Prohlásil to na tiskové konferenci v sídle Googlu v Kalifornii. Guvernér Kalifornie podepsal na konferenci zákon, který upravuje podmínky zkoušení a zavádění samořídících aut. Podobný už prošel v sousední Nevadě. Zákon prozatím vyžaduje přítomnost řidiče v autě, aby ten mohl řízení v nouzi převzít.
Na samořídících autech pracují v Googlu usilovně už po léta. Auta jsou vybavená kamerami, lasery, radary a dalšími čidly, a ovšem počítačem.
Brin je přesvědčen, že budou bezpečnější než auta řízená lidmi; připustil však, že doposud se zkušebním vozům podařilo najet nejvýše padesát tisíc mil bez nutnosti zásahu řidiče, a to ještě nestačí.
Kritik namítne, že na bezpečnosti na silnici se podílí i psychologie chování ostatních řidičů, a tu nějaký radar s počítačem vyhodnotí těžko.
Za zmínku stojí také to, že neziskovka Consumer Watchdog neuspěla se snahou o to, aby zákon zamezoval využívání technologie samořízení ke sběru dat pro účely nesouvisící s bezpečností provozu, například pro účely marketingové.
Zdroj: Techworld