Podle zářijového průzkumu, který pro e-shop Kasa.cz zrealizovala výzkumná agentura GfK a kterého se zúčastnila tisícovka respondentů, tvořily televizory z kategorie Smart v první polovině letošního roku 57 procent z celkového prodeje. Podle stejného výzkumu ale výhody, které televizory připojené k internetu skýtají, využívá naplno jen 27 procent odpovídajících. Téměř šedesát procent respondentů také uvedlo, že si vystačí pouze se základní nabídkou, a sedmnáct procent odpovídajících řeklo, že se nové funkce stále učí.
Celkově prodeje televizí za poslední tři roky v Česku klesají. Za první pololetí letošního roku se podle citovaného výzkumu jejich prodej meziročně snížil o tři procenta, zatímco loni to bylo o šest procent a v roce 2015 o dvě procenta. Lidé konzumují zábavu a zpravodajství častěji z dalších zařízení, jako jsou tablety, stolní počítače nebo mobily. Zároveň v poslední době neproběhl zásadní technologický průlom. Ti, kteří technologie vyhledávají, si už novou televizi pořídili a nyní investují do něčeho jiného,
myslí si ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.
Zároveň ale stoupá zájem spotřebitelů o nákup televizorů s nejnovějšími technologiemi. Z celkového prodeje podle GfK tvořily modely Ultra HD 28 procent a modely s prohnutou obrazovkou šest procent ze všech prodaných TV.
Roste zájem o větší úhlopříčky
Na českém trhu roste také poptávka po televizorech s většími úhlopříčkami. Za první polovinu 2017 narostl objem i hodnota prodeje televizorů s úhlopříčkou od 55" dvouciferně. Z celkového objemu prodeje tvořily tyto větší televize šestnáct procent, zjistilo GfK.
Technologii HbbTV využívá 23 procent lidí, přičemž více než polovina dotázaných nevěděla, co tento výraz znamená. Přes 24 procent respondentů ale uvedlo, že tuto hybridní technologii mají v plánu blíže poznat.
Přes počítač nebo tablet „konzumuje zábavu“ 35 procent lidí, starý typ televize k tomu má ještě pětina lidí. Pět procent lidí sleduje filmy a seriály na mobilu, vyplynulo z průzkumu.