Podíval jsem se na ty portály. Všichni někoho doporučují. Nechci být moc kritický, ale když někoho doporučuji, tak většinou proto, že mi za to neplatí.
Když se jedná o reklamu, tak ať to laskavě napíšou. Jako například na google, prostě napsat reklama či sponzor. Hračičky se slovíčky doporučuji a zajímavý odkaz, to je směšné.
Navíc pokud mi tedy "doporučí" někoho špatného, jak jim potom můžu věřit? Prodejce tedy potom schazuje nejen sebe, ale i portál, vždyť oni ho doporučili, ne?
Byl u mne dealer firmy zastupující komerční aktivity Seznam.cz a nabídl naší firmě prý nejvhodnější slovo "mobily". Jen díky tomu že jsem ho dotlačil k předvedení statistik slova "mobil" jsem zjistil, že jednotné číslo je používáno více než 3x oproti množnému!
Měl jste vidět, jak se ten dealer tvářil překvapeně - nevěděl jsem jestli je tak šikovný a přetvařuje se, nebo tak hloupý, že nemá seznam nejpoužívanějších slov v oborech, kde v článku zmíněný produkt nabízí.
Z hlediska obchodníka se mi tento způsob upřednosťování pochopitelně zamlouvá, ale co chudáci nezkušení návštěvníci Internetu? Ty v životě nenapadne, že si neklikli na web nejlepší nebo nejnavštěvovanější v daném oboru (dle pozice ve vyhledávači nebo nekorektního slůvka "Doporučujeme"), ale na někoho kdo má dost peněz na to si příslušné pozice předplatit.
Až teď jsem v tom článku p.Hlavenky zjistil potěšující věc, že má americký protimonoplní úřad stejný názor jako my :-)
Nezbývá než čekat, kdy se svými návštěvníky začnou i české portály jednat solidně ...
Nechápu proč na Lupu cpete ty vlezlé a otravné reklamy. Chcu si přešíst názory pod článkem a místo šipky tam mám zaměřovač, a po monitoru mi lozí nějaká zmutovaná příšera.
A na odkaz samozřejmě NEJDE kliknout.
Sem ani nepochopil na co ta reklama je...
Už mi připadáte jak NOVA, která pro peníze udělá všechno:-(((
Ale no tak, a jaky je rozdil mezi tim, kdyz si to nekdo zaplati a kdyz nekdo "umi umistit odkaz" - vid ani tam neznamena, ze ten web (prodejce) bude nejlepsi - spise naopak si myslim, ze "zaplaceni" je RELEVANTNEJSI! - kdyz budu prodavat housky, tak asi nebudu umet stranku optimalizovat tak, aby byl muj obchod jako prvni ve vyhledavacich! (a presto muzu pect ty nejchutnejsi a nejlepsi housky v cele republice!)
Ano, také máte bohužel pravdu, takové objednání si této služby (zoptimalizování webu pro vyhledávače) u odborne firmy může být dokonce dražší než zvýhodnění na portále, takže pořád platí že peníze jsou to nejdůležitější :-(
A malý pekař výborných housek tak navždy zůstane malým, protože maká od rána do večera a nemá čas se sám hrabat v PC nebo na Internetu. Protože je také slušný živnostník a hodný na místní lidi, nasadil přimeřené ceny a na žádného internetového specialistu si nikdy nevydělá ...
Nekteri dealeri seznamu jsou asi dobri nebo jsou firmy prastene kladivem do cela. Znam osobne firmu, ktera jeste ani nemela funkcni web (ve finale dost amatersky zpracovany) a uz mela zaplacenou pozici ve firmy.seznam.cz :)) Pritom ani nemaji web registrovany v zadnem klasickem ceskem katalogu zdarma (seznam, atlas, ...).
Dá se ten webwasher nastavit třeba jen na lupu?
Mě bannery nevadí, mnohdy se přes ně dostanu na zajímavé pages.
Ale LUPA už přešla za hranici, kdy mě reklama velmi obtěžuje.
Obavam se, ze nikoliv (taky bych vyuzil pro ruzne servery ruzne filtry), nicmene sidli v trayi a zapnuti/vypnuti filtrovani je zalezitost jednoho kliknuti na tu ikonku, takze bych v tom zas takovy problem nevidel.
S odstupem času lze konstatovat, že pan Kočí si stojí za svým, neboť podobnými teoriemi zásobuje budoucí marketingové poradce Seznamu dodnes. Má to však háček. Většina populace není ještě v tomto typu reklamy dostatečně vzdělaná, a když se někdo nechá "ukecat" na placený odkaz, je potom dost zklamán, zvláště když vyhledávač skoro rok nepracuje korektně. Všiml jste si pane Kočí, jak se v Seznamu špatně vyhledává od té doby, co jste rozjeli jeho tzv. novou verzi? Já osobně již skoro rok raději používám Google.
Je zajímavé se po 2 letech ohlédnout zpět na celý text. Myslím, že i když dnes je celý Internet jinde, existují příklady nejen z českého prostředí (Seznam, Atlas, Centrum), ale především zahraničního (Google), které ukazují, že Search Engine Marketing je správná cesta internetového reklamy ...
Vaší poznámce "zvláště když vyhledávač skoro rok nepracuje korektně" se přiznám nerozumím, pokud Vám mohu pomoci, napište mi prosím problém na: otto.koci@firma.seznam.cz