Kampaň nabízející zapůjčení set-top boxu na zkoušku po dobu dvou měsíců zdarma běžela od dubna do konce června. Zjistili jsme, že většina zákazníků přichází od konkurence, je na služby placené televize zvyklá a ví, že třeba pronájem set-top boxu něco stojí. Ale my chceme oslovit i lidi, kteří placenou službu nikdy neměli. A to je sedmdesát procent domácností, u kterých chceme, aby si naše služby vyzkoušely. Hned první bariérou je, proč by měli platit za set-top box,
vysvětloval v srpnovém rozhovoru David Duroň, ředitel O2 TV.
ROZHOVOR: O2 TV – Naším cílem je oslovit domácnosti, které zatím služby placené televize nevyužívaly
Duroň také potvrdil, že zájem o akci byl obrovský, operátor musel dokonce zavést víkendové brigády, protože logistické centrum v Olomouci nestíhalo. Doufáme, že většina zákazníků si náš set-top box ponechá, i když většinou jde o lidi, kteří placenou televizi nikdy neměli,
předpokládal Duroň. Nakolik byly jeho naděje oprávněné, ale O2 nechce komentovat s tím, že konkrétní počet zákazníků neuvádí, protože je předmětem obchodního tajemství
.
U cizí konektivity byl úspěch menší
U klasické IPTV služby si ale službu ponechala každá čtvrtá domácnost, která si set-top box na zkoušku objednala. V případě OTT verze, kdy je set-top box připojený k libovolnému internetovému připojení, to pak byl každý desátý zákazník. Diváci nám často vraceli zařízení s tím, že mají ještě smlouvu u jiného poskytovatele a musí počkat na výpověď, anebo ve své lokalitě nemá jejich poskytovatel internetu, většinou šlo o lokální wifináře, zejména ve večerní špičce dostatečnou přenosovou rychlost a obraz jim proto kostičkoval,
uvedla pro DigiZone Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2.
PSALI JSME: Předvánoční tabulkové srovnání čtyř vybraných služeb IPTV
Podle Mikšovské si zákazníci televizi nejčastěji objednali se závazkem na jeden rok. Zároveň také využívají slevu sto korun z měsíční platby v případě, že mají některý z našich Free tarifů pro mobilní volání, upřesnila Mikšovská.
Z marketingového hlediska kampaň operátorovi podle Mikšovské „hodně pomohla“. Díky nestandardní exekuci byla naše televize ve všech mediatypech hodně vidět a o O2 TV se dozvěděla širší cílová skupina,
tvrdí Mikšovská. Úspěšná byla kampaň podle jejího vyjádření i z obchodního hlediska. Evidujeme velký zájem o pořízení O2 TV zejména u zákazníků konkurence, kterým ale ještě nedoběhl kontrakt,
dodala Mikšovská.
Tisková zástupkyně operátora pochopitelně odmítla upřesnit, zda operátor hodlá akci ve střednědobém horizontu zopakovat. Naše budoucí marketingové aktivity ani jiné plány nechceme s ohledem na konkurenci komentovat,
deklarovala Mikšovská. Akci označila za „dobrou investici“. Nicméně konkrétní výši nákladů ani návratnost celé kampaně nezveřejňujeme,
uzavřela Mikšovská vyhodnocení asi největší marketingové akce, jaká se zatím na českém IPTV trhu uskutečnila.
K TÉMATU: Václav Zadina – Set-top box na zkoušku? Odvážný a finančně náročný krok…