Pak uz by to nebyl internet banking. Ale to uz neni ani Servis 24 s jeho vynucenym potvrzovanim transakci pomoci SMS. Zlata RB, tam je certifikat a zadne pitomosti s telefonky.
Pro ůčet u ČS jsem si pořídil v akci za 300,- autentizační kalkulátor a mám tím chráněné nejen všechny finanční operace, ale i přihlášení do bankovnictví.
Nic bezpečnějšího není.
A pointa? ČS kalkulátory sice stále podporuje, dokonce prý při poruše vydají i nový, ale nové už nevydává i kdyby si ho zákazníci byli ochotní koupit za plnou cenu.
Ano, opravdu. U některých kont by se se soudním příkazem dal dohledat PRAVDĚPODOBNÝ majitel, ale u některých nikoli. Záleží na způsobu nabití. Nicméně běžným způsobem je banka schopna (s jistou mírou tolerance) zjistit pouze majitele kont, kteří nabili výhradně z účtu v ČSOB. To jsou pak také tzv. "zaručení" klienti.
A to ten certifikát nosíte všude s sebou? Já mám eKonto (ebanka/RB) k účtu se dostanu pouze po opsání zašifrované SMS.
Díky tomu nikdo nemusí omezovat možností internetové aplikace. V klidu si mohu požádat o kartu nebo úvěr z kteréhokoliv místa připojeného k internetu.
Servisem24 je v tomto dost pozadu. Jméno a Heslo je pro eBankink málo! Pokud jsou ČS rozumní lidé jistě už se chystá nějaké zásadní opatření (takové věci nelze nasadit přesnoc).
To jsi nezvládl. Jestli někdo ovládne komunikaci mezi Tvým PC a bankou, tak i když všechno přeťukáš ze šifrované SMS, má kontrolu nad tím, co s tím naťukaným udělá, než to dorazí do banky. A je jedna možnost, jak toho zneužít. :-)
Ten kdo nemá mobil, ani počítač, pro toho je to složité. Jinak já mám se službou SERVIS 24 ty nejlepší zkušenosti. Do žádné schránky nemusím nic vhazovat. Ve výhodném programu neplatím za přesun nic. Nemám s tím problémy a to je mi 76 let.
Autor se zjevně ani nepokusil na pejskovi o změnu telefonu. Jinak by nemohl napsat to co napsal. Když už na někoho kidám hnůj, tak si to alespoň ověřím.
Já myslím, že ne. Že je článek nepravdivý blábol, tím jsem si jist. To zda (a co) jste zkoušel ještě zítra ověřím. Nicméně před napsáním článku jste změnu čísla nezkusil. Pouze jste kliknul na stránku s formulářem, ale projít celým procesem jste se neobtěžoval. Pokud byste to zkusil, tak byste zjistil, že po potvrzení změny (zadání kódu ze SMS) je odeslána další SMS - tentokrát na původní číslo - s informací o změně čísla a s výzvou k případnému stornování změny (pokud se jedná o "neplatnou" změnu). Případně ke kontaktování helpdesku (24/7).
Lze samozřejmě diskutovat o tom zda je toto nejlepší cesta jak změnu zabezpečit. Nicméně po několika dnech vášnivých diskusí v anarchistických kroužcích je třeba nějakou metodu vybrat. A on každý způsob má své mouchy. Zvláště pokud je třeba brát ohled na možnosti, že klient staré číslo mít nemusí. Navíc je třeba zohlednit i to, že konta jsou anonymní a nelze tedy ani přijít osobně. Atd... Co lze konstatovat s jistotou je to, že článek plave hodně na vodě.