Reklama, znělky, které ji oddělují, teleshopping nebo označení sponzora budou muset být od poloviny příštího roku vyrovnané spolu s programem. Novelu zákona, která nařizuje povinnost vysílat tyto prvky vysílání slaběji, schválil v pátek Senát. Tento krok přišel především z popudu veřejnosti, která si roky stěžovala na nevyváženou hlasitost mezi pořady a komerčními přestávkami. Obracela se na nás spousta lidí, abychom s tím něco udělali,
uvedl pro ČTK předseda sněmovního mediálního výboru Václav Mencl.
Z ARCHIVU: Dočkáme se konce hlasité reklamy? Poslanec Mencl má návrh novely zákona
Detaily k zákazu stanoví Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Novela vysílacího zákona se dotkne pouze komerčních stanic, protože Česká televize už hladinu hlasitosti sladila v souladu s doporučeními Evropské vysílací unie (EBU). Server DigiZone.cz přinesl na toto téma poměrně obsáhlý rozhovor s někdejším technickým ředitelem veřejnoprávního média Rudolfem Popem. České televizi se nejedná jen o úzkou problematiku reklamy, tak jak o ní mluví návrh. Chceme dosáhnout vyrovnané modulace celého vysílání, tedy včetně toho, že divák při přepínání mezi kanály nebude nucen sahat na ovladač a měnit intenzitu,
sdělil tehdy DigiZone.cz Pop.
ROZHOVOR K TÉMATU: Události nabídneme od dubna v HD, říká šéf techniky České televize
A jak se staví k novele zákona, který musí ještě podepsat prezident republiky, samotné komerční televize? Skupina Nova preferuje v souvislosti s hlasitostí reklam samoregulaci, jsme však připraveni postupovat v souladu se schválenou právní novelou,
konstatovala pro ČTK Marie Fianová z tiskového oddělení Novy. Zákonná úprava směřující proti provozovatelům vysílání, kteří jsou pouhými šiřiteli sdělení zadavatelů reklamy, dle našeho názoru věc spíše zkomplikuje,
myslí si vedoucí oddělení PR Primy Václav Mazánek a dodal: Že se dohodneme se zadavateli, aby reklamu natáčeli dle nových doporučení Evropské vysílací unie, jsme v rámci ATO plánovali tak či tak.