K prvnímu červenci přestanou fungovat dvě služby, které na počátku vypadaly jako základ strategie k lepšímu ovládnutí trhu a zaujetí uživatelů – končí hudební služba Samsung Music Hub, stejně tak jako jeho e-knižní hub.
Samsung se ke konci těchto služeb nijak konkrétně nevyjádřil, zazněla pouze slova o „úsilí o diferenciaci služeb a zvyšování hodnoty pro zákazníka“. Trochu paradoxně se rušení nedotkne jiné hudební služby, kterou nedávno Samsung spustil pouze v USA pod názvem Milk.
Z původní služby Samsung Hub tak nakonec zůstávají pouze tři části – vzdělávací obsah, video a hry. Otázkou samozřejmě zůstává, proč by Samsung měl do budoucna něco takového provozovat – aplikace pro Android se dají s podstatně menším úsilím pořídit z Google Play.
Stejně je tomu u dalších komodit – hudbu je snadné mít (třeba) ze Spotify, knihy snad nejlépe z Amazonu nebo od dalších prodejců. Role Samsungu coby dalšího prostředníka je silně diskutabilní a tendence zaplevelovat mobilní hardware vlastními aplikacemi a nadstavbami se navíc dlouhodobě ukazuje jako problematická.
Samsung chtěl Hub využít pro přilákání zákazníků k vlastnímu softwaru, ale tento cíl se mu nepodařilo splnit. Z hlavní části právě proto, že jiní provozovatelé nabízejí podstatně atraktivnější a jednodušší cesty k získání obsahu i softwaru. Nejsilnějším tahem bylo zahrnutí Samsung Hub v modelu S4 uvedeném v březnu loňského roku. V modelu S5 už ale, paradoxně, Samsung Hub k nalezení není.
Rušení služby, ze které si lidé mohli opatřit hudbu či knihy, přináší klasické otázky: jak to dopadne s právy k užívání takto získaného obsahu v okamžiku, kdy Samsung služby definitivně vypne? Podle serveru TechRadar Samsung uživatele e-mailem vyzývá, aby si koupený obsah do konce června stáhli, poté už nebude k dispozici.