Veřejnoprávní televize by podle generálního ředitele mediální skupiny Nova Christopha Mainusche neměla vůbec vysílat reklamu. Uvedl to v rozhovoru pro server MediaGuru. Mainusch naznačil, že mu vadí, pokud si televize může reklamou vydělávat a navíc získává finance také z koncesionářských poplatků. Pevně věřím v soužití veřejnoprávní a komerční televize: je atraktivní, životaschopné a úspěšné v zemích, kde se veřejnoprávní a komerční televize navzájem nepřetahují o reklamní koláč a kde financování obou systémů funguje zcela odděleně,
sdělil Mainusch v interview pro MediaGuru.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Šéfové CME Mainusch a Del Nin pro HN: Nova není na prodej, ani nezavře žádný kanál
Vysoce postavený manažer zároveň kritizoval veřejnoprávní médium z Kavčích hor za komercionalizaci, která probíhá pod generálním ředitelem Petrem Dvořákem. Nemyslíme si, že to je zdravý vývoj, protože veřejnoprávní televize by se měla soustředit výhradně na veřejnoprávní službu,
konstatoval generální ředitel mediální skupiny, který taktéž nemá radost z toho, že se Česká televize uchází o práva na největší komerční sportovní akce, a to díky tomu, že pro jejich získání má v podstatě neomezené finanční zdroje. Tyto sportovní události by podle vyjádření Christopha Mainusche měly být doménou komerčních stanic.
ČTĚTE TAKÉ: Nový superšéf Novy je drsnější než Adrian Sarbu. Kdo je vlastně Christoph Mainusch?
V rámci vlastního programování chce mediální skupina Nova mimo jiné zlepšit kvalitu a objem lokální produkce, a to z hlediska seriálů i zábavní produkce. Chce si tím udržet vedoucí pozici ve sledovanosti. I nadále tak chce pokračovat v seriálech Ordinace v růžové zahradě a Ulice, které vstupují do své desáté sezóny a na našem trhu jsou nejúspěšnějšími tituly ve své kategorii. Od letošního podzimu se má počet hodin lokálních seriálů ještě navyšovat. Nyní se připravují nové řady seriálů Kriminálka Anděl, Policie Modrava a Expozitura,
shrnul Mainusch fakta, která jsou již známá.