Včera poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na veřejnoprávní obrazovce po 11. listopadu letošního roku. Ta zůstane v určité podobě pouze na kanálech ČT 2 a ČT 4. Právě její ponechání na Dvojce se ale nelíbí řediteli programových okruhů České televize Radku Žádníkovi. Uvedl to v rozhovoru pro server Mediář.cz. ČT 2 je stanicí, která je budována pro specifické skupiny diváků.
K TÉMATU: Poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT
Chtít po Dvojce, aby vydělávala peníze z reklamy, aby maximalizovala zisky, je prostě nonsens,
uvedl Žádník. Ideální variantou by podle jeho slov bylo například to, kdyby se snížil podíl reklamy na prvním programu České televize. Pokud má být reklama de facto jen na ČT 2 a generovat zajímavé výnosy, program Dvojky se bude muset chtě nechtě přibližovat mainstreamovým cílovým skupinám,
uvedl Žádník. To je právě to, čeho by se ale měla Dvojka vyvarovat – orientovat se na mainstreamového diváka.