Hlavní navigace

Šéfka Mediaresearch: Od začátku jsme říkali, že tendr ATO na peoplemetry byl fér

7. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Vítěz zpochybňovaného tendru na novou vlnu měření televizní sledovanosti pro Asociaci televizních organizací (ATO) vítá rozhodnutí antimonopolního úřadu

Zamítnutí stížnosti jednoho z vyřazených účastníků tendru na zajištění měření televizní sledovanosti pro Asociaci televizních organizací (ATO) na léta 2013 až 2017, které učinil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, se dalo podle předsedkyně představenstva vítězné firmy Mediaresearch Terezy Šimečkové očekávat. „Rozhodnutí antimonopolního úřadu ve věci, zda byl jeden z účastníků vyřazen z výběrového řízení ATO oprávněně, nemohlo dle mého názoru dopadnout jinak,” uvedla Šimečková v oficiálním prohlášení, které poskytla médiím.

K TÉMATU: Antimonopolní úřad potvrdil, že tendr na peoplemetrové měření ATO proběhl v pořádku

“Jako účastník tendru jsme znali informace z otevírání obálek a důvody, proč byli ostatní účastníci vyřazeni (překročení maximální možné stanovené ceny, předložení nabídky bez zákonem požadované podepsané smlouvy). Jsem ráda, že rozhodnutí ukončilo vykonstruovaný problém, kterým byl český mediální trh uměle obtěžován poslední rok a půl, škoda jen, že se mediální trh oficiálně nedozví jméno „anonymního“ stěžovatele,” dodala Šimečková. Spekuluje se, že šlo o společnost AC Nielsen, která později vyhrála tendr na provozování konkurenčních peoplemetrů pro nově vzniklé Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS).

ČTĚTE TAKÉ: ATO považuje rozhodnutí Novy zavést vlastní měření sledovanosti za „krok zpět“

Vítězství Mediaresearch ve výběrovém řízení ATO kritizovala televize Nova, která později společně s největší tuzemskou mediální agenturou Médea založila právě SPMS a začala připravovat vlastní měření televizní sledovanosti. Zároveň však zůstávala řádným členem ATO a díky ustanovení, že se všichni členové asociace musí na všem důležitém shodnout jednomyslně, blokovala řadu měsíců činnost asociace. Ke konci loňského roku, kdy Nově hrozilo vyloučení z ATO kvůli přípravě konkurenčního projektu měření televizní sledovanosti, z asociace sama vystoupila a nadále od ní pouze kupuje data sledovanosti.

NAPSALI JSME: Další krok k “nováckým” peoplemetrům: AC Nielsen si dělá sociodemografický výzkum

Podle šéfky Mediaresearch Terezy Šimečkové je rozhodnutí antimonopolního úřadu o férovém postupu při tendru ATO jasným signálem i pro zahraničí, že měření televizní sledovanosti v České republice je nezpochybnitelné a z něj vzniklá jednotná měna je relevantní pro celý trh. “Z tohoto pohledu je začínající příprava paralelního měření televizní sledovanosti pro SPMS, kterou zveřejnila společnost AC Nielsen, pouze upraveným plánem realizace nabídky vyřazené z původního tendru … a tedy plánem na rozbití jednotné měny, jejíž kvalitou se český televizní trh po celou dobu její existence pyšní,” konstatuje Šimečková.

BRAND24

K VĚCI: Nova a Médea spustí vlastní peoplemetry na podzim 2013, prodej reklamy v roce 2014

AC Nielsen nedávno oznámila, že zahájila výběr domácností, které budou tvořit její peoplemetrový panel v České republice. Dohromady má jít o dva tisíce domácností, přičemž peoplemetry u nich mají být nainstalovány do letošního listopadu. Ve stejném měsíci bude mít SPMS první zkušební data a od ledna 2014 chce Nova přejít na prodej reklamních časů výhradně podle výsledků naměřených tímto sdružením.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).