Pokud by Česká televize nevysílala reklamu a byla plně závislá na koncesionářských poplatcích, mohly by vzniknout některé nové digitální televize, kterým scházely peníze na rozjezd vysílání. V nedělních Otázkách Václava Moravce z Karlových Varů to řekl generální ředitel televize Nova Petr Dvořák. Česká televize má v roce 2012 přijít o možnost vysílat reklamu, její generální ředitel Jiří Janeček ale bojuje o to, aby reklama v ČT zůstala.
ROZHOVOR: Jiří Janeček: Reklama na ČT ano, ale výnosy by neměly jít televizi
Reklama v ČT měla být postupně umlčována nejen pro to, že by se tím chtělo někomu škodit, českým filmům nebo české kinematografii, ale že se mělo umožnit novým hráčům vstoupit na televizní trh, v rámci digitalizaci přinést divákům nové televizní kanály a řekněme i tvůrcům potom nové potenciální partnery,
prohlásil Dvořák prostřednictvím telemostu z Prahy do Karlových Varů. Systém utlumování reklamy a zvyšování televizního poplatku měl podle ředitele Novy vést k tomu, aby ČT přestala být závislá na jakémkoli příjmu z komerční činnosti.
K TÉMATU: Ředitel Novy: zachování reklamy v ČT pokřiví ceny na trhu
Pak by se mohla věnovat tomu, čemu se věnovat má. To znamená přípravě veřejnoprávního programu,
míní Dvořák. Důvod toho, že čeští diváci dnes nemůžou sledovat tolik televizních kanálů, kolik bylo uděleno digitálních licencí je i ten, že peníze, které se tímto způsobem vlastně přetransformovávají přes ČT, takže na trhu chybí,
zopakoval šéf Novy kritiku přerozdělování peněz, které ČT získá z výnosů prodeje reklamních časů, na Státní fond pro podporu české kinematografie, radiokomunikační účet Českého telekomunikačního úřadu či činnost Národní koordinační skupinu pro digitalizaci televizního vysílání.
150 milionů korun ročně, které nyní plynou z výnosů prodeje reklamních časů na ČT do podpory české kinematografie, by podle Dvořáka mohl poskytovat stát přímo ze svého rozpočtu. Nemyslím, že je to tak velká částka, aby státní rozpočet nějak výrazně oslabila,
prohlásil ředitel Novy v Otázkách Václava Moravce. Nejsledovanější česká televize hodlá podle svého ředitele pokračovat v koprodukci vybraných českých filmů. Aktuálně se podílí na novém filmu režiséra Juraje Herze Habermannův mlýn. To je přesně to téma a přesně ten film, který si myslíme, že může mít velký umělecký potenciál a zároveň i velký komerční úspěch,
dodal Dvořák.