Šedesát procent prodaných televizorů je chytrých

8. 11. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Samsung
Prodeje Smart televizorů letos opět překročily polovinu z celkového objemu všech přístrojů prodaných na českém trhu. Podle výzkumu agentury GfK ale většina respondentů neumí dostatečně ovládat jejich funkce.

Podle zářijového průzkumu, který pro e-shop Kasa.cz zrealizovala výzkumná agentura GfK a kterého se zúčastnila tisícovka respondentů, tvořily televizory z kategorie Smart v první polovině letošního roku 57 procent z celkového prodeje. Podle stejného výzkumu ale výhody, které televizory připojené k internetu skýtají, využívá naplno jen 27 procent odpovídajících. Téměř šedesát procent respondentů také uvedlo, že si vystačí pouze se základní nabídkou, a sedmnáct procent odpovídajících řeklo, že se nové funkce stále učí. 

Celkově prodeje televizí za poslední tři roky v Česku klesají. Za první pololetí letošního roku se podle citovaného výzkumu jejich prodej meziročně snížil o tři procenta, zatímco loni to bylo o šest procent a v roce 2015 o dvě procenta. Lidé konzumují zábavu a zpravodajství častěji z dalších zařízení, jako jsou tablety, stolní počítače nebo mobily. Zároveň v poslední době neproběhl zásadní technologický průlom. Ti, kteří technologie vyhledávají, si už novou televizi pořídili a nyní investují do něčeho jiného, myslí si ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Zároveň ale stoupá zájem spotřebitelů o nákup televizorů s nejnovějšími technologiemi. Z celkového prodeje podle GfK tvořily modely Ultra HD 28 procent a modely s prohnutou obrazovkou šest procent ze všech prodaných TV. 

Roste zájem o větší úhlopříčky

Na českém trhu roste také poptávka po televizorech s většími úhlopříčkami. Za první polovinu 2017 narostl objem i hodnota prodeje televizorů s úhlopříčkou od 55" dvouciferně. Z celkového objemu prodeje tvořily tyto větší televize šestnáct procent, zjistilo GfK. 

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Technologii HbbTV využívá 23 procent lidí, přičemž více než polovina dotázaných nevěděla, co tento výraz znamená. Přes 24 procent respondentů ale uvedlo, že tuto hybridní technologii mají v plánu blíže poznat.

Přes počítač nebo tablet „konzumuje zábavu“ 35 procent lidí, starý typ televize k tomu má ještě pětina lidí. Pět procent lidí sleduje filmy a seriály na mobilu, vyplynulo z průzkumu.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).