dostalo několik upozornění na porušení zákona. Podobný problém mají mají i NovaPrimou a Z1. Zákon přitom stanovuje, že reklama má být oddělena od ostatního programu obrazovým a zvukovým předělem. Neurčuje ale, zda má být v předělu uvedeno slovo „reklama“.

Teleshoppingový spot se na rozdíl od klasického reklamního spotu vyznačuje délkou, obvykle má více než 30 sekund. Zároveň musí být v teleshoppingu uvedeno telefonní číslo pro objednávky, nelze tedy prostřednictvím teleshoppingu odvysílat například imageovou kampaň.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.