Pokud by Regionální televizní agentura (RTA) využila veškerý reklamní prostor, který jí dává tříhodinové vysílání denně na společných frekvencích s Primou v šesti českých a moravských krajích, mohla by letos vydělat až 237 milionů korun. To je o 78 milionů Kč více, než je stoprocentní hodnota veškerého reklamního času, který měla studia RTA k dispozici v roce 2006, uvedl Pavel Bouček z obchodního oddělení RTA.
„Součet možného reklamního času v roce 2006 byl průměrně 11 minut reklamy denně (přesný rozpis v tabulce – xls, 24kB) a průměrně přes 3 minuty teleshoppingu denně. Letos je situace striktně nastavena na 27 minut reklamy 9 minut teleshoppingu denně,“
upřesnil Bouček. Při výpočtech možného letošního zisku RTA vycházela z odhadu, že pětice jejích regionálních studií dosáhne při odpojovaném vysílání průměrného podílu na trhu okolo pěti procent.
Větší reklamní prostor získala RTA díky koprodukční smlouvě s hudební televizí Óčko, jejíž program s titulky RTA vyplňuje většinu vysílacího času během odpojovaných oken RTA v celostátním vysílání Primy. Během reklamních bloků si Óčko i RTA vysílají vlastní reklamu, funguje to úplně stejně jako při koprodukčním vysílání regionů s Primou,
řekl serveru DigiZone.cz generální ředitel Óčka Jiří Balvín. O náklady na vysílání se oba provozovatelé podle Balvína dělí tak, že Óčko hradí výrobu pořadů a RTA poplatky za vysílače.