Mi vlastně článek vyznívá tak, že Seznam uznává, že definitivně prohrál boj se Googlem a není pro něj již konkurentem.
Kdo sleduje poslední cca 2 roky co se snaží Seznam vyvádět s fulltextem nediví se, že vše dospělo do této situace. Seznam se totiž chová tak, že jeden měsíc přivádi několik tisíc návštěvníků, další měsíc pár stovek, pak zase pár tisíc... frekvence se mění hlavně okolo Vánoc... . A jak se píše v článku, doba pokročila, nikdo ze seriozních webmasterů neni zvědavej na to, aby mu takhle skákala návštěvnost dle ročního období, nebo toho, že přijmuli nějakého Juniora do teamu co rozmrví starej kód. A tak řekněme "organicky" podíl fulltext Seznamu nezadržitelně padá.
Je to až smutné, že se firma s miliardovejma ziskama chová takto amatérsky a vlastně si sama pod sebou řeže nejsilnější větev a ještě se utoho tváří, jakože objevila kolo a svou situaci zachrání více články o mrtvé Bartošové a jejím milenci a Gotovi s rakovinou na HP... .
No v praxi to funguje tak, že se nápadně i nenápadně uživatelům radí používat Google a jak to jednou zkusí není cesty zpět.
Webmaster taky přizpůsobuje web Googlu a ne seznamu - jistě víte, že každý robot chroupe obsah jinak.
Pak vám takhle klesně počet příchodů na web od Seznamu pod 7-8% z dřívějších 30-40 a web vám stále funguje a uvědomíte si, že Seznam jako fulltext je již mrtvá služba.
A je to škoda, konkurence pro Google byla v ČR skvělá věc... byla.
nikdo ze seriozních webmasterů neni zvědavej na to, aby mu takhle skákala návštěvnost [ze Seznamu]
Můžete nám prozradit, co s tím takový seriozní webmaster dělá? Mám takovou možná naivní představu, že to, zda budou na nějaký web chodit uživatelé přes Seznam, mají možnost určit ti uživatelé a Seznam, ale ne cílový web. Leda by ten seriozní webmaster uživatelům, kteří přijdou ze Seznamu, přístup na web zakázal, to by ovlivnit mohl.