Ale podstata věci je právě v tom, že schopný programátor využije potenciálu mobilu právě k tomu, aby oslovil i zahraniční zájemce! Prostě na jednoho českého zájemce máte minimálně 100 zahraničních - na tom se nic u Applu, Androidu či WM7 neliší.
Jistě, je tu pár vyloženě lokálních aplikací (i když kdoví - ono i na ten zmíněný pražský jízdní řád bude v případě, že bude i v angličtěně možná podobný možný okruh zájemců mezi turristy jako mezi "domácími"). Ale každopádně u velké většiny aplikací to nijak cílené není - podle mě se bude možného příjmu mimo ČR zbavovat je "jedinec velmi podivný"...
S tímto musím souhlasit. Mě to vycházelo dřív tak, že nad 50% příjmů bylo z USA, dalších 45% bylo ze zbytku severní Ameriky a ze západní části Evropy a zbylých 5% byl zbytek světa. Ne že by tady zákazníci nebyli, ale prostě ty nákupy aplikací berou jinak. Ty procenta jsou orientační +- něco.
Ono to nemusi byt zrovna spoplatnena aplikacia. Mal som free mobilnu app do ktorej som dal reklamu, ktora sa zobrazovala vo chvili ked uzivatel viac ako 15sek s nou nepracoval .... tie reakcie uzivatelov z sr/cr boli neuveritelne... najkrajsie to dokumentuje hlaska ktora bola na fore .... "to ste tak nenazrani, ze musite jebat vsade reklamu?!" ..co na to povedat,
No myslím že tohle trošku kulhá. Prostě Apple má v USA mimořádné postavení, u nás by se to dalo přirovnat třeba ke Škodovkám. Cokoliv taková firma vyrobí tak je pro velkou část obyvatel "neodolatelné a nejlepší na světě". :-)
U Androidu by ale ten poměr USA / zbytek světa nebyl IMHO tak jednoznačný, i když samozřejmě s ohledem na velikost a kupní sílu i zde musí USA dělat velmi významný podíl.
"iOS mě vůbec vůbec neláká, začínáme pro něj dělat z donucení. Ta stádnost mě neoslovuje" – možná proto vám generujou appky jen 5% obratu :-) A mimochodem i Android developer by měl sledovat iOS AppStore aby nevědomě nevyvíjel další klon iOS aplikace. I když jediná změna bude, že bude ty klony vyvíjet vědomě :-P
Protože by se to s největší pravděpodobností neuživilo. Data ze světa Androidu nemám, ale v applovském storu tvoří drtivou část výnosů USA . Na ostatních trzích se aplikace nabízejí proto, že je to záležitostí zaškrtnutí jednoho checkboxu - kdyby to bylo jen o trochu složitější, tak bychom se na to klidně vykašlali.
Pochopitelně to platí pro unviversální aplikace, u jízdního řádu pražské MHD a podobných lokálních záležitostí to bude trochu jinak (a na těch se zase nedá rozumně vydělat).