V posledních dnech se internetem šíří informace, že webový prohlížeč Firefox ve svém uživatelském prostředí začne zobrazovat reklamu. To ale zatím zdaleka není rozhodnuto. Mozilla však zvažuje, jak využít prostor v nově otevřeném prázdném panelu, než se zde vygenerují tlačítka s náhledy pro přístup na často navštěvované weby.
Jednou z variant je monetizace prostoru. Ovšem namísto klasické bannerové reklamy by se zde zobrazovaly odkazy na weby, které si za to zaplatí. Podobný koncept není novinkou. Roky jej používá Opera. Maxthon šel ještě dál, protože kromě přímo nasmlouvaných webů zobrazuje také affiliate odkazy. Vždy ale platí, že si uživatel tuto „reklamu“ může odstranit.
S tím počítá i Mozilla. Uživatel by si jednotlivé „sponzorované odkazy“ mohl manuálně smazat, ale rovněž by časem byly nahrazeny ručně připnutými weby, anebo automaticky generovaným seznamem nejčastěji navštěvovaných webů. V žádném případě by tedy nemělo jít o „natvrdo“ vloženou reklamu. Navíc je monetizace prostoru jen úvahou.
Mozilla logicky hledá nové zdroje příjmů. Finančně je sice podle výročních zpráv stabilizovaná, ale dle neoficiálních informací 90 % příjmů generuje spolupráce s vyhledávačem Google, jenž je ve Firefoxu přednastaven jako výchozí. Bylo by logické, kdyby se Mozilla snažila omezit svou závislost na obchodní dohodě s Googlem. Vedle jiného by tak zvýšila svou důvěryhodnost.