Hlavní navigace

Rudý YouTube bude bez reklam. Za deset dolarů měsíčně

22. 10. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatím jen v domovských Spojených státech spustí Google příští týden očekávanou službu. Jmenovat se bude YouTube Red.

Osmadvacátý říjen. Den, kdy se podle očekávání rozdělí uživatelé YouTube na dva tábory. Google totiž rozjede novou službu Red, která kromě jiného odmaže z videí na serveru reklamy. 

Nakolik si uživatelé budou novou službu plést s pornoserverem RedTube, se teprve uvidí. Uživatel každopádně dostane za poplatek ve výši 9,99 dolarů měsíčně video bez reklam a k tomu ještě prémiový obsah. 

Tím ale novinky z největšího globálního videoserveru neskončily. Firma ohlásila ještě aplikaci, která si z databáze vytáhne jen hudbu – YouTube Music, která se zařadí po bok YouTube Gaming a YouTube Kids.

Google popisuje novou službu „skromně“ jako „ultimátní YouTube zkušenost“. Desetidolarové předplatné platí na všechny služby videoserveru a přidá uživatelům i možnost stahovat si videa a sledovat je pak off-line v mobilu. K tomu ještě aplikace umožňuje i v mobilu  přehrávání videí na pozadí. 

Kdo si ale připlatí, budou majitelé přístrojů s iOS. Ti totiž místo 9,99 dolarů budou muset kvůli podmínkám AppStore platit o tři dolary víc. Apple si totiž bere třicetiprocentní poplatek z předplatného a Google to jednoduše naúčtuje jeho zákazníkům. 

Stejně jako Netflix, Amazon nebo třeba tuzemský Stream, i YouTube Red si chce dělat vlastní obsah. YouTube Red Original Series tak budou zahrnovat speciální pořady od nejúspěšnějších youtuberů. 

MMF24

Jako příklad uvádí server ArsTechnica Scare PewDiePie, ve kterém hraje populární PewDiePie a stojí za ním kreativní a producentský tým seriálu The Walking Dead. V prémiové nabídce by se měl objevit příští rok. 

Službu spustí YouTube v Americe příští týden. Zbytek světa se podle informací, které Google prozradil na tiskové konferenci, dočká během příštího roku. Stejně tak tomu bude u hudební aplikace YouTube Music.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).