Velcí zadavatelé reklamy a mediální agentury založí organizaci, která bude bojovat za zachování reklamy ve veřejnoprávní České televizi. Pod oficiálním názvem Sdružení za konkurenci na trhu TV reklamy hodlají lobovat v parlamentu pro změnu zákona, podle něhož by ČT měla od příštího roku přijít o možnost vysílat reklamu (výměnou za vyšší koncesionářské poplatky).
Předsedou přípravného výboru sdružení se podle týdeníku Euro stal Jiří Mikeš, bývalý šéf Asociace komunikačních agentur a pedagog Vysoké školy ekonomické v Praze. Jsme přesvědčeni, že snížení reklamních časů ČT na 0,5 procenta a jejich následné úplné zrušení přinese rozpad standardního tržního mechanismu na televizní scéně a zvýšení cen reklamy. Vyšší cena reklamy se následně promítne do růstu cen výrobků i do strategií inzerentů,
cituje Mikeše.
Mediální agentury i zadavatelé upozorňují na velké zdražování reklamních časů na komerčních stanicích, k němuž došlo od letošního ledna. Podle výkonného předsedy Českého sdružení pro značkové výrobky Jana Levory se ceníky televizí Nova a Prima meziročně zvýšily o 20 až 25 procent. Tento růst odpovídá nárůstu příjmů TV Nova, jak byl prezentován akcionářům jejího vlastníka, CET 21,
řekl Levora týdeníku Euro.
Zrušení reklamy v ČT mělo uvolnit prostředky pro rozjezd nových digitálních televizí. Jejich start se ale kvůli soudním přím o platnost licencí zdržel a postupné utlumování reklamy v ČT tak vede k monopolnímu postavení televizí Nova a Prima. Kromě toho inzerentům a agenturám vadí, že zrušením reklamy v ČT přijdou o možnost lépe zacílit svoji kampaň na vybrané skupiny diváků, kterým komerční televize tolik nevyhovují.
DOKUMENT: Newsletter Sdružení za konkurenci na trhu TV reklamy (PDF, 249kB)